Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Vztah PR a reklamy

Vztah PR a reklamy

Kategorie: Public relations

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Slezská univerzita v Opavě Obchodně podnikatelská fakulta, Karviná

Charakteristika: Práce zabývající se povrchně vztahem public relations a reklamy. Spíše vyjmenovává nástroje PR, mezi něž zahrnuje publikace, akce projevy, služby veřejnosti apod. Vymezuje hlavní činnosti PR, pod které lze zařadit: vztahy s tiskem, firemní komunikaci, ovlivňování, poradenství. V závěru se věnuje cílům a vyhodnocování PR.

Obsah

1.
Úvod
2.
Vztah reklamy a public relations
3.
Nástroje public relations
3.1.
Publikace
3.2.
Akce
3.3.
Zprávy
3.4.
Projevy
3.5.
Služby veřejnosti
3.6.
Identifikační média
4.
Hlavní činnosti public relations
4.1.
Vztahy s tiskem
4.2.
Publicita výrobku
4.3.
Firemní komunikace
4.4.
Ovlivňování
4.5.
Poradenství
4.6.
Ostatní
5.
Cíle public relations
6.
Vyhodnocování public relations
7.
Závěr

Úryvek

"PUBLIC RELATIONS - neboli vztahy s veřejností jsou jedním s významných komunikačně-propagačních nástrojů, který pomáhá k vytváření good will podniku, na který až do nedávna nebyl kladen veliký důraz. Ačkoliv jsou public relations i v současnosti méně používány, mají velký potenciál pro vytváření povědomí a preferencí na trhu, pro přemísťování výrobků a pro jejich obranu. Plánování public relations vyžaduje stanovení cílů, výběr sdělení a jejich nosičů a vyhodnocení výsledků public relations.
Podle definice "Public relations označují plánovité systematické a hospodářsky smysluplné vytváření vztahů mezi podnikem a skupinově strafikovanou veřejností s cílem získat jejich důvěru a porozumění". Jinými slovy public relations znamenají cílevědomé vytváření vztahů podniku s veřejností za účelem vylepšování image podniku a navazování zpětné vazby, a to tak, že podnik dokáže pochopit různé nástroje, postoje, hodnoty, kterým veřejnost přikládá důležitost.

2. Vztah reklamy a public relations
Public relations byly v minulosti nahrazovány reklamou. V současné době jsou public relations a reklama dva odlišné nástroje, i když se navzájem doplňují. Hlavní rozdíl vidím v tom, že reklama vystupuje pouze za služby či jednotlivé výrobky, naproti tomu public relations za celou organizaci. Míří do psychické sféry. Reklama má krátkodobou či střednědobou působnost; public relations musí působit soustavně a dlouhodobě. Reklama útočí proti konkurentům; public relations se snaží konkurenta získat, zpracovat, ovlivnit.

3. Nástroje public relations
3.1. Publikace
- podnik velkou měrou spoléhá na to, že komunikační materiály dosáhnou a ovlivní cílový trh. Mezi komunikační materiály patří: výroční zprávy, brožury, články, audiovizuální materiály a firemní magazíny a časopisy.
- Výroční zprávy společnosti slouží zároveň jako prodejní propagační materiály, propagující každý nový výrobek svým zákazníkům,
- brožury mohou hrát významnou roli při informování cílových zákazníků, o jaký výrobek se jedná, jaká je jeho funkce a jak ho může být použito,
- promyšlené články, napsané výkonnými managery, mohou upoutat pozornost zákazníků na firmu a její výrobky,
- firemní magazíny a časopisy mohou pomoci při budování image a při informování cílových trhů,
- audiovizuální materiály (filmy, video a audio kazety) se stávají stále významnějším propagačním materiálem. Jsou obvykle dražší než materiály tištěné, ale jejich vliv je mnohem výraznější. "

Poznámka

Práce z předmětu Public Relations - Obchodně podnikatelská fakulta Slezské univerzity v Karviné.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera276
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse