Arbes: Svatý Xaverius


Kategorie: Česká literatura do 20. století

Typ práce: Obsahy a rozbory děl

Škola: Gymnázium Jiřího z Poděbrad, Poděbrady, Studentská 166, Poděbrady

Charakteristika: Práce představuje patrně nejznámější dílo spadající do osobitého českého žánru - romaneto Svatý Xaverius od Jakuba Arbese. Zajímá se o literární i historický kontext, o jazykové prostředky, o autora samotného, o postavy apod. - uvádí zkrátka všechny informace, které je dobré ve čtenářském deníku uvádět a které se dají zužitkovat během ústního zkoušení, třeba i u maturity. Obsahuje i množství ukázek.

Obsah

1.
Kulturní a literárně historický kontext
2.
Druhová charakteristika
3.
Charakteristika z hlediska autorského
4.
Jazykové prostředky
5.
Dějová stavba díla
6.
Prostředí, prostor děje
7.
Postavy
8.
Vztah díla k současnosti
9.
Působení na čtenáře, subjektivní dojem

Úryvek

"Kulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext: ulturní a literárně historický kontext:
Arbes je vrstevníkem generace májovců. Arbes je vrstevníkem generace májovců. Arbes je vrstevníkem generace májovců. Arbes je vrstevníkem generace májovců. Arbes je vrstevníkem generace májovců. Arbes je vrstevníkem generace májovců. Arbes je vrstevníkem generace májovců. Arbes je vrstevníkem generace májovců. Arbes je vrstevníkem generace májovců. Arbes je vrstevníkem generace májovců. Arbes je vrstevníkem generace májovců. Arbes je vrstevníkem generace májovců. Arbes je vrstevníkem generace májovců. Arbes je vrstevníkem generace májovců. Arbes je vrstevníkem generace májovců. Arbes je vrstevníkem generace májovců. Arbes je vrstevníkem generace májovců. Arbes je vrstevníkem generace májovců. Májovci do literatury zasáhli roku 1858 Májovci do literatury zasáhli roku 1858 Májovci do literatury zasáhli roku 1858 Májovci do literatury zasáhli roku 1858 Májovci do literatury zasáhli roku 1858 Májovci do literatury zasáhli roku 1858 Májovci do literatury zasáhli roku 1858 Májovci do literatury zasáhli roku 1858 Májovci do literatury zasáhli roku 1858 Májovci do literatury zasáhli roku 1858 Májovci do literatury zasáhli roku 1858 Májovci do literatury zasáhli roku 1858 Májovci do literatury zasáhli roku 1858 Májovci do literatury zasáhli roku 1858 Májovci do literatury zasáhli roku 1858 Májovci do literatury zasáhli roku 1858 Májovci do literatury zasáhli roku 1858 almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem almanachem Máj. Tato skupina se inspirovala Máchovým odkazem – tedy především s tedy především s tedy především s tedy především s tedy především s tedy především s tedy především s tedy především s touhou po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus po autorské svobodě, které bylo málo (v té době byl u nás Bachův absolutismus – vydány vydány vydány vydány vydány vydány vydány byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička byly jen dvě nové knihy: Kytice a Babička , po roce 1859, kdy byl , po roce 1859, kdy byl , po roce 1859, kdy byl , po roce 1859, kdy byl , po roce 1859, kdy byl , po roce 1859, kdy byl , po roce 1859, kdy byl , po roce 1859, kdy byl , po roce 1859, kdy byl , po roce 1859, kdy byl , po roce 1859, kdy byl , po roce 1859, kdy byl , po roce 1859, kdy byl ministerský předseda ministerský předseda ministerský předseda ministerský předseda ministerský předseda ministerský předseda ministerský předseda ministerský předseda ministerský předseda ministerský předseda ministerský předseda ministerský předseda Alexandr Bach odvolán, nastává uvolnění) Alexandr Bach odvolán, nastává uvolnění) Alexandr Bach odvolán, nastává uvolnění) Alexandr Bach odvolán, nastává uvolnění) Alexandr Bach odvolán, nastává uvolnění) Alexandr Bach odvolán, nastává uvolnění) Alexandr Bach odvolán, nastává uvolnění) Alexandr Bach odvolán, nastává uvolnění) Alexandr Bach odvolán, nastává uvolnění) Alexandr Bach odvolán, nastává uvolnění) Alexandr Bach odvolán, nastává uvolnění) Alexandr Bach odvolán, nastává uvolnění) Alexandr Bach odvolán, nastává uvolnění) . Literatura podle nich neměla sloužit jen národním . Literatura podle nich neměla sloužit jen národním . Literatura podle nich neměla sloužit jen národním . Literatura podle nich neměla sloužit jen národním . Literatura podle nich neměla sloužit jen národním . Literatura podle nich neměla sloužit jen národním . Literatura podle nich neměla sloužit jen národním . Literatura podle nich neměla sloužit jen národním . Literatura podle nich neměla sloužit jen národním . Literatura podle nich neměla sloužit jen národním . Literatura podle nich neměla