Obsah
2. | Rozdělení typů zákazníků
|
3. | Kupní chování zákazníků
|
3.1. | Zákazník nakupuje na základě ekonomické racionality
|
3.2. | Základních nakupuje na základě důsledku psychických procesů
|
3.3. | Zákazník nakupuje na základě vlivů sociálního prostředí
|
3.4. | Zákazník nakupuje podle modelu podmět – odezva
|
4. | Vlivy působící na zákazníka
|
5.3. | Hodnocení alternativ
|
6. | Typy nákupního chování
|
Úryvek
"I. Rozdělení typů zákazníků
- rozlišujeme dva typy zákazníků, kteří nakupují podle motivů a rozhodování
- rozhodnutí zákazníků je pak založeno na způsobu chování zákazníka, nikoliv podle zakoupeného výrobku
1) spotřebitelé
a) individuální spotřebitelé
b) domácnosti
2) organizace
- individuální spotřebitel uspokojuje své individuální potřeby a rozhoduje o nákupu sám
- domácnosti jsou určitá skupina zákazníků, kteří rozhodují o nákupu společně a užívají výrobky pro osobní potřebu
- organizace jsou chápany jako celky, které představují firmu nebo podnik
II. Kupní chování zákazníků
- rozlišujeme čtyři druhy chování, která se snaží vysvětlit kupní chování zákazníka
1) zákazník nakupuje na základě ekonomické racionality
- zákazník se chová velmi racionálně a upřednostňuje výrobky ekonomicky výhodné (např. TESCO prodává výrobky pod svým vlastním označením TVN, TS; výhodou je nižší cena, nevýhodou je většinou pochybná kvalita; pro firmu je to však výrazná úspora nákladů za reklamu a marketing )
Z pohledu dnešního chování je třeba poznamenat, že čeští zákazníci jsou velmi citliví na růst cen. Reakcí na růst DPH za potraviny a léky je, že jejich spotřeba klesá. Zákazníci tudíž upřednosňují zboží v akcích. Tuto situaci dobře vystihuje šéf skupiny COOP Zdeněk Juračka, který říká: „podíl zboží prodávaného v akcích je pro obchodníky i dodavatele smrtící spirálou.“ V podstatě to znamená, že prodavající jsou v kleštích, na jedné straně zákazníci zohledňující cenu a konkurence v maloobchodě a na straně druhé dodavatelé, jimž rostou náklady na výrobu zboží.
2) zákazník nakupuje na základě důsledku psychických procesů
- na chování se projevují hlouběji ukryté motivy, jde hlavně o osobnost nakupujícího, jeho motivaci, případně inteligenci
- obchodníci sledují psychické podmínění spotřebního chování ( jakým způsobem zákazník vnímá vnější podměty – např. jak zákazník emociálně vnímá mou reklamu )"
Poznámka
Vzdělávací centrum AZ SMART, profesní vzdělávací program Bachelor of Business Administration - Economy and Law.
Vlastnosti
Číslo práce: | 27299 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 1 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Částečně |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2013 |
Počet stažení: | 156 |
Velikost souboru: | 35 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x51dfa7cd03331.zip (35 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.