přečtěte si zdarma nové číslo časopisu |
Recentní suroviny: skripta
Základní překladatelské termíny - rusky
Huntington, Samuel: Politický řád v měnících se společnostech
Finanční řízení podniku: otázky ke státní zkoušce
Karel Čapek a kol.: Hovory s Antonínem Švehlou (a o něm)
Kategorie: Pedagogika - speciální, Psychologie
Typ práce: Seminárky/referáty
Škola: Univerzita Hradec Králové Pedagogická fakulta, Hradec Králové
Charakteristika: Seminární práce je zaměřena na primární prevenci kyberšikany. Teoretická část práce se věnuje definici (kyberšikany), jejím typům a prevenci na různých úrovních. Přínosné jsou rady pro rodiče, učitele a samotnou mládež, jak jednat v případě zjištění kyberšikany. Následuje praktická část, která představuje tři pedagogické aktivity, které lze uplatnit ve škole jako prevenci proti kyberšikaně. Autor popisuje jednotlivé kroky, uvádí pomůcky, časové rozvržení, motivaci a cíle dané aktivity.
Obsah:
1. Teoretická část
1.1 Úvod
1.2 Definice a typologie kyberšikany
1.3 Specifika kyberšikany
1.4 Prevence kyberšikany
1.4.1 Prevence na úrovni škol
1.4.2 Prevence na úrovni rodiny
1.4.3 Prevence na úrovni potenciální oběti
1.5 Jak jednat v případě, že je zjištěna kyberšikana?
1.6 Rady pro děti a mládež
1.7 Rady pro rodiče
1.8 Rady pro učitele
2. Praktická část
2.1 Facebook
2.2 Wikipedie
2.3 Netiqueta - diskuze na síti
Úryvek z práce:
"Specifika kyberšikany
Kyberšikana naplňuje charakteristické znaky šikany jako je například záměrnost, nepoměr sil mezi agresorem a obětí, negativní prožitky oběti a proto je považována za jednu z jejích forem. Má však i své specifické znaky, mezi které Vágnerová (2009) řadí :
- anonymitu, která dodává agresorovi odvahy
- proměnu oběti a agresora – nehraje roli fyzická ani sociální zdatnost
- nemožnost úniku – kyberšikana může probíhat kdykoliv a kdekoliv (i v “bezpečí” domova)
- absence fyzického násilí
- opakované zraňování (útoky, které jsou zveřejněny, mají potenciál působit trvale)
šíře publika – přihlížejícím se často může stát v podstatě kdokoliv na světě
Krejčí a Kopecký ([online]) Vágnerovou doplňují o následující body:
- absence zpětné vazby u agresora
- obtížnější kontrola
- kyberšikana může být způsobena i neúmyslně.
Prevence kyberšikany
Prevence na úrovni školy
Prvním krokem k efektivní primární prevence kyberšikany na úrovni školy je volba osoby, která bude za prevenci odpovědná a bude garantovat odpovídající strategie. Jako ideální osobu vidí server e-bezpečí ([online]) školního preventistu odpovědného za koordinaci všech činností proti šikaně případně člena vyššího vedení školy.
Zmiňovaný server stanovuje pět klíčových oblastí, kterým by se škola měla věnovat, aby mohla vytvořit efektivní plán prevence. Jsou jimi
- Snaha pochopit podstatu kyberšikany a mluvit o ní.
Škola by měla v první řadě jasně definovat, co je možné zahrnout pod termín kyberšikana, aby si byl každý vědom nebezpečí, které kyberšikana představuje, a aby byl obeznámen s tím, jak se liší od ostatních forem šikany. Žáci i rodiče by měli být poučeni o odpovědnosti související s používáním ICT (informační komunikační technologie) i o sankcích za jejich zneužívání. Rovněž by měli být informováni o tom, že jim škola může pomoci i v případě, že se kyberšikana objeví mimo školu.
- Aktualizace existujících postupů a praktik týkajících se patologického chování.
Těmito předpisy jsou míněny Vnitřní řád školy (Školní řád) i předpisy, týkající se počítačových učeben. Z oblasti praktik je důležité zejména: uschovávání nahrávek jakýchkoliv případů týkajících se kyberšikany; kontrola, k jakým účelům žáci ve škole používají internet; předcházení tomu, aby vybavení a systémy školy nemohli zneužívat původci kybernásilí.
- Usnadnit postiženým postup, jak nahlásit kyberšikanu.
Důležité je seznámení žáků s různými způsoby, jak a komu ve škole oznámit, že ví o existenci případů kyberšikany.
- Podporování pozitivního využívání technologií.
Informační komunikační technologie mají bezesporu i pozitivní aspekty. Je potřeba žákům vvysvětlit bezpečné způsoby jak technologie používat a naučit je tyto technologie používat tak, aby vedly k podpoře sebeúcty, průbojnosti a budování přátelství. Nedílnou součást prevence tvoří pogramy a diskuze na téma etikety na internetu, e-bezpečí a počítačové gramotnosti.
- Hodnocení vlivu prevence a její účinnost v boji proti kyberšikaně."
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
Další práce od tohoto autora | ||
---|---|---|
1. | Svátky ve Velké Británii a USA - maturitní otázka anglicky | 3809x |
2. | Jan Průcha: Přehled pedagogiky - souhrn kapitoly Druhy pedagogického výzkumu | 829x |
3. | Stres | 592x |
4. | Kazuistika a individuální plán ženy s mentální retardací | 507x |
5. | Hana Horká: Koncepce globální výchovy v podmínkách české školy - výpisky z knihy | 312x |
6. | Alfred Adler | 310x |
7. | Arteterapie v profesi sociálního pedagoga - úvaha | 292x |
8. | Aleš Kavalír: Kyberšikana a její prevence, příručka pro učitele - rozbor | 272x |
9. | Somatologie pro speciální pedagogy | 267x |
10. | Activity, hra na rozvoj jemné motoriky | 259x |
Zaregistrujte se a dostávejte nejlepší nabídky jako první.