sloužit jen národním . Literatura podle nich neměla sloužit jen národním . Literatura podle nich neměla sloužit jen národním . Literatura podle nich neměla sloužit jen národním . Literatura podle nich neměla sloužit jen národním . Literatura podle nich neměla sloužit jen národním . Literatura podle nich neměla sloužit jen národním . Literatura podle nich neměla sloužit jen národním . Literatura podle nich neměla sloužit jen národním . Literatura podle nich neměla sloužit jen národním . Literatura podle nich neměla sloužit jen národním hodnotám, jak bylo v hodnotám, jak bylo v hodnotám, jak bylo v hodnotám, jak bylo v hodnotám, jak bylo v hodnotám, jak bylo v té době běžné té době běžné té době běžné té době běžné té době běžné té době běžné . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální . Orientují se na přítomnost a ne minulost, řeší sociální problémy, snaží se o vst problémy, snaží se o vst problémy, snaží se o vst problémy, snaží se o vst problémy, snaží se o vst problémy, snaží se o vst problémy, snaží se o vst problémy, snaží se o vst problémy, snaží se o vst problémy, snaží se o vst řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí řebání vlivů cizích literatur, používají realistickou metodu, chtějí působit na morálku společnosti… působit na morálku společnosti… působit na morálku společnosti… působit na morálku společnosti… působit na morálku společnosti… působit na morálku společnosti… působit na morálku společnosti… působit na morálku společnosti… působit na morálku společnosti… působit na morálku společnosti… působit na morálku společnosti… Mezi hlavní představitele skupiny patří Mezi hlavní představitele skupiny patří Mezi hlavní představitele skupiny patří Mezi hlavní představitele skupiny patří Mezi hlavní představitele skupiny patří Mezi hlavní představitele skupiny patří Mezi hlavní představitele skupiny patří Mezi hlavní představitele skupiny patří Mezi hlavní představitele skupiny patří Mezi hlavní představitele skupiny patří Mezi hlavní představitele skupiny patří Mezi hlavní představitele skupiny patří Mezi hlavní představitele skupiny patří Mezi hlavní představitele skupiny patří Jan Neruda, Jan Neruda, Jan Neruda, Jan Neruda, Jan Neruda, Jan Neruda, Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Rudolf Mayer, Karolína Světlá, Sofie Podlipská, Josef Václav Frič Václav Frič Václav Frič Václav Frič Václav Frič a další. a další. a další. a další.
Arbes s Arbes s Arbes s Arbes sympatizoval sympatizoval s ympatizoval s ympatizoval s ympatizoval s májovci májovci (a Máchu i Nerudu považoval za své vzory) (a Máchu i Nerudu považoval za své vzory) (a Máchu i Nerudu považoval za své vzory) (a Máchu i Nerudu považoval za své vzory) (a Máchu i Nerudu považoval za své vzory) (a Máchu i Nerudu považoval za své vzory) (a Máchu i Nerudu považoval za své vzory) (a Máchu i Nerudu považoval za své vzory) (a Máchu i Nerudu považoval za své vzory) (a Máchu i Nerudu považoval za své vzory) (a Máchu i Nerudu považoval za své vzory) (a Máchu i Nerudu považoval za své vzory) (a Máchu i Nerudu považoval za své vzory) (a Máchu i Nerudu považoval za své vzory) (a Máchu i Nerudu považoval za své vzory) (a Máchu i Nerudu považoval za své vzory) (a Máchu i Nerudu považoval za své vzory) (a Máchu i Nerudu považoval za své vzory) (a Máchu i Nerudu považoval za své vzory) (a Máchu i Nerudu považoval za své vzory) (a Máchu i Nerudu považoval za své vzory) , ale nepatřil , ale nepatřil , ale nepatřil , ale nepatřil , ale nepatřil , ale nepatřil , ale nepatřil , ale nepatřil k nim (přestože ho k (přestože ho k (přestože ho k (přestože ho k (přestože ho k (přestože ho k (přestože ho k nim některé zdroje řadí) nim některé zdroje řadí) nim některé zdroje řadí) nim některé zdroje řadí) nim některé zdroje řadí) nim některé zdroje řadí) nim některé zdroje řadí) nim některé zdroje řadí) nim některé zdroje řadí) nim některé zdroje řadí) nim některé zdroje řadí) , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. , protože tvořil za jiných okolností než oni. Patřil Patřil Patřil Patřil Patřil Patřil k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem k okruhu satirických novinářů. Spolu s Mikolášem Alšem vydával vydával vydával vydával vydával satirický časopis Šotek satirický časopis Šotek satirický časopis Šotek satirický časopis Šotek satirický časopis Šotek satirický časopis Šotek satirický časopis Šotek satirický časopis Šotek satirický časopis Šotek satirický časopis Šotek satirický časopis Šotek satirický časopis Šotek satirický časopis Šotek (1880 (1880 – 1881). 1881).
