Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Jednotná hotelová klasifikace a typy pohostinských zařízení

Jednotná hotelová klasifikace a typy pohostinských zařízení


Kategorie: Hotelnictví a turismus

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce obsahuje stručné informace o jednotné hotelové klasifikaci a typech pohostinských zařízení. Zmiňuje se tak například o organizacích podílejících se na vytváření jednotné hotelové klasifikace, jejích kategoriích a dále znacích kaváren, vináren a jiných zařízení.

Obsah

1.
Jednotná hotelová klasifikace
2.
Typy obslužných zařízení
2.1.
Provozovny veřejného stravování
2.2.
Kavárna
2.3.
Vinárna
2.4.
Noční bar, pivnice, střediska doplňková

Úryvek

"Jednotná hotelová klasifikace
• * tourist ** economy, ***standard, **** first class, ***** luxury
• Organizace, které se podílejí na jejím vytváření (AHR, MMFR, Unihost = sdružení podnikatelů v ubytovacích a pohostinských službách, CCCR = česká centrála cestovního ruchu, HOTREC = mezinárodní sdružení hotelů a restaurací a kaváren,
• Klasifikace označuje minimální požadavky
• Třída – počet hvězdiček
• Kategorie – hotel, motel apod.
• Rozdělení hotelů podle různých hledisek:
1. Podle velikosti – malý hotel (od 10 do 100 pokojů), střední (101 do 250), velká (251 -)
2. Dle doby provozu – celoroční a sezónní
3. Podle umístění – horský, lázeňský
4. Dle převažující klientely – kongresová klientela, pro rodiny s dětmi, sportovce

Provozovna VS (veřejné stravování) se skládá z výroby a odbytu. Tyto podniky zajišťují: obslužným způsobem široký sortiment pokrmů základního stravování. Mohou být specializované podle: charakteru jídel a vybavení. Jídelny se samoobslužným stravováním, motoresty, motely, jídelní vozy, denní bary, noční bary např. gril bary, snack bary, aperitiv bary, lobby bary.
Kavárna – jednoduchá obsluha, většinou systém obsluhy rajónový systém + vrchní číšník, sortiment – hlavně široká nabídka cukrářských výrobků, káv a teplých nápojů, nealko, užší sortiment jídel,menu - spíše minutky, speciality, těstoviny, hotovka – ojediněle, host by měl mít možnost číst tisk… rozdíl mezi restaurací a kavárnou je, že v kavárně dostaneme jídlo na tácu.
Vinárny – způsob obsluhy – jednoduchá obsluha, systém obsluhy rajónový + vrchní číšník, sortiment jídel – hotovky ne, minutková jídla, pokrmy které se hodí k jídlu, studená kuchyně, doplňkový sortiment – např. slané tyčinky, mandle, oříšky…, nápoje – víno, pálenky z vína, ostatní, sýry. V noční vinárně, baru by měla být v nabídce nějaká polévka. Součástí by měla být hudba, tanec.
Noční bar – podobné jako ve vinárně, nabídka – míchané nápoje, destiláty, a zbytek
Pivnice – nabízí velký sortiment piv, pokrmů a hotovek, zábava – kulečník, šipky, automaty
Střediska doplňková – poskytují občerstvení, patří sem – bufety, bistra, stánkový prodej, kiosky, zřizování zahrádek, teras… "

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x4f7dddc88f0e4.zip (9 kB)
Nezabalený formát:
Hotel_klasifikace_obsluz_zarizeni.doc (33 kB)
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.

Diskuse