Obsah
Úryvek
„„…jen aby si získal obživu,…“ – pro tuto část citátu bych použila jiné přísloví, a to: „Bez práce nejsou koláče“, sice trošku nadsazené přirovnání, leč pravdivé. Většina populace se v dnešní době snaží získat co nejvyšší možné vzdělání, samozřejmě s přihlédnutím k jeho osobním schopnostem, dovednostem, předpokladům a chtění se učit něčemu novému. Né každý se však i nadále vystudovanému oboru věnuje i v praxi. Vedou ho k tomu bud potíže s uplatněním se na trhu práce v regionu jeho bydliště, přestane mít o studovaný obor zájem, zjistí, že ho více přitahuje, zajímá jiné odvětví nebo má úplně jiné přednosti a předpoklady, než o kterých byl přesvědčen ve svých čtrnácti či patnácti letech.
„Vyučuje-li učitel, jen aby si získal obživu,…“ – sama se musím přiznat, že tento pocit jsem u některých kantorů mívala také. Myslím, že pro povolání učitele musí být člověk vybaven značnou dávkou trpělivost, vnímavosti, výřečnosti a nesmí určitě chybět ani kousek odvahy a nadšení pro věc. Když si vzpomenu, jak jsem šla před časem za dcerou do školy, připadala jsem si jak ve včelím úlu (základní škola a byla zrovna přestávka). Tolik hluku a zmatku jsem dlouho nezažila, a první co mě napadlo bylo, že v tomhle prostředí bych celý den nechtěla-nemohla pracovat. Nevím zda jde u kantorů o zvyk či „lásku“ k povolání nebo si jen jiné povolání nevyzkoušeli a tak netuší jestli by je uspokojovalo i jiné zaměstnání. V každém případě „učitelování“ asi nebude povoláním jen pro obživu. Ted mě tak napadlo, že podobný chaos bude panovat o přestávkách i na středních či vysokých školách, jen netuším, jestli i zde má profesorský sbor dozor na chodbách. (na středních školách asi ještě ano, na vysokých školách se asi už předpokládá, že studenti mají vštípené základní návyky slušného chování a nejezdí třeba po zábradlí na schodišti)
„…nudí se jeho žáci, jsou unaveni a skomírají s ním.“ – jestliže nemá učitel pro svou práci to správné nadšení, nevěnuje čas přípravě na hodiny, nesnaží se žáky vtáhnout jakoukoliv formou výuky, názornou ukázkou nebo i diskusí do hodiny, pak jak říká toto přísloví, žáci nejsou ochotni a někteří ani schopni vzbudit v sobě tu správnou pozornost a odnést si z hodiny jakoukoliv novou informaci a uchovat si ji v paměti už vůbec ne.“
Vlastnosti
Číslo práce: | 3289 |
---|
Autor: | Petronila - petronilam na seznam.cz |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 1 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2003 |
Počet stažení: | 160 |
Velikost souboru: | 11 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x43b1acc245d15.zip (11 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.