Obsah
1. | Příčiny úspěchu Steva Jobse
|
1.1. | Víra ve výsledky vlastní práce
|
1.2. | Schopnost práce s reklamou
|
1.6. | Řečnické schopnosti a vizionářství
|
2. | Uplatnění manažerských přístupů Steva Jobse v ČR
|
2.1. | Překážky zopakování úspěchu Steva Jobse v ČR
|
2.1.1. | Nedostatek osobnostní typu Steva Jobse
|
2.1.2. | Nižší motivace českých pracovníků
|
Úryvek
"Managerské přístupy Steva Jobse
Steve Jobs, bez nadsázky vynikající podnikatel a nepřekonatelný vizionář. Jak je možné, že člověk bez managerských škol a bez kurzů pro managery byl lepším managerem než většina lidí, jenž tyto školy úspěšně dokončila? K tomu, že Steve Jobs se stal jedním z nejlepších managerů jednadvacátého století, přispívá mnoho faktorů. Prvním a určitě zásadním faktorem je fakt, že absolutně věřil svým výrobkům. Byl si naprosto jist tím, co vytváří a tuto jistotu dokázal předávat i svým zaměstnancům. Stejně tak, jim dokázal předat i nadšení z práce, kterou vytvářel. K tomu, že nenásilně dokázal motivovat a přesvědčovat lidi, že právě jeho řešení a jednání je jediné správné, přispívalo jeho neuvěřitelné charisma, a schopnost vystupování před lidmi a také osobitá sebedůvěra a ráznost. Tyto jeho vlastnosti měl zřejmě vrozené, stejně tak jako svou cholerickou povahu. Věřil v sám sebe, a proto lidé věřili v něj. Pevně a přímo si šel za naplněním svých vizí a o svých vizích neúnavně přesvědčoval i ostatní. Steve Jobs skvěle ovládal personální marketing, přesně věděl, jací lidé mají být v jakém čase na jakém místě.
Dalším z faktorů byla bez pochyb jeho schopnost zacházení s reklamou. Nebál se oslovit masy lidí a do reklamy investovat nemalé finanční prostředky. Důkazem je i reklamní spot, za který v roce 1984 utratil, na tehdejší dobu, neuvěřitelných 1,5 milionů dolarů. Tento reklamní spot se vysílal na největší americké události roku – na finále amerického fotbalu. Steve Jobs vytvářel, za pomoci těch nejlepších lidí v oboru, nejen velice drahé reklamy, ale především reklamy, které zákazníka upoutali. Bylo to dáno tím, že v jeho reklamách se skrývalo určité tajemství, zastával totiž názor, že tajemství přitahuje. Nikdy neprozradil vše. Steve Jobs miloval pocit překvapení, nikdy neprozradil detaily a cíle své práce dopředu a to ani svým nejbližším a dokonce ani jeho zaměstnanci mnohdy nevěděli, k čemu bude sloužit a do čeho bude patřit součástka, kterou právě vyrábí. Také byl neuvěřitelným detailistou a minimalistou.
Jeho kolegové o něm mluvili jako o puntičkáři a pedantovi. Steve Jobs nesnesl, když neměl vše zcela pod svou kontrolou. Výsledky práce ostatních lidí chtěl mít jasné a splněné podle jeho zadání a očekávání, nedovolil jakékoliv kompromisy. Toto jednání, se možná některým lidem nelíbilo, avšak Steve očividně věděl, že jedná správně, čemuž odpovídají i výsledky jeho práce a neuvěřitelná ziskovost všech firem, ve kterých působil. To dokazuje i graf, viz. Obrázek 1 - Vývoj cen akcií Applu po návratu Steva Jobse.
Dalším důležitým managerským přístupem, díky kterému Steve Jobs dosáhl svých úspěchů, byl přístup k práci takový, že nikdy o ničem nerozhodoval sám. Také ne za všemi dobrými strategickými rozhodnutími stál sám Steve. Vytvořil kolem sebe špičkový team lidí, kteří mu přinášeli nové nápady a inovační řešení. Výběr těchto lidí proto musel být zákonitě maximálně zodpovědný. Jobs si byl vědom toho, jak nesmírně důležitou roly budou jeho spolupracovníci hrát v naplňování jeho vizí. Utvářel špičkové vývojové týmy a informace z jejich vývoje byly v naprostém utajení. Neexistovalo, aby nějaké informace opustili brány firmy Apple dříve, než to sám Jobs dovolil. To vedlo již k zmíněnému Jobsovo stylu vedení, kdy využíval momentu překvapení. Tyto již zmíněné teamy dokážou vést firmu Apple i po jeho smrti."
Poznámka
Zpracováno jako seminární práce z Managementu podniku na Fakultě ekonomicko-správní Univerzity Pardubice.
V práci se objevuje několik pravopisných chyb.
Součástí práce je graf o rozsahu cca 1/3 strany.
Vlastnosti
Číslo práce: | 22882 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 3 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Ne |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2011 |
Počet stažení: | 42 |
Velikost souboru: | 62 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
-
SMS platba (ČR) 45 Kč
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
- Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
- Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
- Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
- Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
- Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
- Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
- Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
- Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
- Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
- Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
- Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
- Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
- Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
-
Platit kartou 38 Kč
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
-
Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
-
SMS platba (Slovensko) - 1,70
Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
Zašlete SMS zprávu ve tvaru:
SEMmezera22882
- na telefonní číslo: 8877
Cena jedné SMS je 1,70 včetně DPH.
Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS.
Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je
použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
Důležité informace:
Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s
Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete
přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy
najdete zde nebo kontaktujte
naší podporu.