Obsah
1. | Pedagogická komunikace a interakce. Zásady komunikace ve škole a její vliv na průběh výuky
|
2. | Problém kázně a svobody ve výchově. Autorita učitele a vychovatele
|
Úryvek
"Pedagogická komunikace, kázeň autorita učitele
Pedagogická komunikace a interakce. Zásady komunikace ve škole a její vliv na průběh výuky. Problém kázně a svobody ve výchově. Autorita učitele a vychovatele.
Pedagogická komunikace a interakce. Zásady komunikace ve škole a její vliv na průběh výuky.
James Eicher
„Jeden ze základních komunikačních zákonů praví, že každé chování v přítomnosti druhé osoby má informační hodnotu. Všechno, co děláme – způsob sezení, spojování rukou, změna hlasového tónu – je komunikační podobou a podléhá jejím pravidlům.“
Základní pojmy:
Sociální interakce – vzájemné aktivní působení, ovlivňování jedinců, skupin a prostředí; jeden subjekt vyvolává svým jednáním změnu v jednání druhého subjektu (Hartl, Psychologický slovník, 1994)
Pedagogická interakce – vzájemné působení dvou nebo více subjektů v průběhu výchovně vzdělávacího procesu (Šikulová)
Sociální komunikace – Sdělování, tj. výměna informací (Mareš, Křivohlavý, Komunikace ve škole, 1995)
Pedagogická komunikace – Vzájemná výměna informací mezi účastníky výchovně vzdělávacího procesu, která slouží výukovým cílům (Gavora, Pedagogická komunikácia v základnej škole, 1988)
Funkce pedagogické komunikace ve v-v procesu:
• zprostředkovává společnou činnost účastníků nebo jednotlivých pracovních skupin;
• zprostředkovává vzájemné působení účastníků v nejširším smyslu včetně výměny informací, zkušeností, ale i motivů, postojů, emocí;
• zprostředkovává osobní i neosobní vztahy;
• formuje všechny účastníky pedagogického procesu, zejména pak osobnost žáků;
• je prostředkem k uskutečňování výchovy a vzdělávání, neboť cíl, učivo, metody atd. nemohou vystupovat v pedagogickém procesu přímo, ale ve slovní či mimoslovní podobě;
• konstituuje každý výchovně vzdělávací systém, neboť tvoří jednu z jeho hlavních složek, zajišťuje jeho fungování, vnáší do něj pohyb, vývoj, dynamiku, udržuje jeho stabilitu."
Poznámka
Součástí práce je schéma o rozsahu cca 0,5 strany.
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 25982 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 10 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Ano |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2012 |
Počet stažení: | 209 |
Velikost souboru: | 111 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x512e3977f3190.zip (111 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.