Svatý Xaverius Svatý Xaverius Svatý Xaverius Svatý Xaverius Svatý Xaverius Svatý Xaverius Svatý Xaverius Svatý Xaverius Svatý Xaverius 1 je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské je první prózou, již na radu J. Nerudy autor označil jako pražské romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za romaneto. Poprvé vyšlo v Lumíru roce 1873, kdy měl autor před sebou 14 měsíců vězení za své radikální postoje a názory vůči rakouské vládě své radikální postoje a názory vůči rakouské vládě své radikální postoje a názory vůči rakouské vládě své radikální postoje a názory vůči rakouské vládě své radikální postoje a názory vůči rakouské vládě své radikální postoje a názory vůči rakouské vládě své radikální postoje a názory vůči rakouské vládě své radikální postoje a názory vůči rakouské vládě své radikální postoje a názory vůči rakouské vládě své radikální postoje a názory vůči rakouské vládě své radikální postoje a názory vůči rakouské vládě své radikální postoje a názory vůči rakouské vládě své radikální postoje a názory vůči rakouské vládě .
1 Svatý Xaverius je sv. František Xaverský, zvaný apoštol Indů (1506 – 1552), narozený v zámku Xaviers u Pampeluny, později jezuita a papežský misionář ve Východní Indii, zemřel patrně na zimnici v portugalské kolonii Goa.
Jakub Arbes
Svatý Xaverius
Datace prvního vydání: 1873
Datace přečteného vydání (překladu): 1949 (nakladatelství Orbis)
Druhová charakteristika: Druhová charakteristika: Druhová charakteristika: Druhová charakteristika: Druhová charakteristika: Druhová charakteristika: Druhová charakteristika: Druhová charakteristika: Druhová charakteristika: Druhová charakteristika: Druhová charakteristika: Druhová charakteristika: Druhová charakteristika: Druhová charakteristika: Druhová charakteristika: Druhová charakteristika:
Jedná se o Jedná se o Jedná se o Jedná se o Jedná se o Jedná se o Jedná se o kratší epi kratší epi kratší epi kratší epi kratší epi kratší epi cký útvar cký útvar cký útvar cký útvar cký útvar cký útvar – romaneto romanetoromanetoromaneto (variace novely) (variace novely)(variace novely) (variace novely)(variace novely)(variace novely)(variace novely) (variace novely)(variace novely)(variace novely), v němž se mísí prvky , v němž se mísí prvky , v němž se mísí prvky , v němž se mísí prvky , v němž se mísí prvky , v němž se mísí prvky , v němž se mísí prvky , v němž se mísí prvky , v němž se mísí prvky , v němž se mísí prvky , v němž se mísí prvky , v němž se mísí prvky , v němž se mísí prvky , v němž se mísí prvky romantismu, utopie, detektivky romantismu, utopie, detektivky romantismu, utopie, detektivky romantismu, utopie, detektivky romantismu, utopie, detektivky romantismu, utopie, detektivky romantismu, utopie, detektivky romantismu, utopie, detektivky romantismu, utopie, detektivky romantismu, utopie, detektivky romantismu, utopie, detektivky romantismu, utopie, detektivky či hororu hororu hororu. Působivost spočívá v napětí mezi záhadou ůsobivost spočívá v napětí mezi záhadou ůsobivost spočívá v napětí mezi záhadou ůsobivost spočívá v napětí mezi záhadou ůsobivost spočívá v napětí mezi záhadou ůsobivost spočívá v napětí mezi záhadou ůsobivost spočívá v napětí mezi záhadou ůsobivost spočívá v napětí mezi záhadou ůsobivost spočívá v napětí mezi záhadou ůsobivost spočívá v napětí mezi záhadou ůsobivost spočívá v napětí mezi záhadou ůsobivost spočívá v napětí mezi záhadou ůsobivost spočívá v napětí mezi záhadou ůsobivost spočívá v napětí mezi záhadou ůsobivost spočívá v napětí mezi záhadou ůsobivost spočívá v napětí mezi záhadou ůsobivost spočívá v napětí mezi záhadou ůsobivost spočívá v napětí mezi záhadou a jejím a jejím a jejím a jejím vědeckým rozuzlením vědeckým rozuzlením vědeckým rozuzlením vědeckým rozuzlením vědeckým rozuzlením vědeckým rozuzlením vědeckým rozuzlením vědeckým rozuzlením vědeckým rozuzlením , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky , děj prostupují četné úvahy (viz jazykové prostředky ). Arbes je jediný, ). Arbes je jediný, ). Arbes je jediný, ). Arbes je jediný, ). Arbes je jediný, ). Arbes je jediný, ). Arbes je jediný, ). Arbes je jediný, ). Arbes je jediný, ). Arbes je jediný, ). Arbes je jediný, kdo podobný kdo podobný kdo podobný žánr tvořil. žánr tvořil. žánr tvořil. žánr tvořil. žánr"

Poznámka

Práce obsahuje malý obrázek na úvodní straně.

PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x5416f3a55653e.zip (295 kB)
Nezabalený formát:
Arbes___Xaverius.pdf (308 kB)
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.

Diskuse