Seminarky.cz > Studijní podklady > Otázky ke zkoušce > Otázky k Bc. SZZk > > Marketing a řízení neziskových organizací - otázky z veřejné ekonomiky, politiky a správy 5/17

Marketing a řízení neziskových organizací - otázky z veřejné ekonomiky, politiky a správy 5/17

Kategorie: Management, Marketing, Veřejná ekonomika

Typ práce: Otázky k Bc. SZZk

Škola: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava Ekonomická fakulta, Ostrava - Poruba

Charakteristika: Práce ze série státnicových otázek z veřejné ekonomiky, politiky a správy se věnuje obecným souvislostem marketingu a řízení s občasnou specifikací pro oblast neziskových organizací. Zabývá se tak předmětem marketingu a kroky marketingového procesu a fundrisingem a poté představuje základní pojmy a poznatky managementu. Nakonec se otázka probírá podmínky existence a hospodaření některých typů neziskových organizací. Předchozí část série naleznete zde Veřejné politiky, národní politiky ČR - otázky z veřejné ekonomiky, politiky a správy 4/17 a následující zde Veřejné rozpočty - otázky z veřejné ekonomiky, politiky a správy 6/17.

Obsah

1.
Marketing a předmět jeho zájmu
2.
Subjekty realizující marketing v neziskovém sektoru
3.
Marketingový mix
4.
Kroky pro úspěšnou realizaci marketingu
5.
Městský marketing
6.
Fundraising
6.1.
Zdroje financování
6.2.
Fundraising jako plánovaný proces
6.3.
Plánování fundraisingu
6.4.
Dárci, vývojové etapy
7.
Management
7.1.
Skupiny
7.2.
Komunikační skupiny a jejich toky
7.3.
Manažerské role a činnosti
7.4.
Organizační struktura
7.5.
Měření výkonnosti
8.
Organizační složky státu
9.
Příspěvková organizace státu
10.
Organizační složka územních samosprávných celků
11.
Příspěvková organizace územních samosprávných celků

Úryvek

"Subjekty realizující marketing v neziskovém sektoru:

1. subjekty realizující výkon veřejné zprávy
2. subjekty, které realizují produkty a služby

Z toho:
2a) Veřejné finanční instituce (zdravotní pojišťovny, penzijní fondy, stavební spořitelny – vždy se státní účastí)

2b) Subjekty neziskového sektoru, které realizují veřejnou či vzájemně prospěnou činnost

Marketingový mix:
Cena – v neziskovém sektoru má specifické označení – například školné, vstupné, předplatné

Produkt – u neziskových organizací představuje službu nehmotné povahy (půjčování knih)

Propagace – má velmi důležitou roli zejména v oblasti služeb. Má za cíl prosazovat cíle a hodnoty, kterými je motivována činnost neziskových organizací, má vytvářet image a podporovat pozitivně publicitu a vytvořit systém, pomocí kterého bude produkt předán lidem.

Distribuce – má zajistit dostupnost služby všem subjektům, pro neziskový sektor je distribuce důležitá v tom směru, že zákazník nejdříve musí vědět, že daná služba existuje a za jakých podmínek je dosažitelná

7 kroků pro úspěšnou realizaci marketingu
V rámci marketingového postupu neziskových organizací se uvádí sedm důležitých kroků, které je třeba učinit při tvorbě a realizaci marketingového plánu.

1.) Určit vazbu mezi marketingovým a strategickým plánem organizace. K tomu se využívá SWOT analýza, což je vlastně analýza silných a slabých stránek organizace a marketingový výzkum, který má zjistit důležité informace jako např.: potřeby klientů, postoje a uznávané hodnoty, velikost a rozdělení trhu

2.) Stanovení marketingových cílů. Rozlišují se dva typy cílů a to:
Akční cíle – představují konkrétní, specificky zaměřené a měřitelné výsledky,
Cíle v oblasti image jsou neměřitelné, podobné vizi či poslání organizace.

3.) Představení organizace na trhu je vhodné hlavně tehdy, když organizace vstupuje na trh poprvé, nebo změnila-li v průběhu existence své cíle, nabízený produkt nebo službu

4.) Marketingový audit určuje poměr mezi složkami marketingového mixu
5.)
6.) Marketingový plán – obsahuje realizační shrnutí, které načrtne nejvýznamnější body a strategické návrhy a jejich důsledky, analýzu současné situace, cíle, postupy, uvedení do praxe a rozpočet

7.) Vypracování marketingové komunikační kampaně. Jedná se zejména o odpovědi na otázky:
• Jakou cílovou skupinu oslovujeme
• Používáme pro ni citlivý propagační nástroj
• Odpovídá použití vybraných propagačních technik rozpočtu organizace
• Přináší vybraný nástroj dobré výsledky
• Neopouštíme zbytečně osvědčené
• Držím směr"

Poznámka

Součástí práce jsou schémata o rozsahu cca 1 strany.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera26093
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse