Obsah
1. | Význam strategie v podnikatelské činnosti
|
2. | Strategické řízení (management)
|
3. | Fáze strategického managementu
|
4. | Vlastní formování strategie podniku
|
5. | Metody výběru strategie
|
6. | Měření podnikové strategie |
Úryvek
"Strategie a Balanced Scorecard
Osnova:
• Význam strategie v podnikatelské činnosti
• Strategické řízení (druhy strategického řízení)
• Fáze strategického řízení
• Metody výběru strategie
• Měření podnikové strategie
Význam strategie v podnikatelské činnosti
Strategie - koncept celkového chování organizace, dlouhodobý program a pojetí činnosti organizace a alokace zdrojů potřebných k dosažení zamýšlených záměrů.
Pojem pochází z vojenství, následně se rozšířil v diplomacii, sportu, politice a také v ekonomii a podnikání.
Podnikové strategie můžeme rozdělit na:
strategie věcné - jde o záměry co vyrábět, jaké služby realizovat, v jakém množství a kvalitě, kdy a pro koho,
strategie řízení - zahrnují tvorbu metod, nástrojů a opatření, jejichž pomocí a prostřednictvím jsou prosazovány věcné strategie.
Dominantní postavení mezi strategiemi řízení mají strategie efektivnosti, které můžeme rozdělit na:
a) strategie obecné efektivnosti - zahrnují:
strategie masy efektu, - tj. celkového objemu daného efektu,
strategie míry efektu - tj. poměru, který vyjadřuje jak, za kolik, bylo efektu dosaženo.
Existují 4 možné varianty kombinování těchto dvou strategií:
míra efektu - velká, masa efektu - velká
uplatňuje ji ekonomický subjekt s výlučným postavením na trhu, s goodwilem a vysokou image,
míra efektu - malá, masa efektu - velká
uplatňuje ji nově vzniklý ofenzivní subjekt, který využívá dumpingových cen a tím získává velký okruh zákazníků,
míra efektu - velká, masa efektu - malá
uplatňuje ji firma zabývající s kusovou nebo malosériovou výrobou exkluzivního nebo módního zboží pro omezený okruh solventních zákazníků,
míra efektu - malá, masa efektu - malá
typická pro neúspěšnou firmu.
b) strategie ekonomické efektivnosti zahrnují:
strategie mimořádného efektu (strategie cenové) - jsou to strategie, které umožňují individuálnímu výrobci buď:
zvýšit úroveň svých cen nad úroveň cen ostatních výrobců např. díky využití vědeckotechnického monopolu, tj. dosáhnout absolutního mimořádného efektu,
nebo:
přiblížit se svými cenami cenám ostatních výrobců, byly-li tyto ceny nižší, tj. získat relativní mimořádný efekt,
Význam strategie v podnikatelské činnosti
strategie zvláštního efektu (strategie nákladové)
- jsou to strategie, které umožní individuálnímu výrobci využitím komparativních výhod u jednotlivých výrobních činitelů buď:
snížit své výrobní náklady pod úroveň nákladů ostatních výrobců, tj. inkasovat absolutní zvláštní efekt,
nebo:
změnou vstupních činitelů snížit své náklady na úroveň ostatních výrobců, tj. inkasovat relativní zvláštní efekt."
Poznámka
Důležité informace jsou tučně značeny.
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 26520 |
---|
Autor: | J.J. - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 6 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Částečně |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2010 |
Počet stažení: | 92 |
Velikost souboru: | 16 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x51750f59610da.zip (16 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.