Obsah
3.1 | Pracovní náklady mazání spamů
|
3.2 | Spamy od spolupracovníků
|
4.4 | Skrývání své identity
|
4.5 | Změny e-mailové adresy
|
4.7 | Osobní protispamové produkty
|
4.9 | Blokování spamů podle obsahu
|
4.10 | Využití nabídky poskytovatelů protispamových služeb
|
4.12 | Integrované protispamové produkty
|
Úryvek
„Zřejmě nejjednodušším způsobem, jak se vypořádávat s přicházejícími spamy, je jejich manuální rušení. To ale představuje nikdy nekončící Sisyfovu práci. Navíc, jak již bylo zmíněno, není to pro organizace ani způsob levný. Se stále rostoucím počtem spamů je tato metoda pro organizace nepřijatelná a je stále méně zajímavá i pro jednotlivce.
Někteří uživatelé elektronické pošty se snaží snížit počet přicházejících spamů skrýváním své identity. Nezadávají tedy své aktuální e-mailové adresy do formulářů různých internetových dotazníků, nepoužívají je v diskusních skupinách, ruší je v parametrech udržovaných na jejich počítači apod. Toto opatření je potřeba dodržovat ihned od zavedení dané adresy do používání, jinak hrozí, že ji některý ze šiřitelů spamů zachytí a pak už je to jen otázka náhody, co se s ní děje dál. Uvedené řešení však v sobě skrývá nejednu komplikaci a především neřeší podstatu problému, jen jej poněkud časově odsouvá.
V rámci obrany proti spamům se využívá i metoda změn e-mailové adresy. Jakmile na aktuální adresu uživatele elektronické pošty začne chodit neúnosné množství spamů, ukončí její používání a přejde na jinou. Je to sice účinný postup, ale má značné nevýhody. Obdobně jako u změny telefonního čísla nebo sídla je potřeba i toto oznamovat všem partnerům, měnit navštívenky, firemní tiskopisy apod. Dá se konstatovat, že to není šťastné řešení pro jednotlivce, natož pro organizace.
Vyšší úroveň obrany proti spamům představuje jejich filtrování, které se realizuje pomocí příslušných standardních funkcí zabudovaných přímo v poštovních klientech uživatelů. To ovšem vytváří potřebu naučit jednotlivé pracovníky organizace tyto protispamové funkce používat a smířit se s tím, že pak paralelně provádějí stejné nebo obdobné činnosti, a to na úkor pracovního času a bez záruky správnosti. Nebo musí správce sítě obcházet a upravovat všechny stanice sám. Je to určitě lepší řešení, než manuální rušení spamů, doporučit je ale lze jen jednotlivcům nebo organizacím s několika málo zaměstnanci.
Na trhu jsou k dispozici i osobní protispamové produkty. Ty nabízejí ve srovnání se standardními funkcemi poštovních klientů bohatší protispamové služby. Bývají však navrženy pro samostatné uživatele a bývají většinou využívány v domácích prostředích. Vzhledem k tomu, že nenabízí centralizovanou správu, a s ohledem na skutečnost, že jejich cena za jednoho uživatele i náklady na zavedení a údržbu jsou vyšší, nelze je pro použití v organizacích doporučit.
Prvním ze zde zmiňovaných prostředků, které umožňují centralizovanou správu obrany proti spamům (tzn. je zajímavý i pro organizace), je služba označovaná jako seznam RBL (Real-time Black hole List). Obsahuje ji řada poštovních serverů a protispamových produktů. Definuje se v ní seznam adres a dalších zdrojů e-mailových zpráv, které jsou považovány za nebezpečné. Každý e-mail přicházející z těchto zdrojů je pak zablokován. Šiřitelé spamů bohužel tento prostředek znají, takže často mění servery a účty, z nichž spamy odesílají. Náročné je potom nejen vytvoření takového seznamu, ale i jeho nezbytná neustálá aktualizace. Navíc se tímto způsobem nedají ani zdaleka zachytit všechny spamy.
Pohodlnější a účinnější je další služba, která bývá k dispozici, a sice blokování spamů podle jejich obsahu. V tomto případě se zadávají např. pravidla určující, která slova v obsahu e-mailu způsobí, že je považován za spam. Díky tomu jsou zachycovány spamy přicházející z různých i dosud neznámých zdrojů. Zkušenosti z praxe ukazují, že už 20 až 30 vhodně zvolených pravidel umožní zablokovat asi 60% spamů. Zde je ale třeba si uvědomovat, že dané slovo může v jistém prostředí signalizovat spam, ale v jiném je běžně používáno. Např. slovo “droga” je obvykle příznakem spamu, ovšem v prostředí lékařském či kriminalistickém je naprosto běžné.“
Poznámka
Práce obsahuje tabulku a kresby. Čistý text práce dosahuje cca 4 stran.
Vlastnosti
Číslo práce: | 3636 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | SŠ |
Počet stran:* | 7 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2005 |
Počet stažení: | 38 |
Velikost souboru: | 29 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
Náhled
STÁHNOUT PRÁCI
-
SMS platba (ČR) 45 Kč
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
- Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
- Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
- Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
- Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
- Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
- Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
- Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
- Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
- Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
- Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
- Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
- Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
- Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
-
Platit kartou 38 Kč
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
-
Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
-
SMS platba (Slovensko) - 1,70
Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
Zašlete SMS zprávu ve tvaru:
SEMmezera3636
- na telefonní číslo: 8877
Cena jedné SMS je 1,70 včetně DPH.
Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS.
Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je
použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
Důležité informace:
Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s
Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete
přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy
najdete zde nebo kontaktujte
naší podporu.