Obsah
2. | Příprava efektivní porady
|
2.1. | Zásady sestavování programu
|
Úryvek
"Porada
= jeden ze základních nástrojů řízení, který se nedá nahradit rozhovorem, telefonem, e-mailem, faxem, bez kterého se žádná firma neobejde
- aby se ale stala EFEKTIVNÍM nástrojem řízení je potřeba si uvědomit, co všechno nám může přinést, jakým chybám se vyhýbat, jak poradu připravit a vést
- není nic vyčerpávajícího než účast na špatně řízené zdlouhavé poradě
1) Přínos efektivní porady (klady, výhody)
- jsou nezbytné pro navázání přímé komunikace, vytvoření osobních kontaktů, vyjasnění nedorozumění a zmatků
- efektivní porada uspoří peníze i čas, proto by techniku efektivní přípravy a vedení porady měl ovládat každý manažer
Co může přinést ÚČASTNÍKOVI efektivní porada
získání informací
- potřebné pro svou práci od nadřízeného nebo od kolegů
odstranění překážek v práci
- se kterými si sám neví rady popř. nemá zdroje, zázemí
zjištění očekávání interního zákazníka
- který ve firmě přebírá naši práci a předat jiným očekávání naše tj. tzv. vnitřní řetězec jakosti, jakost je plnění očekávání externího zákazníka
podílet se na rozhodování
- možnost ovlivnit přijímaná rozhodnutí, tvorbu závěrů, podílet se na řešení problémů
získání zpětné vazby
- od nadřízeného či kolegů a korigovat tak svou činnost, aby byla přínosnější
výměna zkušeností
- použitelných pro náš problém (ztráta času na řešení již jednou vyřešeného) nebo nepoužitelných, ale mohou být cennou inspirací
Co může získat PŘEDSEDAJÍCÍMU na efektivní poradě
motivaci lidí – podporují rozhodnutí, na kterých se podíleli
předání a získání informací – shora dolů, ale i zdola nahoru
vytváření „týmového ducha“ – sehraný tým dokáže udělat více a kvalitnější práce než stejný počet jedinců
získání nápadů a námětů – čím více různých námětů, nápadů, názorů, tím spíše lze nalézt optimální řešení
nástroj přesvědčování – příležitost pro vysvětlení vzájemných nedorozumění, pochopení připravovaných opatření, a tím získání pro záměry vedení, sdílení firemních cílů
poznání schopností lidí – příležitost zapojit je do hledání správného řešení, lépe poznat jejich schopnosti, dovednosti, znalosti a pak lépe plánovat jejich další rozvoj
autorita – lze ji získat dobře připravenou a vedenou poradou, protože se jedná o jednu ze základních manažerských dovedností, kdo nedokáže správně vést poradu, nedokáže zpravidla ani správně vést lidi
Přínos pro FIRMU
- systém na sebe navazujících porad se může stát významnou součástí prosazování firemní strategie a dosahování jejich cílů
zaměření na nejpodstatnější – na hlavní firemní priority, ze kterýchpak vyplývá smysl a souvislosti pracovních úkolů a tím zvýšení se motivace pracovníků
identifikace firemních problémů – možnost najít, odhalit nedostatky, které brání v dalším rozvoji, zvýšení konkurenceschopnosti
analyzování problémů – protože často jsou příčiny problémů jinde, než kde se jeho důsledky projevují
systematické odstraňování překážek – skrze porady působit na některé negativní jevy a efektivně je tak eliminovat
lepší koordinace – spolupráce útvarů, organizačních jednotek zainteresovaných na určité činnosti, kterou nelze nahradit např. telefonickou domluvou, emailem
„rozmrazení“ zafixovaných přístupů – každá změna přináší negativní reakce, které lze překonávat jen cílevědomým postupem, kterým je např. kaskádový systém porad, aby se s ní mohli seznámit všichni pracovníci
POCIT SOUNÁLEŽITOSTI – pocit, že něco sdílíme pomáhá vytvářet skupinovou identitu, spolupodílíme se na tvorbě a zafixování firemní kultury, která často rozhoduje o existenci či neexistenci firmy
2) Nedostatky porad
Nedostatky v organizování porady – v tradičním způsobu jakým jsou porady organizovány
nesystematičnost – pořádány nahodile nebo naopak pravidelně i když není co řešit
chybějící program – většinou při pravidelných poradách, účastníci nemohou mít promyšlené svá stanoviska k bodů, o kterých se jedná
nepodstatné záležitosti – měly být řešeny mezi jednotlivými pracovníky, skupinami
týkající se malého počtu účastníků – probírání všech záležitosti je ztráta času a únavné pro ostatní
nejsou stanoveny cíle porad – není ujasněné čeho se má dosáhnout, současně prováděné porady na různých místech podniku pak mohou mít i protichůdné cíle
chybí zápisy – chápání stejných informací pak může být rozdílné podle profesí, vzdělání, prostředí, zkušeností atd."
Poznámka
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 29938 |
---|
Autor: | IFUSKAX - IFUSKAX na seznam.cz |
Typ školy: | VOŠ |
Počet stran:* | 7 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Ano |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2014 |
Počet stažení: | 168 |
Velikost souboru: | 23 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x548b5630d626f.zip (23 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.