Obsah
OSNOVA PROJEKTU
1. | Vymezení řešené problematiky a základních pojmů (dle tématu práce)
|
2. | Shrnutí dosavadního stavu řešení či poznání (stručná rešerše, východisko pro cíl práce, formulace výzkumných problémů apod.)
|
4. | Pracovní postup (přístup k řešení, metody, techniky, nástroje apod.)
|
5. | Organizační, materiální a finanční zabezpečení práce (časový harmonogram práce aj.)
|
6. | Předpokládané využití výsledků (způsoby prezentace, publikace apod.)
|
7. | Seznam literatury a odkazů (citované a výchozí informační zdroje) |
Úryvek
"1. Vymezení řešené problematiky a základních pojmů
Ve své diplomové práci se budu zamýšlet nad otázkou problematiky poruch chování v předškolním věku, možnou depistáží a efektivní intervencí. V tomto věku vzniká často příčina poruch chování, avšak k depistáži dochází mnohdy o několik let později.
Budu se zaměřovat na vývojovou psychologii, faktory ovlivňující psychiku člověka a již zmíněnou depistáž a intervenci ze strany učitelek v mateřských školách.
2. Shrnutí dosavadního stavu řešení či poznání
Mateřská škola, ve které budu provádět naprostou většinu pozorování, čítá 6 učitelek, 75 dětí (tj. plná kapacita této MŠ), 3 třídy.
Mateřská škola je zaměřená na to, aby z ní odcházely děti s dobrým morálním základem, vyrovnané, energické a s vědomím, že se mohou věnovat různým koníčkům (jako psychohygienu a prevenci před škodlivými vlivy).
Důraz je kladen i na zdravý životní styl. Učitelky se jim snaží dát z běžných situací ponaučení. Děti mají strukturovaně rozvržený čas, rodiče se mohou programu účastnit.
Výchovné problémy se vždy řeší společně s rodiči. Při podezření na nevhodné zacházení ze strany rodičů se učitelky ihned zaměřují na rizikové projevy, konzultují je a řeší s rodiči. Lze využít i služeb psychologa.
Výzkumné otázky pro učitelky:
1.) Jakým způsobem postupují učitelky mateřských škol při podezření na problémové chování?
2.) Je v praxi vůbec možné efektivně zasáhnout?
3.) Jak bude váš zásah působit na rodiče dítěte?
4.) Je vůbec ze strany rodičů žádoucí, aby byl v mateřských školách etopedicky vyškolený personál?
5.) Upřednostňují podle vaší praxe rodiče pedagogy proškolené na výuku cizích jazyků spíše než na výchovně zaměřené pedagogy?
Výzkumné otázky pro rodiče:
1.) Jak na vás bude působit zásah učitelky v případě podezření na rizikové chování u vašeho dítěte? (Vysvětlím pojem „rizikové“.)
2.) Je pro vás žádoucí, aby byl v mateřských školách etopedicky vyškolený personál?
3.) Upřednostňujete pedagogy proškolené na výuku cizích jazyků spíše než na výchovně zaměřené pedagogy?"
Poznámka
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 28465 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 2 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Ne |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2012 |
Počet stažení: | 251 |
Velikost souboru: | 14 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x5322cc51dce61.zip (14 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.