Projektový manažer a jeho vlastnosti
Kategorie: Osobnost managera
Typ práce: Vysokoškolské okruhy
Škola: nezadáno/škola není v seznamu
Charakteristika: Autor se věnuje osobnosti projektového manažera a jeho vlastnostem. Vyjmenovává základní dovednosti vedoucího projektu, jako je například schopnost komunikace, řízení týmové práce nebo řešení krizových situací. Práce obsahuje přehledné schéma struktury manažerských schopností. Zde naleznete předchozí díl práce - Řízení lidských zdrojů, odpovědnostní matice, nebo následující díl Řízení projektové komunikace.
Obsah
1. | Charakteristika projektového manažera
|
2. | Základní dovednosti vedoucího projektu
|
2.1 | Manažerské schopnosti
|
2.5 | Definování problematiky
|
2.6 | Řešení krizových situací
|
3. | Graf struktury manažerských schopností
|
Úryvek
"1. P manažer a jeho vlastnosti
- je to nejdůležitější pracovník vedení projektu
- musí rozumět celého spektru problémů
- jeho technické zázemí tvoří: plánování, rozpočtování, předpovídání, STA, IT, zákl. znalosti technol.
Základní dovednosti vedoucího projektu
1) manažerské schopnosti
- má zodpovědnost a pravomoce
- část pravomocí může delegovat (podle věcné a časové struktury projektu)
- nesmí ztrácet globální přehled
2) komunikace
- srozumitelná ústní i písemná komunikace se všemi zainteresovanými
- je to tedy komunikace externí i interní
- schopnost přesvědčit o správnosti cíle + cesty
- ujištění, zda dotyčný pochopil
- pouze technicky vzdělaný pracovník má problémy s reakcemi v diskuzi
- je výhodné využívat SW a VYT
- příčinou poruchy je zpravidla ten, kdo dává informaci
3) řízení týmové práce
- jasná představa o rozdělení úloh v týmu
- v týmu by měly být různé povahy (inovátor, konzervativec)
- jedinec pracuje na dílčím úkolu, ale musí být zainteresován na cíli projektu
- nutno stanovit jednoznačnou kompetenci, zabránit duplicitě (podrývá prac. morálku)
4) vztah k pracovníkům
- formální i neformální vztah musí být individuální
- formálně kontroluje a motivuje práci + odměňuje
- vhodné je občasné (4 x ročně) neformální setkání mimo pracoviště
5) definování problematiky
- vstřebává a řídí vstupní informace z mnoha zdrojů
- charakter informací: finanční, plánovací, personální, technologické
- musí je posoudit z hlediska čas. naléhavosti a významu pro řízení
- to slouží k jednoznačnému definování úkolů
- často je nutné intuitivní rozhodnutí"
Poznámka
Personální management – otázky 26/34.
Práce obsahuje schéma.
Vlastnosti
Číslo práce: | 2402 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 2 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2002 |
Počet stažení: | 2697 |
Velikost souboru: | 13 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: aeko_manx0076.zip (13 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.
Diskuse