Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Vysokorychlostní vlaky

Vysokorychlostní vlaky



Kategorie: Fyzika, Průmyslová škola, Ostatní předměty

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce se zaměřuje na vysokorychlostní vlaky a jejich užití ve vybraných zemích. Uvádí charakteristiku vysokorychlostního vlaku, informuje o jejich rozšíření a výhodách i nevýhodách. Ve druhé části se věnuje provozu vysokorychlostních vlaků v Japonsku, Francii a Německu.

Obsah

1.
Úvod
2.
Vysokorychlostní vlak
3.
Rozšíření
3.1.
Evropa
3.2.
Asie
3.3.
Severní Amerika
3.4.
Afrika
4.
Vysokorychlostní trať
5.
Výhody a nevýhody
6.
Rozšíření vysokorychlostních tratí
7.
Šikansen
7.1.
Charakteristika
7.2.
Historie
7.3.
Vlakové soupravy
7.4.
Tratě
7.5.
Mimo území Japonska
8.
TGV
8.1.
Charakteristika
8.2.
Technické řešení
8.3.
Rekordy
9.
ICE
9.1.
Rozšíření
9.2.
Síť tratí

Úryvek

"Vysokorychlostní vlak

Je vlak určený především pro provoz na vysokorychlostní trať a jehož konstrukce mu umožňuje dosáhnout minimálně 250 km/h. Může se pohybovat po konvenčních tratích (trať jejiž zatačka má poloměr alespoň 150m). Výjímkou jsou systémy Maglev a ukončený projekt Aerotrain nebo rozdílný rozchod kolejí především v Japonsku a z části Španělsku.

Rozšíření

Evropa

Francie: Téměř všechny železniční tratě vlastní národní společnost SNCF. Jejími stěžejními rychlovlaky jsou elektrické soupravy TGV, jenž drží světový rychlostní rekord kolejového adhézního vozidla. TGV 4. generace jsou vyráběny i pro nadnárodní společnost Eurostar, jiné řady jsou zase speciálně pro společnost Thalys. V rámci mezinárodních spojů tam mířící nebo vedou vlaky ICE z Německa a v nejbližší době přibude ETER z Itálie a AVE ze Španělska.

Německo: V Německu zajišťují vysokorychlostní dopravu soupravy ICE. Jejich dominantní pozici neohrozily ani naklápěcí dieslové soupravy. Ze sousedních zemí přijíždějí do Německa Cisalpino a Thalys a TGV z Francie.

Španělsko: Vysokorychlostní vlakový park obsahuje ve Španělsku jednotky AVE, Euromed, Alaris, Talgo a nově ICE 3.

Itálie: Dopravu provozuje převážně naklápěcí soupravy s označením Eurostar Italia (na hlavních tratích ETR 500). Rovněž jsou odsud vypravovány vlaky Cisalpino. Do Milána jezdí TGV z Francie.

Velká Británie: Vlaky Eurostar jenž spojují Anglii s okolní Evroupou a během své cesty projíždějí tunelem skrz Lamanšským průlivem mají v Británii konkurenci v podobě naklápěcích souprav společnosti Virgin Trains Class 390 a InterCity 225 provozovaných společností GNER.

Rusko: Po nezdařeném projektu vlaku Sokol byly nakoupeny rychlovlaky ICE 3. Ty byly označeny jako Velaro RUS. Byly ovšem pojmenovány tradičně – Sokol.

Asie

Japonsko: Japonská vlaková doprava je označována jako nejvyspělejší a nejkvalitnější železniční systém. Je to především díky historii vyskorychlostní vlakové dopravy, která sahá až do 60. let 20.století, kdy rychlost prvního Shinkansenu dosahovala 220km/h. V současné době se testuje nový Shinkansen Fastech360S. Jeho provozní rychlost by měla dosahovat 360km/h.

Jižní Korea: Na trati spojující Seoul – Daejeon – Daegu – Busan jezdí rychlovlaky třídy KTX (Korea Train Expres). Jde především o pozměněné TGV-Atlantique. Soupravy jezdí jako dvacetivozové s maximální kapacitou 935 osob. Jejich celková délka měří 397,9 m a váží 771,2 t.

Čína: Ačkoliv Čína vlaky nevyrábí, patří v tomto oboru mezi průkopníky. Od roku 2002 spojuje letiště a vnitřní aglomeraci Šanghaje vlak Maglev. Ten využívá odpudivých účinků magnetického pole k vznášení celé soupravy. Především díky tomu drží rychlostní rekord 501 km/h, nejvyšší ze všech komerčně provozovaných drah. Čína vlastní další rekord. Je jím nejrychlejší vysokorychlostní trať. Měří 968 km a spojuje města Wuhan a Guangzhou. Na trati jezdí vlaky CRH3 a CRH2, dosahují rychlosti až 350 km/h."

Poznámka

Součástí práce jsou mapy, tabulka a fotografie o rozsahu cca 2,5 strany.

PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x501682fece55b.zip (2482 kB)
Nezabalený formát:
Rychlovlaky.doc (2559 kB)
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.

Diskuse