Plánování za současné horizonty
Kategorie: Strategický management
Typ práce: Seminárky/referáty
Škola: nezadáno/škola není v seznamu
Charakteristika: V práci je pojednáno o tří generačních produktech a službách. Je zde nastíněna výhodnost plánování produktů na nejméně deset let dopředu a charakterizována inovační cesta. Zde naleznete předchozí část série textů o inovaci v procesech strategického řízení Management změny a inovace a zde následující Inovace v oblasti technologií.
Úryvek
Výsledky výzkumů prokazují, že je jen velmi málo produktů, které nemohou být plánovány na 3 generace dopředu. Toto časové rozpětí bude kolísat v závislosti na typech produktů, kterými se společnost zabývá. Většinou jde o horizont okolo deseti let. Mnohé společnosti v zahraničí využívají procesy pro řízení svých nových produktů právě formou třígeneračních (3-Gen) výrobků nebo služeb. Jde o generaci produktu (služby) následující po generaci produktu, která se právě nyní vyvíjí .
U některých produktů nemusí být toto časové rozpětí příliš dlouhé. Většina vlastníků i managementů by ráda zajistila přežití svých společností a jistotu svého zaměstnání na nejméně deset let dopředu. Toho může být dosaženo pouze za existence a realizace trvalých dodávek dobře navržených produktů a služeb. Jejich zavedení je nutno plánovat a stejně tak i jejich stažení z trhu, když následně procházejí odbytovým útlumem. Nové výrobky a služby je nutno rozvíjet do budoucnosti podle určené „inovační cesty“. Ta určuje směr, který bude společnost následovat po určité plánovací období a milníky, kterých má být dosaženo, aby bylo možno vyvinout požadované výrobky a služby v daném čase.
Při plánování tři generace produktů dopředu je doba, která toto představuje, proměnná a závisí na typu produktu, který společnost nabízí. Je to znázorněno na obr. 4. Pečlivé naplánování délky inovační cesty umožní provést plynulou změnu i při radikální inovaci.
Poznámka
Inovace v procesech strategického řízení 2/9. Práce obsahuje schéma. Čistého textu je pouze půl stránky.
Vlastnosti
Číslo práce: | 2936 |
---|
Autor: | Ivana Prouzová - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 1 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2003 |
Počet stažení: | 176 |
Velikost souboru: | 34 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: aeko_strategx0005.zip (34 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.
Diskuse