1. | Média v reklamě (5 str.)
|
Komunikační mix, detailní rozpracování části stimulace prodeje – primární a sekundární komunikace. Celková charakteristika komunikace. Reklama. Komunikační proces a jeho prvky. Jakou mají fci média v reklamě. Média podle dosahu, frekvence, účinku. Členění médií v reklamě – masová, specifická, horká a chladná, elektronická, klasická média a jejich klady a zápory.
2. | Ukazatele výzkumu médií (1 str.)
|
- share (podíl na trhu), reach (zásah: denní, týdenní, čistý zásah pokrytí, GRP). Agentury, které se zaměřují na výzkum médií.
– zařazení, historie televizní reklamy. Parametry televize z hlediska reklamy – vybavenost domácími přijímači, sledovanost jednotlivých stanicí a tv vůbec, sledovanost tv pořadů během dne a během týdne, pokrytí daného území tv signálem, legislativní omezení tv reklamního vysílacího času. Ceny reklam v televizi. Klady a zápory televize jako média pro reklamy. Výzkum TV trhu.
4. | Noviny a časopisy (4 str.)
|
– historie. Dělení podle – šíře zásahu, periodicity, umístění inzerce. Parametry novin a časopisů z hlediska reklamy – působnost, periodicita, náklad, provedení média, čtenost, počet čtenářů na jedno číslo. Cena reklam v novinách a časopisech. Klady a zápory novin a časopisů jako médií reklamy. Výzkum novin a časopisů jako médií reklamy.
- parametry rozhlasu z hlediska reklamy – vybavenost domácností rozhlasovými přijímači, dosah jednotlivých stanic, poslechovost během týdne a dne, poslechovost jednotlivých stanic. Ceny reklam v rozhlase. Klady a zápory rozhlasu jako média reklamy.
6. | Outdoor media (2 str.)
|
– charakteristika, asociace venkovní reklamy.
7. | Billboardy a bigboardy (6 str.)
|
– charakteristika, rozměry. Parametry bigboardu a billboardu z hlediska reklamy. Ceny reklam a billboardů. Klady a zápory billboardu a bigboardu jako média reklamy. Výzkum billboardu a bigboardu jako média reklamy. Hodnocení reklamních ploch – agentury provádějící měření, metody hodnocení, stanovení faktoru viditelnosti.
8. | City light vitríny (1 str.)
|
– charakteristika, varianty
9. | Městský mobiliář (8 str.)
|
– charakteristika. Dopravní prostředky – historie reklamy na nich, charakteristika. Pojízdné reklamy, pojízdné poutače na dopravních prostředcích, reklama na osobních automobilech, dálkové autobusy, letadla, řiditelné balóny, vzducholodě, železnice. Parametry dopravních prostředků z hlediska reklamy. Ceny reklam umístěných vně i uvnitř dopravních prostředků. Výroba a instalování reklam na dopravních prostředcích. Klady a zápory tohoto typu reklamy. Výzkum dopravního prostředku jako média reklamy.
10. | Sportoviště jako média reklamy (3 str.)
|
– charakteristika vlastností, reklamní panely, transparenty, mantinely či jiná hrazení, dresy sportovců a jejich výstroj, reklamy na automobilech či motocyklech, propagace konkrétního produktu na sportovišti. Parametry sportovišť z hlediska reklamy. Ceny reklam. Klady a zápory nosičů reklamy na sportovištích.
11. | Výkladní skříň jako médium reklamy (3 str.)
|
– charakteristika, parametry z hlediska reklamy, klady a zápory. Výzkum výkladní skříně z hlediska reklamy.
12. | Alternativní média (1 str.)
|
– megaboardy, maxipostey, reklamní lavičky, elektronické panely.
13. | Značka výrobku (3 str.)
|
– charakteristika, definice, atributy. Portfolio značek, vnímání značky. Chování spotřebitele jako systém, jeho parametry. Základní elementy komunikace, obsah sdělení.
14. | Mediální plánování (1 str.)
|
– co je důležité si uvědomit, hlavní kroky klienta a agentury. Mediální strategie.
15. | Situační analýza (3 str.)
|
– sortiment, značka, co se při ní ještě zjišťuje. Poučení z našich a konkurenčních komunikačních aktivit. Definice cílové skupiny a segmentace – kdo výrobek kupuje anebo ho užívá, loajální, příležitostný, nový nebo odrazený spotřebitel, heavy nebo lighter spotřebitelé, vytvoření segmentačního modelu.
– dva důvody pro jejich prosazení, stupně cílů (marketingové, komunikační, mediální), požadavky na cíle, marketingové cíle v jednotlivých fázích životního cyklu. Komunikační a mediální cíle v jednotlivých fázích výrobku. Podstata SMART analýzy.
17. | Stanovení rozpočtu pro média (2 str.)
|
– cíle, účinek řeklamy ve vztahu k mojí značce, účinek reklamy na značky konkurentů. Obecné přístupy. Přístupy k výdajům v čase – bursting, pulsing, kontinuita. Distribuce frekvence, efektivní frekvence.
18. | Charakteristika médií (3 str.)
|
– tradiční a netradiční. Rozhodnutí o tom, které médium zvolit – faktory, posouzení výhod a nevýhod jednotlivých médií.
19. | Tisk jako nástroj komunikace (5 str.)
|
- obecná charakteristika tiskových médií. Faktory účinnosti inzerce – pojmy v tisku, základní pravidla pro zadávání inzerátu. Plánování tiskových médií. Rádio – součást komunikačního mixu, zvukové médium, součást mediálního mixu, nástroj komunikace. Další charakteristiky rádia.
20. | Vzorce pro výpočet základních mediálních ukazatelů (4 str.)
|
– nejčastěji poslouchaná stanice, poslech v posledních 7 dnech, poslech včera, průměrná čtvrthodinka, podíl na trhu nebo podíl na mediální spotřebě, CPT, OES. Outdoor, kino, internet, direct mail – výhody a nevýhody.
21. | Účin média, trendy do budoucnosti (1 str.)
|
- rozhodování o mediálním mixu – benefity při použití jednoho média a více médií.
22. | Mediální ukazatele a výzkum (3 str.)
|
– rating, GRP, frekvence, distribuce frekvence, net reach, OTS/H, efektivní frekvence, ATS, CPT, CPP, afinita, share. Cenové názvosloví.
23. | Mediální výzkum (4 str.)
|
– základní body, výzkum kvantitativní, kvalitativní, jejich metody, rozbor, výhody nevýhody.
24. | Sestavení mediálního plánu (3 str.)
|
– construction kit, budget, volba konkrétních médií, formát, weights, timing a taktika. Intenzita kampaně v médiích.
Vynikající zejména po obsahové stránce.
Velmi komplexní materiál.
Vhodný pro studenty i pro pracovníky v mediálním marketingu.