Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Vztah manažera k podřízenému

Vztah manažera k podřízenému

Kategorie: Řízení lidských zdrojů, Osobnost managera

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce se zabývá vztahy mezi manažerem a podřízenými. Nejdříve vysvětluje pojem manažer a poté se věnuje jeho vlastnostem, které by měl dobrý manažer mít. Součástí osobnosti úspěšného manažera by měla být přirozená autorita, kterou lze posilovat, jak uvádí autor. V závěru práce radí, jak nejlépe komunikovat s podřízenými.

Obsah

1.
Pojem manažer
1.1
Chování v okamžitých situacích
1.2
Postoj podřízených
1.3
Vlastnosti manažera
1.4
Autorita
1.4.1
Posílení autority
1.5
Komunikace se spolupracovníky
1.6
Kritika
1.7
Sexuální obtěžování

Úryvek

"1.5. Komunikace se spolupracovníky
Komunikace s podřízenými patří mezi základní vlastnosti manažera. Pokud dává manažer pokyny musí je dávat rozhodně a srozumitelně popřípadě ze pozeptat zda všichni rozumí jeho pokynům.
Vždy by měl říct do kdy má být jeho pokyn plněn, jestliže na něj nespěchá, může podřízený udělat nejprve urgentní práci a až dále si může naplánovat jak úkol, zadaný manažerem, provede.
Nejlépe manažer udělá když svému podřízenému vysvětlí co všechno v dané věci potřebuje a jaké důležité informace má použít. Pokud chce nějakou krátkou zprávu a podřízenému řekne jen aby úkol udělal, tak mu podřízený může přinést zprávu obsahující 50 listů, které nepožadoval.
Dále nesmí zadávat mnoho úkolů najednou protože podřízený musí informace o daném úkolu vstřebat. Pokud má řešit podřízený nějaký problém myslím si že by bylo vhodné znát jeho názor na tento problém, protože každá osoba myslí jinak a pro manažera se to možná zdá být problém, ale podřízený to vidí jako normální věc. Mohl by nastat problém, že se názory nebudou shodovat a tudíž tento úkol je bezpředmětný.
Dobrý manažer by měl otevřeně komunikovat se svými podřízenými, přímý kontakt je velice důležitý. V řadě firem funguje že manažer komunikuje se svými podřízenými pouze telefonicky nebo emailem, to je dnes běžný způsob, ale když za ním přijde do kanceláře a vysvětlí mu zadaný úkol, popřípadě mu zodpoví všechny možné otázky, podřízený ho bude vidět jako více přátelštějšího a ne tak povýšeného.
Manažer musím umět své podřízené pochválit a podpořit, ale jen do jisté míry. Tímto by se podřízení nemuseli cítit takový nejistí a nebo nebudou mít strach z toho že udělali něco jinak než bylopůvodně v plánu.
Manažer své podřízené musí také motivovat a to zejména tím že bude naslouchat jejich potřebám, například matka dvou dětí potřebuje vyzvedávat denně dítě ze školky a potřebuje jít z práce o 15 minut dříve a raději bude pracovat o víkendu hodinu přesčas. Nebo může své podřízené motivovat také finančně, ale jen v podmínce že tato motivace se splní, dále může poskytovat nějaké firemní výhody jako jsou automobil, mobilní telefon nebo nějaké bezúročné půjčky.
Na jednání by se měl snažit být přátelský, a respektovat názory druhých. Když s něčím nesouhlasí měl by to říkat oklikou a ne přímo. Nejlepší způsob jak se dostat k nesouhlasu je různými otázkami.
1.6. Kritika
Kritika je velice běžná věc a každý z nás se již s kritikou setkal. Manažer se s kritikou setká v té době kdy není spokojen s práci svých podřízených. Jak jsme již v minulé kapitole zmínila manažer by měl pochválit své podřízené, ale musí je také někdy zkritizovat. Když kritizuje, tak by nemělo být smyslem kritiky je potrestat nebo zostudil, ale kritika má mít ten ráz, že ho dovede k lépe odvedené práci. Kritika není příjemná pro nikoho a proto si myslím, že to podřízený nepochopí jak to manažer myslí a bude se cítit poražen nebo dokonce i zostudněn.
Manažer může kritizovat jen své podřízené, myslím že by bylo nefér kdyby manažer kritizoval i podřízené ostatních vedoucích pracovníku ve společnosti.
Důležité je aby manažer přímo svému podřízenému sám tuto kritiku, nebylo by dobré kdyby se bavil s ostatními členy a kritizoval jejich spolupracovníka. Přímá kritika s sebou může nést také přímé odmítnutí. Podle mého názoru je dobré nejdříve uvést nějaký úvodní rozhovor a zeptat se na vlastní názor kritizovaného na danou věc. Je možné že každou věc chápou rozdílně."

Poznámka

Seminární práce z Vysoké školy Karla Engliše v Uherském Hradišti. Práce obsahuje chyby v interpunkci.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera20821
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse