Seminarky.cz > Diplomky, bakalářky > Absolventské práce > > Reklama kolem nás - maturitní práce

Reklama kolem nás - maturitní práce

Kategorie: Propagace, Sociologie

Typ práce: Absolventské práce

Škola: Střední odborná škola Nové Město na Moravě, Nové Město na Moravě

Charakteristika: Práce se na teoretické a praktické rovině zaměřuje na reklamu a názory na ni. Po vymezení reklamy uvádí její funkce, cíle a druhy a zabývá se tvorbou reklamního sdělení i činností reklamních agentur a propagačními prostředky. Druhá část obsahuje vyhodnocení vlastního průzkumu formou dotazníku, který sledoval vnímání reklamy mezi mladými lidmi. Výsledky jsou prezentovány prostřednictvím grafů a tabulek.

Obsah

1.
Reklama kolem nás – úvod
2.
Co je to reklama
2.1.
Základní funkce reklamy
2.2.
Cíle reklamy obecně
2.3.
Tvorba reklamního sdělení
2.4.
Reklamní agentura
2.5.
Druhy reklamy
2.6.
Reklama na internetu
3.
Propagační prostředky
3.1.
Rozhlasové slogany
3.2.
Světelné reklamní panely
3.3.
Světelné reklamní nápisy
3.4.
Plocha pro reklamu
3.5.
Propagační předměty
3.6.
Inzerát
4.
Vlivy reklamy na společnost – můj průzkum
4.1.
Dotazník
4.2.
Tabulky s výsledky, grafy
4.3.
Vyhodnocení dotazníku
5.
Závěr

Úryvek

"1. Reklama kolem nás - úvod

V dnešní době se s reklamou setkáváme snad všude, kam se podíváme. Ze všech stran na nás útočí billboardy, televizní šoty, rozhlas, tisk a internet. Proto jsem se rozhodla zpracovat maturitní práci na téma reklamy kolem nás. Budu se snažit popsat, jak a proč taková reklama vzniká, co vše je za potřebí. Budu čerpat z různých materiálu týkající se reklamy, ale také z vlastní zkušenosti.

Reklamy se snaží oslovit statisíce či miliony lidí. Bývají cílený na určitou věkovou či sociální skupinu, což rozhoduje o výběru nejrůznějších prostředků, jak tyto adresáty nalákat. Jedním z nich je stylizace do osobního tónu, jako by byli určeny těm, kteří reklamu čtou v novinách, vidí v televizi či poslouchají v rádiu. Tím se u adresáta vytváří zdání vlastní exkluzivity.

Přestože existuje bezpočet reklam, lze u nich vymezit několik základních modelů. Nejjednodušší cestou je prosté předávání informace či předvedení výrobku nebo služby. Dříve bylo v reklamním světě v oblibě podrobení výrobku zkoušce, v níž je srovnáván s jinými výrobky. Poutavé bývají příběhy lidí, kteří výrobky/služby „skutečně“ vyzkoušeli. Jiným typem reklam je předvedení abstraktního světa, ve kterém by se mohl uživatel ocitnout.

U reklamy často dochází k zastírání - jejich tvůrci je cíleně stylizují jako texty odborné, publicistické či soukromé. Nedávno mě např. Zaujal titulek v novinách „Džudisti přemohli únosce“. Když sem se začetla do poutavého článku, zjistila jsem, že se nejedná o článek vytvořený skutečným žurnalistou, ale o skrytou reklamu na pivo Gambrinus. Nejnovějším hitem jsou parodie na reklamy. Jejich tvůrci opět nejsou nějací vtipálci, kteří pro vlastní pobavení vytvoří vlastní verzi všeobecně známých reklam, ale lidé najatí od firem, které se takto snaží zaujmout další zákazníky. Takové parodie, pokud jsou dostatečně vtipné, si pak mezi sebou posílá e-maily spousta uživatelů internetu, kteří tak zajišťují bezplatnou reklamu bohatým firmám.

2. Co je to reklama

Reklama je placená forma neosobní, masové komunikace, je účelovým ovlivňováním pomocí nenucených prostředku, vede k růstu tržeb. Reklama je francouzského původu (reclam), znamená to křičet, vykřikovat, vyvolávat, hlásit.

Reklamou se rozumí oznámení, předvedení či jiná prezentace šířené zejména komunikačními médii, má za cíl podporu podnikatelské činnosti, zejména podporu spotřeby nebo prodeje zboží, výstavby, pronájmu nebo prodeje nemovitostí, prodeje nebo využití práv nebo závazků, podporu poskytování služeb, propagaci ochranné známky.

2.1 Základní funkce reklamy

• ovlivňuje a informuje ty, o jejichž přízeň se uchází
• podporuje prodej probuzením přání
• působí v rámci celkového trhu jako regulátor
• v případě nesnází (snížení poptávky) může chránit podnik připomínkovými akcemi před ztrátou zákazníku

2.2 Cíle reklamy obecně

Cíle jsou stanoveny na základě strategického podnikového plánování a uvažovaném umístění výrobku na trhu. Podle účelu můžeme cíle rozdělit do tří skupin:
• reklamní cíle s funkcí informativní - předávající na základní zprávu zákazníkům o novém výrobku, slevách
• reklamní cíle s funkcí přesvědčovací - dávají publicitu určité značce, podněcující zákazníky k rychlé koupi
• reklamní cíle s funkcí připomínkovou - znovu upozorňující zákazníky, kde si mohou určitý výrobek koupit"

Poznámka

Součástí práce je množství tabulek a grafů, rozsah čistého textu činí cca 10 stran. Důležité informace jsou tučně značeny.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera24608
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse