Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Elektronický obchod

Elektronický obchod

Kategorie: Marketing, Internet

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Hlavním tématem práce je virtuální obchod. Zabývá se jeho postavením na trhu, dále pak schématy obchodních transakcí. Vedle toho se věnuje také způsobům platby na internetu a přínosům tohoto způsobu obchodování. V závěru srovnává postavení virtuálního obchodu v Česku a ve světě.

Obsah

1.
Úvod
2.
Postavení virtuálního obchodu
2.1
Tabulka obchodního obratu USA
3.
Schémata obchodních transakcí
3.1
E-mail
3.2
Elektronické formuláře
3.3
Systémy s dynamicky vytvářenými stránkami
3.4
Nabídka
4.
Způsoby placení ve světě a u nás
4.1
Hotovost
4.2
Dobírka
4.3
Šek
4.4
Bankovní převod
4.5
Kreditní karty
4.6
SET – Secure Electronic Transactions
5.
Přínosy elektronického obchodu
5.1
Globalizace obchodní nabídky a výběru
5.2
Personalizace produktů a služeb
5.3
Zrychlení reakce na požadavek zákazníka
5.4
Zlevnění obchodních transakcí
5.5
Rozvoj nových produktů a služeb
6.
Závěr

Úryvek

"2. Schémata obchodních transakcí
Tak jako v běžném životě můžeme nakupovat v různých obchodech – v malých, velkých a ještě větších, tak i u obchodů a obchůdků v Síti můžeme postřehnout určité rozdíly v jejich vybavení a komfortu dané použitou technologií. V krátkosti bychom se zde seznámili s několika nejpoužívanějšími řešeními, od těch nejjednodušších až k těm nejsložitějším.
Asi zdaleka nejprostším je použití E-mailu. Na příslušné WWW stránce se nabízený produkt patřičně předvede a vychválí a objeví se také poznámka, že objednávky je možné posílat na příslušnou adresu.
Dalším stupínkem je používání elektronických formulářů, jež jsou součástí definice jazyka HTML. Takový způsob je už, o mnoho příjemnější než předešlý.
Ovšem opravdovými supermarkety mezi virtuálními obchody jsou až systémy s dynamicky vytvářenými stránkami – načítají aktuální ceny nejlépe z nějaké databáze.
Uživatel prochází jednotlivými odděleními a vybrané zboží průběžně ukládá do virtuálního nákupního košíku, jehož obsah si může kdykoli prohlédnout, a pokud se třeba rozmyslel, některé položky ubrat. Při této příležitosti se mu zároveň ukazuje informace o celkové ceně všech zatím objednaných položek. Jakmile si vybere, stačí zmáčknout příslušné tlačítko, a systém se ho zeptá na všechny potřebné náležitosti, aby objednávka mohla být kompletní.
Například na serveru Mamedia lze nakoupit plno nejrůznějších věcí, počínaje softwarem, hudebními nahrávkami, videokazetami, přes hardware a elektro až po vybavení kanceláře – to všechno zde může zákazník uložit do svého “zdánlivého” nákupního košíku.
Nabídka těchto tzv. virtuálních obchodních domů je vždy celkem pestrá – šířka i hloubka sortimentu je dána specifickými možnostmi toho kterého VOD (virtuální obchodní dům) a ceny bývají zpravidla nižší než v běžné maloobchodní síti. Nabízí se nejrůznější druhy zboží, rozdělených přehledně do několika základních kategorií, jako např. Hardware, Knihy, Software, Kancelářské potřeby a Zařízení pro obchod. Virtuální obchodní dům lze najít např. na adrese: http://www.inet.cz. Tak jako při nákupu v klasických obchodech je nutno požadované zboží zaplatit, děje se tak i při nákupu prostřednictvím virtuálních obchodů. Principy a možnosti jsou však poněkud jiné."

Poznámka

Práce obsahuje tabulku. Byla vypracována do předmětu mezinárodní marketing.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč
  2. Platit kartou 38 Kč
  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse

TOPlist