Obsah
1. | Principy dělby moci ve státě
|
1.2. | Moderní pojetí formy státu
|
2. | Dělba moci v rámci ústavního pořádku ČR
|
3. | Právo veřejné a právo soukromé
|
4. | Tvorba práva, legislativní proces
|
4.3. | Legislativní rada vlády
|
5.3. | Proces aplikace práva
|
6. | Právní subjektivita, úprava subjektů v oboru správního práva
|
6.2. | Subjekty správního práva
|
7. | Prameny správního práva v ČR
|
7.2. | Ústava a ústavní zákony, Listina základních práv a svobod
|
7.3. | Zákony a zákonná opatření Senátu
|
7.6. | Obecně závazné vyhlášky krajů a obcí
|
7.7. | Nařízení krajů a obcí
|
8. | Základní principy organizace veřejné správy a principy právního státu
|
8.1. | Ústřední subjekty státní správy – přímý vykonavatelé
|
8.2. | Další subjekty státní správy s celostátní působností – přímý vykonavatelé
|
8.3. | Místní státní správa – nepřímý výkon státní správy na základě delegování pravomocí (přenesená působnost)
|
8.4. | Státní správa propůjčená soukromým osobám – nepřímí vykonavatelé
|
8.5. | Principy právního státu
|
9. | Pojem správy a samosprávy – ústavní základy v ČR
|
9.1. | Vymezení státní správy
|
9.2. | Ústavní základy organizace veřejné správy v ČR, základní principy fungování státní správy
|
9.3. | Institucionální uspořádání veřejné správy
|
9.6. | Vztah mezi státem a územní samosprávou
|
9.7. | Vztah mezi státem a územní samosprávou při výkonu státní správy
|
10. | Postavení a působnost obce
|
10.1. | Obecné vymezení pojmů a základní atributy obce
|
10.2. | Orgány obce, jejich postavení a vzájemné vztahy
|
10.3. | Samostatná působnost
|
10.4. | Přenesená působnost
|
11. | Normotvorba obcí a krajů
|
11.2. | Právní předpisy vydané v rámci samosprávy
|
11.3. | Právní předpisy vydané v rámci přenesené působnosti
|
12. | Konkrétní právní akty, správní rozhodnutí
|
12.4. | Druhy vad správních rozhodnutí
|
12.5. | Vlastnosti správních aktů
|
13. | Postavení a působnost kraje
|
13.1. | Samostatná působnost kraje
|
13.2. | Přenesená působnost kraje
|
14. | Kontrola ve veřejné správě
|
14.3. | Dozor nad výkonem samostatné působnosti kraje
|
14.4. | Dozor nad výkonem samostatné působnosti obce
|
14.5. | Dozor nad výkonem přenesené působnosti kraje
|
14.6. | Dozor nad výkonem přenesené působnosti obce
|
15. | Odpovědnost ve veřejné správě
|
15.2. | Podmínky odpovědnosti
|
15.3. | Rozsah odpovědností
|
15.4. | Odpovědnost za škodu vzniklou nezákonným rozhodnutím
|
15.5. | Odpovědnost za škodu vzniklou nesprávným úředním postupem
|
15.6. | Osobní odpovědnost úředních osob – regresní úhrada
|
15.7. | Podmínky uplatnění nároku
|
16.1. | Pojem správního řízení obecně
|
16.2. | Obecné správní řízení (prvoinstanční)
|
16.4. | Zvláštní správní řízení
|
16.5. | Základní zásady činnosti správních orgánů
|
16.6. | Základní zásady činnosti správního řízení
|
18.3. | Jednání vylučující protiprávnost
|
18.4. | Obecné znaky správních deliktů
|
19. | Trh, stát a občanský sektor – vzájemné interakce a úloha v sociální praxi moderní společnosti
|
19.4.3. | Stát a občanský sektor
|
19.4.4. | Trh a občanský sektor
|
19.4.5. | Stát, trh a občanský sektor
|
20.2. | Zastupitelská (nepřímá) demokracie
|
20.3. | Znaky demokratického státu
|
21. | Volební a stranické systémy
|
21.2. | Většinový volební systém
|
21.3. | Proporční (poměrný) volební systém
|
21.4. | Volební systém v ČR
|
22. | Politické ideologie ve vztahu ke státní moci a veřejné správě
|
22.2. | Základní znaky politických stran
|
22.3. | Základní dělení politických stran
|
23. | Základní etapy vývoje veřejné správy v českých zemích ve 20. století
|
23.4. | Po 2. světové válce
|
24. | Reforma veřejné správy po roce 1990 v ČR
|
24.1. | 17. 11. 1989 revoluce
|
24.6. | Regiony soudržnosti
|
25.3.1. | Daň z příjmu fyzických osob
|
25.3.2. | Daň z příjmu právnických osob
|
25.3.3. | Daň z nemovitostí
|
25.3.5. | Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí
|
25.4.1. | Daň z přidané hodnoty
|
26. | Veřejné výdaje, programy a projekty, analýza jejich efektivnosti
|
26.2. | Základní funkce veřejných výdajů
|
26.3. | Součástí hodnotící analýzy veřejných projektů je zajištění efektivnosti v těchto bodech
|
26.4. | Ukazatele efektivnosti veřejných výdajů
|
27. | Metody financování sociálního zabezpečení – teorie a praxe v ČR
|
27.1. | Sociální zabezpečení
|
27.2. | Nástroje sociální zabezpečení
|
27.3. | Dávky sociálního zabezpečení
|
27.4. | Základní systémy financování sociální zabezpečení
|
28. | Pojem sociálního státu
|
28.1. | Sociální stát = welfare state
|
28.2. | Příčiny vzniku sociálního státu
|
28.4. | Typologie sociálního státu
|
28.5. | Kritika sociálního státu
|
28.6. | Typy krizí sociálního státu
|
29. | Tři pilíře sociální politiky: sociální pojištění, sociální pomoc, doplňkové sociální systémy
|
29.2. | Státní sociální podpora
|
30. | Nástroje sociální politiky
|
30.1. | Kolektivní vyjednávání
|
30.2. | Nástroje právní povahy
|
30.6. | Hromadné sdělovací prostředky
|
30.7. | Ekonomické nástroje
|
30.8. | Konkrétní nástroje sociální politiky |
Úryvek
"1. Principy dělby moci ve státě (šlo by spojit otázkou č. 2)
Státní moc
