Obsah
Úryvek
"3. fáze zralost výrobku
–je to nejdelší období života výrobku na trhu
poptávka po výrobku je maximální, firma dosahuje vysokých zisků
4. fáze úpadek výrobku
-trh je výrobkem přesycený, klesá prodej a kunkurence přichází s novinkami
-výrobek kupují tzv. opozdilci = zákazníci, kteří čekají na slevy
-firma musí přijít s novým výrobkem
Cena
-cena musí respektovat poptávku a přinést zisk
-stanovuje se dvojím způsobem:
Marktetingový způsob
–cena se stanovuje podle poptávky a podle cen konkurence (jejich ceníky, informace od zákazníků, na internetu…)
nákladový způsob
-stanoví se podle kalkulace ceny = náklady na výrobu
-firma musí kombinovat oba dva způsoby tzn. Aby cena odpovídala poptávce, konkurenci a nákladům za které firma výrobek vyrobí
Cenové strategie:
1. strategie skimming
-z anglického to skim – lze přeložit jako „slíznout smetanu z mléka“
nebo „vybrat rozinky z koláče“
-tuto strategii využívají firmy, které mají ojedinělé a kvalitní zboží
-firma si může dovolit nasadit vysokou cenu
-postupně cenu sníží, aby si výrobek mohli koupit i zákazníci pro které byla pořizovací cena příliš vysoká
2. strategie pronikání
-výrobci nasadí při uvedení výrobku na trh nízké ceny
-přiláká tak velké množství zákazníku, kteří si budou výrobek kupovat opakovaně i když ho firma zdraží
CENOVÉ TRIKY:
a) ceny končící číslem devět
b) ceny bez DPH velkým písmem, s DPH malým písmem
c) na cenovku se uvede přeškrtnutá vyšší cena a výrazně cena snížená
d) slevy a výprodeje – cílem je přilákat zákazníky i na nechtěné zboží
e) vyrovnávací ceny
f) ceny u komplementů – samotný výrobek je relativně levný a firma má zisk z prodeje komplementů (tiskárna ---náplň)"
Poznámka
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 28995 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | SŠ |
Počet stran:* | 3 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Ano |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2014 |
Počet stažení: | 86 |
Velikost souboru: | 10 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x537b991ab2c00.zip (10 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.