Seminarky.cz > Studijní podklady > Otázky ke zkoušce > Otázky k Bc. SZZk > > Management produkčních procesů

Management produkčních procesů

Kategorie: Logistika, Management

Typ práce: Otázky k Bc. SZZk

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Výpisky z přednášek představují sedm témat z oblasti managementu produkčních procesů. První je věnována modernímu pojetí nákupu podniku , další se soustřeďují na logistické služby a zásoby v logistických sítích. Na tyto navazuje další opět věnovaná zásobám a jejich druhům. Poslední přednášky jsou zaměřeny na zdroje financování podniku.

Obsah

1.
Moderní pojetí nákupu
1.1.
Hlavní úkoly nákupu podniku
1.2.
Stanovení nákupní strategie
1.3.
Organizační začlenění a struktura nákupních činností v podnikatelském subjektu
1.4.
Využití marketingové strategie v nákupu podniku
1.5.
Nákupní proces a vytváření dodavatelsko-odběratelských vztahů
2.
Logistické služby a poskytovatelé logistický služeb
2.1.
Účinnost logistických služeb z hlediska jakosti dodavatelsko odběratelských vztahů
2.2.
Stanovení optimální úrovně logistických služeb a jejich hodnocení
3.
Zásoby a jejich významy v logistických sítích
3.1.
Postavení, druhy a třídění zásob
3.2.
Analýza a řízení zásob
3.3.
Modely řízení zásob a optimalizace nákladů na skladování
3.4.
Druhy objednacích systémů podnikatelského subjektu
4.
Zásoby a jejich význam v logistických sítích
4.1.
Význam zásob v logistických sítích
4.2.
Postavení, druhy a třídění zásob
4.3.
Druhy zásob dle stupně zpracování
4.4.
Členění zásob dle účetních předpisů
4.5.
Druhy zásob podle funkce podniku
4.6.
Analýza a řízení zásob
4.7.
Modely řízení zásob
4.8.
Optimalizace nákladů na skladování
4.9.
Náklady na skladování a udržování zásob
4.10.
Druhy objednacích systémů podnikatelského subjektu
5.
Charakteristika systému podnikových rozpočtů
5.1.
Vnitropodnikové rozpočty
5.2.
Základní principy využití podnikového rozpočtu ve vztahu k rozhodovacím úlohám
5.3.
Zásady respektování při kontrole rozpočtů
5.4.
Cíle, principy a metody řízení režijních nákladů ve vztahu k rozpočtu
6.
Zdroje financování podniku a jejich optimalizace
6.1.
Nástroje platebního styku podniků
6.2.
Vlastní kapitál- emise akcií, interní zdroje
6.3.
Cizí zdroje - bankovní úvěr, leasing, dluhopisy, dodavatelský úvěr
7.
Principy finančního rozhodování a jejich využití v řízení podniku
7.1.
Úrok
7.2.
Časová hodnota peněz
7.3.
Faktor rizika
7.4.
Čistá současná hodnota
7.5.
Vnitřní výnosová míra
7.6.
Ukazatele měření výkonnosti podniku

Úryvek

"Stanovení nákupní strategie podniku
Tvorba nákupní strategie je nezbytná a zahrnuje průzkumné, analytické, predikční, rozhodovací a tvůrčí projekční aktivity, které formulují cíle. Současně nákupní strategie vybírá optimální použitelné nástroje pro její realizaci a určuje požadavky na zdroje.

Nákupní marketingový mix - obsahuje soubor nástrojů, které má k dispozici nákup k tomu, aby naplnil strategické cíle firmy.
Nástroje nákupního mixu:
• informační mix - schopnost vytvořit informační soubory o vnitřních parametrech podniku a současně i o vnější situaci na trhu zdrojů nákupu
• komunikační mix - schopnost komunikace jak s partnery uvnitř podniku, tak i s disponibilními či již reálnými dodavateli
• dodavatelský mix - schopnost vybrat optimálního dodavatele, což předpokládá dokonalou znalost dodavatelů a to: nákupním výzkumem trhu, volbou dodavatele, zhodnocením dodavatele, vlivem u zvolených dodavatelů
• cenový mix - schopnost provádět optimální cenovou politiku s ohledem na absolutní cenovou výši a vzhledem na vazby na celkové ekonomické důsledky (srážky, slevy, platební podmínky)
• výrobkový mix - schopnost fundovaně se účastnit spolurozhodování o nejvýhodnější materiálové variantě finálního výrobku, o nákladech, prodejnosti a konkurenční schopnosti výrobku
• logistický mix - je provázen rozhodováním o nákupních logistických podmínkách a řešeních následujících problémů:
o volba dodávkové cesty (přímé dodávky, postupné dodávky od mezičlánků,...)
o logistické zabezpečení dodávek (přeprava, manipulace, balení, skladování)
o řešení dodávkového režimu (velikost dodávek, periodicita, řešení odchylek a problémů v dodávkách)
o logistické zabezpečení vstupu dodávek do podniku (přejímka, kontrola jakosti)
o způsob skladování a řízení zásob
o rozsah návazných logistických služeb poskytovaných dodavatelem
o rozsah návazných logistických služeb poskytovaných nákupem firmy vnitropodnikovým odběratelům,
o technické řešení logistického systému a jeho vlivu na fungování nákupních služeb
o řízení logistického systému vč. informačních systémů na podporu optimálního nákupu.

Organizační začlenění a struktura nákupních činností v podnikatelském subjektu
V každém podniku jsou k dispozici minimálně 3 místa nákupu:
• Personální oddělení - přijetí a příprava pracovních sil
• Finanční oddělení - pořízení finančních prostředků (pořízení kapitálu)
• Nákupní (zásobovací oddělení) - nákup materiálu (surovin, materiálů, komponent), nářadí a zboží
O pořízení hmotného investičního majetku, který má podnik dlouhodobě k dispozici a který vyvolává vysoké pořizovací náklady (pozemky, stroje) zpravidla rozhoduje vedení podniku.

Nejdůležitější vazby nákupu s ostatními funkcemi podniku:
nákup – řízení výroby, nákup – příprava výroby, nákup – prodej, nákup – finance, nákup – průzkum trhů"

Poznámka

Práce obsahuje tabulky. Čistý text je cca 28 stran.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč
  2. Platit kartou 38 Kč
  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse

TOPlist