Obsah
2. | Definice mentálního zdraví
|
5. | Ohled učitele na únavu
|
6. | Činitele únavy při učení
|
7. | Problematika udržení pozornosti studentů ve výuce |
Úryvek
"Ve vyučovacím procesu hraje velmi důležitou roli učitel. Dobrý učitel vytváří vhodné podmínky pro zdravý vývoj, naopak učitel nervózní a konfliktní ovlivňuje výsledky práce ve škole, ale i postoje žáka k celé společnosti.
Definice mentálního zdraví
Mentální zdraví nebo duševní zdraví označuje úroveň psychologické pohody nebo absenci mentální poruchy. Z pohledu pozitivní psychologie nebo holismu mentální zdraví může obsahovat schopnost jednotlivce mít radost ze života a vytvořit rovnováhu mezi životními aktivitami. Mentální zdraví možno definovat i jako výraz emocí a znamená úspěšnou adaptaci na různé požadavky.
Únava a její projevy, subjektivní a objektivní únava, útlum
Únava je stav organismu, kdy se snižuje fyzický a intelektový výkon, zpomalují se reakce a stoupá počet chyb, žák nedokáže vyřešit úlohy, které by v lepším stavu zvládl.
Při vyučování se únava projevuje zvýšeným neklidem (žáci se vrtí, komunikují,…). Pak nastupuje fáze, která je charakteristická útlumem, projevy ospalosti, apatie. Zhoršuje se i úprava písemných prací, práce je pomalejší s více chybami.
Druhy únavy:
1. Tělesná (svalová), duševní a emocionální únava. Svalová únava vzniká po tělesné činnosti, duševní po činnosti psychické. Emocionální únava je výsledkem práce s emočním vypětím.
2. Objektivní a subjektivní únava. Objektivní únava vzniká po namáhavé nebo dlouhotrvající činnosti a projevuje se změnou funkcí orgánů, snížením kvantity a kvality výkonu. Subjektivní únava se promítá do pocitu únavy (ve formě orgánových počitků - hlad, žízeň) a pro organismus má ochranný význam.
3. Únava po statické (např. sezení) a dynamické (pohybové) činnosti. Dynamickou činností rozumíme únavu pohybem. Statická únava je charakterizována změnami napětí bez zkráceného svalu a má význam pro udržování polohy a rovnováhy. Únava po statické činnosti je výraznější než po činnosti dynamické.
4. Únava akutní (má přechodný stav do 24 hodin). Chronická únava, která vzniká protahováním akutní únavy, může vyústit k vyčerpání organismu.
5. Únava prvotní a druhotná. Prvotní únava vzniká tehdy, pokud jedinec není do činnosti ještě zapracován, na únavě se podílí vykonávaná činnost, ale také přizpůsobení se činnosti. Druhotná únava je u lidí, kteří svoji práci ovládají a nastupuje po dlouhodobém nebo intenzivním vykonávání činnosti.
6. Celková a místní únava. Místní únava vzniká např. při dlouhodobém zatížení jednoho orgánu. Celková únava je důsledkem činnosti velkého množství orgánů a systému organismu."
Vlastnosti
Číslo práce: | 25928 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 2 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Částečně |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2012 |
Počet stažení: | 118 |
Velikost souboru: | 13 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x5126a8080b9ad.zip (13 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.