: schopnost státu prosazovat na svém území obecnou vůli, vyjádřenou v právním řádu, včetně prostředků donucení
: je suverénní, nezávislá na jiné moci
: spojována s právem, řídí se právním řádem, právo je vynutitelné jen sankcí státní moci
Moderní pojetí formy státu
: rozdělení podle povahy a složení nevyšších státních orgánů, jejich vzájemných vztahů a rozdělení moci
a) forma vlády (základním kritériem pro určení formy vlády je organizace a dělba moci)
: parlamentní (systémy s neúplnou dělbou moci)
původ ve Velké Británii, není zde důsledná dělba moci
možné slučování moci zákonodárné a výkonné (poslanec může být členem vlády)
výkonná moc nemá přímou legitimitu, je odvozena od moci zákonodárné
shodná politická orientace vlády a většiny parlamentu (opoziční stínová vláda nemá takovou podporu)
použitelná v republice i v monarchii (je dána vztahem státu a exekutivy, nikoli osobou hlavy státu)
: prezidentská (zásadní oddělení moci) např. v USA
možná pouze v republice, důsledná dělba moci, neslučitelnost pozice v moci zákonodárné a výkonné
možnost odlišné politické orientace exekutivy a parlamentu
prezident je představitelem výkonné moci
nositelem pravomocí je prezident, ten může moc delegovat na ministry), platí slovo prezidenta
neexistuje institut důvěry či nedůvěry ,,vládě“, prezident nemá pravomoc rozpustit parlament
: direktoriální (vláda shromáždění – jednotná moc)
specifická forma vlády (např. Švýcarsko), není oddělena exekutiva od legislativy
parlament volí vládu - zastoupeny 4 nejsilněší strany (2+2+2+1) – konsensuální demokracie
prezident je předseda vlády (volen na jeden rok parlamentem ze členů vlády, postupná rotace)
vláda odpovídá parlamentu, nelze ji však odvolat (parlament nemůže vládě vyslovit nedůvěru)
: modifikovaná
Francie – neoprezidentská republika (prvky parlamentí i prezidentské vlády)
- poloprezidentský systém, prezident je volen přímo
- vláda je jmenována prezidentem dle výsledku voleb a odpovídá se parlamentu
- taxativní výčet věcí vymezených v zákoně (parlamentu), ostatní pravomoci má vláda
- správní executiva (zajištění běžné státní správy)
- politická executiva (prezident, předseda vlády, ministři zahraničí, vnitra, fiannací a obrany)
- kohabitace (soužití vlády a prezidinta s odlišnou politickou orienací)
Německo
- exekutiva posílena jako u Francie, ale má blíže k parlamentnímu systému
- postavení prezidenta je velmi slabé – pouze reprezentativní funkce
- kancléř volen parlamentem na základě výsledku voleb, kancléř odpovídá parlamentu
- omezení parlamentu ve vztahu k vyslovení důvěry a nedůvěry knacléři (ochrana před nestabilitou)
: monarchie
absolutní – veškerá moc v rukou panovníka, neexistence dělby moci
konstituční – moc je rukou lidu, který si volí své zástupce do parlamentu, panovník má fakticky pouze reprezentativní funkci (př. královna VB má právo veta, ale nikdy ho nepoužila - platí co řekne parlament)
b) státní zřízení (unie x federace)
: územní členění státu a vztah mezi státem a jeho územními jednotkami
c) státní režim (demokracie x autokracie „diktátorství“)
: regulace života občanů, postavení občana ve společnosti, míra práv a svobod"
Poznámka
Otázky jsou zpracovány v rozsahu cca 1 až 2 stran.
Vlastnosti
Číslo práce: | 26476 |
---|
Autor: | tommy - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 49 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Částečně |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2013 |
Počet stažení: | 2 |
Velikost souboru: | 73 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
-
SMS platba (ČR) 65 Kč
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
- Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
- Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
- Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
- Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
- Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
- Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
- Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
- Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
- Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
- Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
- Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
- Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
- Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
-
Platit kartou 59 Kč
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
-
Koupit za kredity - 55 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
-
SMS platba (Slovensko) - 2,50
Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
Zašlete SMS zprávu ve tvaru:
SEMmezera26476
- na telefonní číslo: 8877
Cena jedné SMS je 2,50 včetně DPH.
Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS.
Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je
použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
Důležité informace:
Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s
Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete
přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy
najdete zde nebo kontaktujte
naší podporu.