Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Vyhodnocení situace ve způsobu prodeje

Vyhodnocení situace ve způsobu prodeje

Kategorie: Marketingový mix

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Slezská univerzita v Opavě Obchodně podnikatelská fakulta, Karviná

Charakteristika: Práce analyzuje situaci v podniku v oblasti prodeje výrobků. Zaměřuje se na dílčí činnosti, které mají s prodejem nejužší souvislost. Teoretické poznatky, které autorka seminární práce získala během své praxe, jsou porovnávány s praktickými. Práce se zamýšlí nad vzájemnou propojeností a působností prodeje a marketingu. Důraz je kladen na zhodnocení potřeb pracovníků prodeje i způsob prodeje, a s ním spojené využívání propagačních prostředků.

Obsah

1.
Úvod
2.
Prodej a marketing
3.
Oblast podnikání
4.
Potřeby pracovníků prodeje
5.
Hodnocení způsobu prodeje
6.
Problém informační literatury
7.
Závěr
8.
Příloha

Úryvek

"3. Oblast podnikání
Mnoho manažerů se domnívá, že znají svou oblast podnikání, protože jejich výroba je úspěšná a dobře se prosazují na trhu. Většinou ovšem výrobky, které se ještě dobře na trhu prodávají, jsou už zastaralé. Příklad podniku Barvy a laky mi tato slova opět potvrzuje. Klasické barvy vyrábějí již od začátku svého působení, což pro ně znamenalo orientaci pouze na jednoho zákazníka. V pozdějších letech se přidala výroba sklenářských tmelů. Orientace se rozšířila a zvýšil se i zisk. Ale až v roce 1991, po změně vedení, podnik najel na výrobu ekologických vodou ředitelných barev, pigmentových barviv a barev práškových. Po té se podniku zvedl obrat až pětinásobně. Nové vedení si správně položilo otázku, co jejich zákazníci požadují a čeho se jim nedostává. Našli tzv. díru v trhu, kterou rychle zaplnili, a tím přispěli k rozvoji podniku. Ale vždy to není tak snadné, proto se prosperující společnosti neukvapují ve svém rozhodnutí. Nejdříve si velice pečlivě prověřují terén a pokud nemají úspěch, rychle svou činnost zastavují.
Chce-li podnik nalézt nové oblasi použití pro svůj výrobek či zavést do výroby výrobek nový, musí sledovat potřeby a zájmy svých zákazníků.

4. Potřeby pracovníků prodeje
Poznat potřeby svých pracovníků je zrovna tak důležité jako zjistit požadavky zákazníka na vlastnosti výrobků. Potřeby pracovníků jsou různé (oblasti psychické, ekonomické, vzdělání). Každý potřebuje zlepšit něco jiného, aby se stal špičkovým pracovníkem. Někteří potřebují zaškolení (pomocnou ruku při práci s novými věcmi), jiní potřebují motivaci. Dovednost, která vyžaduje zlepšení, sedá snadno zjistit. U motivace už to není tak snadné. Většina lidí si myslí, že nejvíce motivuje pracovníka vysoký výdělek. Postupně se ale ukazuje, že výdělek není jediným motivačním činitelem. Do popředí se dostává uznání a uspokojení z práce. Vzhledem k tomu, že pracovníci prodeje jsou v nejužším kontaktu se zákazníkem, stále z nich musí vyzařovat nadšení a radost z práce. O to více je třeba, aby se jim dostalo za jejich práci uznání, které působí jako motivační faktor k další činnosti.
Uznání se dá projevit různým způsobem. Někdy stačí pracovníky vyslechnou jaké mají problémy, cíle, myšlenky. Dialog tak může být nejmocnějším motivačním prvkem. Půlhodinový přímý kontakt s bezprostředním nadřízeným jednou týdně je daleko účinnější motivací, než tucet letmých pozdravů. Uznání může mít také podobu slovního ocenění před kolektivem nebo i o samotě.

5. Hodnocení způsobu prodeje
Znalost v oblasti prodeje je pro manažery, řídící společnost, klíčovým momentem vedoucím k prosperitě firmy. Abychom se utvrdili ve svých znalostech, musíme svou činnost neustále vyhodnocovat a kontrolovat. Jedním takovým prostředkem, sloužícím ke kontrole způsobu řízení prodeje,je kontrolní seznam. Dává možnost rychlého a snadného hodnocení výkonu, takže při nedostacích pomáhá u každého jednotlivce dosáhnout nápravy. Účelem tohoto monitorování jez jištění nedostatku a jeho rychlé odstranění, aby firma nebyla poškozena. Cílem je rozvoj v oblasti prodeje. "

Poznámka

Práce z předmětu Management obchodních podniků - Slezská univerzita, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera313
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse