Seminarky.cz > Studijní podklady > Otázky ke zkoušce > Vysokoškolské okruhy > > Principy a nástroje TQM (Total Quality Management)

Principy a nástroje TQM (Total Quality Management)

Kategorie: Management

Typ práce: Vysokoškolské okruhy

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce představuje principy a nástroje TQM (Total Quality Management). Sleduje podnikovou kulturu podle TQM a styly řízení podporující kvalitu. Objasňuje principy týmové práce v TQM a nabízí srovnání TQM se systémy řízení kvality podle norem ISO řady 9000.

Obsah

1.
Podstata a principy TQM
2.
European Foundation for Quality Management
3.
Formy organizace procesů
4.
Organizace procesní
5.
Organizace řízení
6.
Styl řízení
7.
Týmová práce
8.
Srovnání s přístupy ISO řady 9000

Úryvek

"Pojem TQM se začal používat už v sedmdesátých letech pro systémy celopodnikového řízení jakosti v japonských firmách. Koncepce TQM je otevřeným systémem, absorbujícím všechno pozitivní, co může být využito pro rozvoj podniku.

Podstata a principy TQM
Kromě přístupů zabezpečování jakosti vycházejících z požadavků normy ISO 9000 se ve světě užívají přístupy, obvykle označované jako TQM (Total Quality Management). I když existuje řada názorových proudů a „škol TQM“, společné rysy lze odvodit již z názvu:
• total – jde o úplné zapojení všech pracovníků organizace, jak ve smyslu zahrnutí
všech činnosti od marketingu až po servis, tak zapojení všech pracovníků včetně
administrativy, ostrahy apod.,
• quality – jde o pojetí jakosti, jak ve směru splnění očekávání zákazníků, tak jako vícerozměrný pojem zahrnující nejen výrobek či službu, ale i proces, činnost, management – řízení je zahrnuto jak z pohledu strategického, taktického i operativního řízení, tak z pohledu manažerských aktivit – plánování, motivace, vedení, kontroly atd.

Na základě zkušeností dospěly systémy managementu kvality k formulaci obecných principů, které jsou dnes obecně v manažerských systémech akceptovány a dále rozvíjeny.

Jsou to:
• zaměření na zákazníka
• leadership (vedení a řízení)
• zapojení pracovníků
• procesní přístup
• systémový přístup
• rozhodování na základě faktů
• trvalé zlepšování
• vzájemně výhodná partnerství
V Evropě představuje zatím nejdokonalejší "legislativní" bázi" TQM Model EFQM (EFQM - European Foundation for Quality Management), jenž byl už mnohokrát popsán v odborné literatuře. V tomto modelu je definována přímá podmíněnost vynikajících ekonomických, ale i jiných výsledků firem především maximalizací míry spokojenosti zákazníků.

Od roku 2000 platí inovovaný model, který má oficiální název THE EFQM
EXCELLENCE MODEL.
Formy organizace procesů, organizace řízení a stylu řízení typické pro TQM

Problémy tradiční organizace činností v podniku vyplývají zejména z převažující funkční specializace útvarů.

Funkční specializace (tradiční) – podnikové útvary se uzavírají do sebe, optimalizují svou činnost bez ohledu na efektivnost celého podniku. Útvary se nezajímají o předchozí ani následující průběh zakázky. Materiálové a informační toky se nepřizpůsobují potřebám zakázek, nýbrž specializaci a rozmístění funkčně specializovaných útvarů. Organizační struktura je tak chápána jako statická. V zadávání zakázek na pracoviště a v řízení jejich průběhu převažuje tzv. princip tlaku. Funkčně orientovaný typ organizace procesů vede k neprůhlednosti průběhu zakázky, brání zdokonalování celého řetězce činností na zakázce (logistický řetězec), vede k mnoha přerušením toku zpracování zakázky a zvyšuje náklady na
činnosti nepřidávající hodnotu. Existence značných zásob rozpracovanosti, ovlivněná různým režimem práce navazujících útvarů a prodlužování průběžné doby zakázky zvyšují riziko pozdního odhalení neshod. Odstraňování neshod je zdlouhavé. Lidé nemají zájem zlepšovat jakost, neboť jim nejsou známy důsledky jejich špatné práce. Úzká dělba práce omezuje použitelnost pracovníků při spolupráci na průřezových problémech."

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera23918
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse