Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Makro a Tesco - srovnání nákupní atmosféry

Makro a Tesco - srovnání nákupní atmosféry


Kategorie: Marketingový výzkum

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce velmi stručně srovnává nákupní atmosféru dvou ostravských hypermarketů, prodejnu Makro a Tesco. Autor seminární práce popisuje své dojmy při nakupování v obou prodejnách, zabývá se polohou prodejen, jejich obchodním zařízením a uspořádáním. Vedle srovnání, přináší i návrhy na zlepšení podmínek při nakupování.

Obsah

1.
Makro
1.1.
První dojem
1.2.
Obchodní zařízení a uspořádání prodejny
1.3.
Návrhy na zlepšení
1.4.
Doplňkové služby
2.
Tesco
2.1.
První dojem
2.2.
Obchodní zařízení a uspořádání prodejny
3.
Závěr

Úryvek

"Hypermarket TESCO byl postaven v méně obydlené oblasti mezi dvěma částmi Ostravy – Ostravou jako takovou a Porubou. Existuje zde dobré tramvajové spojení z obou stran a také po silnici je nové TESCO velice dobře dostupné. Před novou budovou hypermarketu v typických barvách TESCA – šedé, modré a červené – je veliké parkoviště. Jednotlivé uličky jsou označeny písmeny pro snažší orientaci zákazníků. V okolí je nově vysazená zeleň.
Vstupní dveře fungují klasicky na fotobuňku.
U vchodu do prodejny je malý dětský koutek, který jistě ocení mnozí rodiče, jež zde mohou nechat své děti a v klidu se věnovat nakupování.

Celý hypermarket působí příjemným dojmem. Jsou používány světlé materiály, osvětlení je dostatečné a přitom neoslňuje, v prodejně je udržována čistota, není zde výrazný hluk, atmosféru dotváří tlumená zvuková kulisa ( hraje zde některé z místních radií ). V prodejně se samozřejmě nešíří žádné nepříjemné pachy, i když některým zákazníkům může vadit typický zápach u pultu s čerstvými rybami, ale tomu s nedá zabránit. Obchod je vybaven moderním obchodním zařízením.

Zboží je rozděleno do celků, které na sebe logicky navazují a jsou přehledně označeny cedulemi, takže se zákazník může snadno orientovat a rychle najít to, co hledá ( pokud si ovšem jako já nezapomene vzít brýle ). Při první návštěvě jsem měla pocit, že v uličkách mezi regály není dostatek prostoru, ale to bylo dáno skutečností, že zákazníků v prodejně bylo výjimečně mnoho. Bylo to v pátek večer a TESCO bylo otevřeno teprve druhý nebo třetí den, mnoho lidí se proto přijelo podívat a využít rozsáhlých slev poskytovaných v prvním týdnu prodeje. Po další návštěvě musí říci, že při běžném provozu je v hypermarketu prostoru dostatek. Jednotlivé druhy zboží jsou přehledně označeny cenou."

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: 4marmakrotesco.zip (10 kB)
Nezabalený formát:
Makro_Tesco.doc (39 kB)
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.

Diskuse