Obsah
2.1. | Karlheinz Brandenburg
|
2.3. | MP3 jde na veřejnost
|
20. | Srovnání se ztrátovými formáty
|
Úryvek
"Vývoj mp3
MPEG-1, vrstva zvuku 2 kódování, začínala jako vysílání digitálního zvuku. Projekt uskutečnila instituce Egon Meier-Engelen Deutsche Forschungs - und Versuchsanstalt für Luft - und Raumfahrt (pozdnější na nazvaný Deutsches Zentrum für Luft - und Raumfahrt, Německé letecké centrum) v Německu. Projekt byl financován i Evropskou unií.
V roce 1991 byly dva dostupné návrhy: Musical (známý jak Vrstva 2), a ASPEC (adaptivní spektrální vnímavostní entropie kódování). Musicam technika, jak navrhoval Philips, CCETT a IfR byla vybrána kvůli jeho jednoduchosti, stejně jako minimum výpočetní síly sdružené s kódováním vysoké kvality a slisovaným zvukem.
Musicam formát, založený na „náhradníkovi“-kódování skupiny, byl klíč urovnat východisko pro MPEG formát komprese zvuku (vzorkovací frekvence, struktura rámců, záhlaví, množství vzorků na rám).
Technologie a nápady byly včleněny do ISO MPEG vrstva zvuku.
Pod předsednictvím Profesora Mussmanna (univerzita Hannover), který editoval standardu, která byla dělána pod Responsibilitiesem Leon van de Kerkhofem (vrstva já) a Gerhardem Stollem (vrstva II).
Pracovní skupinu tvořili: Leona Van de Kerkhof (Nizozemsko), Gerhard Stoll (Německo), Yves-François Dehery (Francie), Karlheinz Brandenburg (Německo). Nápady z Musicamu a ASPECu, přidat některé jejich vlastních nápadů a vytvořil mp3, který byl navrhnut dosáhnout stejné kvality u 128 kbit/s jako MP2 u 192 kbit/s.
Celý projekt byl dokončen v roce 1992 jako součást MPEG-1, první souprava standardu MPEG, který vyústil v mezinárodní úroveň a byl publikován v roce 1993. MPEG-2 byl jako součást druhé soupravy dokončen v roce 1994, publikován byl v roce 1995.
Kodéry mají typicky definovanou komprimační rychlost přenosovou rychlostí, protože míra komprimace záleží na hloubce a vzorkovací frekvenci vstupního signálu.
Někdy se používají i parametry pro CD (44.1 kHz), někdy se digitální zvuk nahrává s parametry 44 kHz (DAT).
Kompresní poměry s těmito odkazy jsou vyšší a demonstrují problém termínu kompresní poměr pro kodéry lossy.
Karlheinz Brandenburg používal CD nahrávku Suzanne Veginy písně Tomův host, aby mohl odhadnout mp3 komprimační algoritmus. Tato píseň byla vybrána kvůli jemnosti a jednoduchosti velmi usnadňující zaslechnutí nedokonalostí ve formátu komprimace během „playbacku“. Někteří se odkazují na Suzannu Vegovou jako na „matku mp3,“někteří vážnější kritici zvukové výňatky (glockenspiel, trojúhelník, harmonika...) berou do EBU V3/SQAM odkazové kompaktní desky.
Byla používána profesionály zvuku k hodnocení subjektivní kvality zvukových formátů typu MPEG."
Poznámka
Práce obsahuje tabulky, obrázky. Čistý text je cca 20 stran.
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 25060 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | SŠ |
Počet stran:* | 27 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Částečně |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2009 |
Počet stažení: | 144 |
Velikost souboru: | 192 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x50c378ec760e6.zip (192 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.