Obsah
2. | Bloomova taxonomie vzdělávacích cílů
|
3. | Původní a revidovaná verze
|
4. | Aplikace Bloomovy taxonomie
|
Úryvek
"Výukové cíle:
- vyučování, jako každá smysluplná lidská činnost, má k cíli zaměřený průběh - cílem chápeme zamýšlený a očekávaný výsledek, k němuž učitel v součinnosti směřuje
- cíle vstupují jako jeden z určujících prvků do složitého systému vztahů, které podmiňují povahu vyučovacího procesu
- taxonomie výukových cílů - díky taxonomii výukových cílů je učitel schopen zajistit, aby žáci upotřebili znalosti, které již mají a na druhou stranu se učili již získané vědomosti, dovednosti, postoje a návyky používat a provádět náročnější operace
Taxonomie = systematicky uspořádaný soupis určitých objektů
- kognitivní cíle = cíle, které vedou k poznání
Bloomova taxonomie
- nejznámější a u nás nejpoužívanější taxonomie cílů = klasifikační model výukových cílů, hierarchicky uspořádaných podle úrovně náročnosti do šesti kategorií - od nejjednodušších (pamětní osvojení) po nejnáročnější (hodnotící posouzení):
Bloomova taxonomie vzdělávacích cílů
Pomůcka pro formulaci různých úrovní vzdělávacích cílů pomocí aktivních sloves – ŠVP (podle Bloomovy taxonomie):
1. znalost (zapamatování) - jde jen o znovupoznání nebo o znovuvybavení poznatků a jejich reprodukci, nikoli o přímé užití
(žák řekne definici, doplní, napíše, zopakuje, pojmenuje, popíše, vyjmenujte, identifikuje, přiřadí, reprodukuje, seřadí, vybere, vybaví si, označí, uvede seznam, určí…)
2. porozumění - jde o pochopení a schopnost užití poznaného
(žák dokáže, jinak formuluje, ilustruje, interpretuje, objasní, opraví, přeloží, převede, popíše, vysvětlí, vypočítá, zkontroluje, odhadne, provede, změří, vyjádří vlastními slovy či jinou formou, shrne…)
3. aplikace - dochází k transferu učení do situací pro jedince nových (problémů)
(žák aplikuje, demonstruje, diskutuje o…, interpretuje údaje a vztahy, načrtne, navrhne, plánuje, vybere, zařadí, nalezne, použije, prokáže, registruje, řeší, uvede vztah mezi…, uspořádá, vyčíslí, vyzkouší, roztřídí…)"
Poznámka
Součástí práce je schéma.
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 25934 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 2 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Částečně |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2012 |
Počet stažení: | 456 |
Velikost souboru: | 13 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x5128aa3329f56.zip (13 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.