Obsah
1.1. | Podpora prodeje a její smysl
|
1.2. | Výhody a nevýhody podpory prodeje
|
2. | Proces tvorby podpory prodeje
|
3. | Nástroje spotřebitelské propagace
|
4. | Nástroje obchodní propagace
|
4.4. | Makro věrnostní program |
Úryvek
"I. ÚVOD
Podpora prodeje je jedním z nástrojů nepřímé komunikace v marketingu. Zahrnuje soubor různých motivačních nástrojů, převážně krátkodobého charakteru, vytvářených pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých výrobků či služeb. Zatímco reklama přesvědčuje o důvodu koupě, podpora prodeje představuje konkrétní motiv koupě.
PODPORA PRODEJE
Podpora je využívána výrobci, distributory, maloobchodníky, velkoobchody a organizacemi, které nejsou orientovány na tvorbu zisku.
Smysl podpory prodeje
Cíle podpory se musí shodovat se záměry celkové propagační činnosti firmy. Účelem bývá zejména: podpořit nákup objemnějšího balení, získat nové uživatele, získat na svou stranu zákazníky, kteří často střídají značku, vypěstovat věrnost k dané značce, odměnit stálé zákazníky, zvýšit četnost, s jakou jsou výrobek nebo služba nakupovány.
Výhody a nevýhody
K přednostem patří skutečnost, že vyvolává na straně zákazníků podstatně rychlejší a intenzivnější odezvu než ostatní nástroje propagace. Účinnost nástrojů podpory prodeje má ovšem krátkodobé trvání, zejména jsou-li nabídky jednotlivých producentů málo odlišné a nachází-li se produkt ve stádiu zralosti. Podpora vede zřídka k prosazení spotřebitelské věrnosti firmě, stálí konzumenti určitého zboží neinklinují ke změně svých nákupních zvyklostí a základě podpory prodeje konkurentů.
U podpory prodeje známé značky musíme dbát na to, abychom nástroje nepoužívali příliš dlouho. Spotřebitelé si pak začnou myslet, že kupují levné zboží a dojde k poklesu poptávky. Podpora je velmi výhodným nástrojem pro firmy s malým podílem na trhu, které nemají tak velké prostředky na výdaje na reklamu.
Podpora prodeje zahrnuje:
Spotřebitelskou propagaci - vzorky, kupóny, bonusy, zvýhodněná balení,
Obchodní propagaci - nákupní srážky, zboží zdarma, podíl na reklamě.
Propagaci pro obchodní sílu - prémie, soutěže
PROCES TVORBY PODP. PRODEJE
Při používání podpory musí firma stanovit cíle, zvolit vhodné nástroje, vyvinout programy, zavést program,kontrolovat ho a vyhodnotit výsledky.
Stanovení cílů
Cíle jsou odvozeny od širších propagačních cílů.
Specifické cíle jsou závislé na druhu trhu.
Z hlediska spotřebitele cíle zahrnují povzbuzení spotřebitele
k většímu nákupu, přilákání
uživatele konkurenčních značek. Z hlediska maloobchodníků znamená přesvědčení, aby maloobchodníci nabízeli nové značky firmy, měli dostatečné zásoby, povzbuzování mimosezónních nákupů.
Výběr nástrojů podpory prodeje
Plánovač musí vzít v úvahu druh trhu, konkurenční podmínky, nákladovou efektivnost daného nástroje."
Poznámka
Práce obsahuje drobný obrázek.
Katedra marketingové komunikace.
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 24582 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 4 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Ne |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2011 |
Počet stažení: | 180 |
Velikost souboru: | 67 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x508673db852a8.zip (67 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.