Vysokorychlostní vlaky
Kategorie: Fyzika, Průmyslová škola, Ostatní předměty
Typ práce: Seminárky/referáty
Škola: nezadáno/škola není v seznamu
Charakteristika: Práce se zaměřuje na vysokorychlostní vlaky a jejich užití ve vybraných zemích. Uvádí charakteristiku vysokorychlostního vlaku, informuje o jejich rozšíření a výhodách i nevýhodách. Ve druhé části se věnuje provozu vysokorychlostních vlaků v Japonsku, Francii a Německu.
Obsah
6. | Rozšíření vysokorychlostních tratí
|
Úryvek
"Vysokorychlostní vlak
Je vlak určený především pro provoz na vysokorychlostní trať a jehož konstrukce mu umožňuje dosáhnout minimálně 250 km/h. Může se pohybovat po konvenčních tratích (trať jejiž zatačka má poloměr alespoň 150m). Výjímkou jsou systémy Maglev a ukončený projekt Aerotrain nebo rozdílný rozchod kolejí především v Japonsku a z části Španělsku.
Rozšíření
Evropa
Francie: Téměř všechny železniční tratě vlastní národní společnost SNCF. Jejími stěžejními rychlovlaky jsou elektrické soupravy TGV, jenž drží světový rychlostní rekord kolejového adhézního vozidla. TGV 4. generace jsou vyráběny i pro nadnárodní společnost Eurostar, jiné řady jsou zase speciálně pro společnost Thalys. V rámci mezinárodních spojů tam mířící nebo vedou vlaky ICE z Německa a v nejbližší době přibude ETER z Itálie a AVE ze Španělska.
Německo: V Německu zajišťují vysokorychlostní dopravu soupravy ICE. Jejich dominantní pozici neohrozily ani naklápěcí dieslové soupravy. Ze sousedních zemí přijíždějí do Německa Cisalpino a Thalys a TGV z Francie.
Španělsko: Vysokorychlostní vlakový park obsahuje ve Španělsku jednotky AVE, Euromed, Alaris, Talgo a nově ICE 3.
Itálie: Dopravu provozuje převážně naklápěcí soupravy s označením Eurostar Italia (na hlavních tratích ETR 500). Rovněž jsou odsud vypravovány vlaky Cisalpino. Do Milána jezdí TGV z Francie.
Velká Británie: Vlaky Eurostar jenž spojují Anglii s okolní Evroupou a během své cesty projíždějí tunelem skrz Lamanšským průlivem mají v Británii konkurenci v podobě naklápěcích souprav společnosti Virgin Trains Class 390 a InterCity 225 provozovaných společností GNER.
Rusko: Po nezdařeném projektu vlaku Sokol byly nakoupeny rychlovlaky ICE 3. Ty byly označeny jako Velaro RUS. Byly ovšem pojmenovány tradičně – Sokol.
Asie
Japonsko: Japonská vlaková doprava je označována jako nejvyspělejší a nejkvalitnější železniční systém. Je to především díky historii vyskorychlostní vlakové dopravy, která sahá až do 60. let 20.století, kdy rychlost prvního Shinkansenu dosahovala 220km/h. V současné době se testuje nový Shinkansen Fastech360S. Jeho provozní rychlost by měla dosahovat 360km/h.
Jižní Korea: Na trati spojující Seoul – Daejeon – Daegu – Busan jezdí rychlovlaky třídy KTX (Korea Train Expres). Jde především o pozměněné TGV-Atlantique. Soupravy jezdí jako dvacetivozové s maximální kapacitou 935 osob. Jejich celková délka měří 397,9 m a váží 771,2 t.
Čína: Ačkoliv Čína vlaky nevyrábí, patří v tomto oboru mezi průkopníky. Od roku 2002 spojuje letiště a vnitřní aglomeraci Šanghaje vlak Maglev. Ten využívá odpudivých účinků magnetického pole k vznášení celé soupravy. Především díky tomu drží rychlostní rekord 501 km/h, nejvyšší ze všech komerčně provozovaných drah. Čína vlastní další rekord. Je jím nejrychlejší vysokorychlostní trať. Měří 968 km a spojuje města Wuhan a Guangzhou. Na trati jezdí vlaky CRH3 a CRH2, dosahují rychlosti až 350 km/h."
Poznámka
Součástí práce jsou mapy, tabulka a fotografie o rozsahu cca 2,5 strany.
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 24053 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | ZŠ |
Počet stran:* | 8 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Ne |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2011 |
Počet stažení: | 123 |
Velikost souboru: | 2482 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x501682fece55b.zip (2482 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.
Diskuse