Podnikové strategie

Kategorie: Podniková ekonomika, Strategický management

Typ práce: Vysokoškolské okruhy

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce v základních bodech pojednává o principech různých typů podnikových strategií. V úvodu je představen pojem podnikové strategie a pozornost je poté věnována formám či výhodám a nevýhodám koncentrace a diverzifikace. Zvláštní zájem patří strategii vertikální integrace a příbuzné a nepříbuzné diverzifikaci. Závěrečná část je věnována charakteristice a formám stabilizační, revitalizační a útlumové strategie.

Obsah

1.
Charakteristika podnikové strategie
2.
Koncentrace a diverzifikace
2.1.
Koncentrace
2.1.1.
Formy
2.1.2.
Výhody a nevýhody
2.1.3.
Strategie koncentrace
2.2.
Diverzifikace
2.2.1.
Typy
2.2.2.
Vytváření hodnoty pomocí diverzifikace
3.
Strategie vertikální integrace
3.1.
Výhody a nevýhody
3.2.
Další typy integrace
4.
Příbuzná a nepříbuzná diverzifikace
4.1.
Strategie příbuzné diverzifikace
4.1.1.
Výhody
4.1.2.
Nejčastější formy
4.1.3.
Nejčastější strategický soulad
4.2.
Strategie nepříbuzné diverzifikace
4.2.1.
Důvody přitažlivosti nepříbuzné diverzifikace
4.2.2.
Stinné stránky nepříbuzné diverzifikace
4.2.3.
Klíčový problém
5.
Stabilizační, revitalizační a útlumové strategie
5.1.
Stabilizační strategie
5.2.
Revitalizační strategie
5.2.1.
Formy
5.3.
Útlumová strategie
5.3.1.
Formy

Úryvek

"Charakteristika podnikové strategie
Pojem strategie pronikl v 20. století z vojenství do světa podnikání (strategos = generál).
Určení základních dlouhodobých cílů podniku, způsoby jejich dosažení a alokace zdrojů nezbytných pro uskutečnění těchto cílů (Chandler).
Model nebo plán, který integruje hlavní cíle podniku, politiky a aktivity do soudržného celku (Quinn). Jednotný, souhrnný a integrovaný plán, který je navržen, aby zajistil dosažení základních cílů podniku (Glueck).
Cesta, kterou se organizace zamýšlí vydat, aby dosáhla co nejlepšího sladění svých schopností a vnějšího okolí pro dosažení konkurenční výhody.
Formulace strategie diverzifikovaného podniku, který se člení na podnikatelské jednotky (PJ), je z větší části spojena s řízením portfolia podnikání.
Řídit portfolio znamená:
– identifikovat pozice jednotlivých PJ
– rozhodovat o podpoře nebo útlumu PJ podle atraktivnosti odvětví a zaujaté konkurenční pozice
– navrhovat strategie vstupu do odvětví nebo odchodu z odvětví.
Řídící úsilí je zaměřeno na zvýšení výkonnosti portfolia a na zvýšení konkurenční síly podniku jako celku.
2. Koncentrace a diversifikace
a) Koncentrace
Důležitým ekonomickým procesem je koncentrace. Dosahovat špičkových výsledků nelze ve všem. Koncentrace vlastně představuje soustředění výroby do větších celků.
Známe několik forem koncentrace:
Vnitřní - koncentrace v rámci jednoho podniku.
Vnější - představuje spojování, rozšiřování podniku nebo získávání nadvlády nad někým.
Tato koncentrace se člení ještě dále:
– horizontální - koncentrace ve stejném odvětví
– vertikální - spojení předvýrobních etap nebo etap, které na sebe navazují
– konglomerát - představuje spojení různých druhů odvětví, které si navzájem vypomáhají
2
Zaměření na jedno podnikání má řadu výhod:
- koncentrace zdrojů
- ucelená a jednotná totožnost podniku
- všechny řídící úrovně podniku důvěrně znají trh, produkt, technologii
Má však i negativní stránky:
- neatraktivnost, stagnace či zánik odvětví vedou k nestabilní pozici podniku a snižování zisku
- náhlá změna potřeb, nové substituty, převratné inovace mohou podnik oslabit, příp. zničit"

Poznámka

Součástí práce je tabulka o rozsahu cca 1/3 strany.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč
  2. Platit kartou 38 Kč
  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse

TOPlist