Obsah
Úryvek
"Má čtyři součásti:
-reklama
-podpora prodeje,
-osobní prodej,
- publicistu
REKLAMA
Využívají se tyto strategie
-slogany = opakováním se dostávají do podvědomí
-racionální působení = zákazník se přesvědčuje rozumovými argumenty, spolehá na logiku, používá se více technických výrobků a působí více na může
-emocionáloní působení – využívá hudby, scenérie, zvířat, dětí – působí více na ženy
-patří sem i nepříjemné vjemy (bolest, špína…)
prostředky reklamy:
-tisk, televize, rozhlas, internet, billboardy
podpora prodeje:
1. reklamní dárky – propisky, zapalovače, tašky samolepky, peřívěsky, kalendáře, trička, čepice..
2. vzorky – umožňují bezplatně vyzkoušet výrobek
3. ochutnávky – jídlo, rozlévané nápoje
4. kupony – např. v novinách – slevy na nákup
5. vystavování zboží – atrapy v obchodech
OSOBNÍ PRODEJ
- důležité je získat důvěry kupujícího nejen ve svoji osobu, ale také ve značku a výrobek, je možné vidět zákazníkovu reakci
poblicita ´poblic
RELATIONS = vztahy s veřejností
-firma cíleně buduje dobré vztahy s veřejností
-spolupráce s médií, spoznoring, dar. Akce
Prodejní činnost
-výrobky a služby zpravidla spotřebovává někdo jiný, než kdo je vytvořil
-musí se proto dostat od výrobců ke spotřebitelům
-podnik musí vytvářet takové výrobky, které bude schopen prodat se ziskem
PRODEJ MŮŽE BÝT:
1. přímý = výrobce – spotřebitel
- spotřebitel je buď konečný zákazník nebo jiné firmy
- -vhodné zejména pro rychle se kazící zboží
2. Nepřímy = výrobce – maloobchod – spotřebitel
ORGANIZACE PRODEJE:
-v podniku bývá vytvořený samostatný prodejní útvar = ten stanovuje obchodní politiku podniku = na které trhy se bude pordávat, jaké množství, za jakou cenu a jaká bude propagace výrobku
Plánování prodeje
-v podniku se sestavuje roční plán prodeje který vychází z požadavku odběratelů = sestavuje se v podpobě bilance v korunách
zdroje (kde výrobky získáme) x potřeba (kolik a komu výrobky prodáme)"
Poznámka
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 28994 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | SŠ |
Počet stran:* | 2 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Ano |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2014 |
Počet stažení: | 81 |
Velikost souboru: | 10 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x537b988c22300.zip (10 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.