přečtěte si zdarma nové číslo časopisu |
Recentní suroviny: skripta
Základní překladatelské termíny - rusky
Huntington, Samuel: Politický řád v měnících se společnostech
Finanční řízení podniku: otázky ke státní zkoušce
Karel Čapek a kol.: Hovory s Antonínem Švehlou (a o něm)
Kategorie: Pedagogika
Typ práce: Otázky k Mgr. SZZk
Škola: nezadáno/škola není v seznamu
Charakteristika: Práce je přípravou na SZZ z pedagogické psychologie základu. Popsán proces změn ve školství na úrovni všech součástí vzdělávacího systému - změny na školách základních, středních i vysokých. Druhá část se zaměřuje na problémy ve školství z pohledu státu, ale i pedagogů a v poslední kapitole je stručně popsán systém školství v ČR spolu s výstavbovou strukturou.
Obsah:
1. Charakteristika změn v českém školství po roce 1989
2. Současné problémy českého školství
a) Nejčastější předmět kritiky
b) Výsledky sebereflexe učitelů
c) Základní pozitiva
3. Školský systém v ČR
4. Státní správa a samospráva ve školství (charakteristika, problémy).
Úryvek z práce:
"1) CHARAKTERISTIKA ZMĚN V ČESKÉM ŠKOLSTVÍ PO ROCE 1989
- politické a ekonomické změny ve společnosti po roce 1989 se bezprostředně promítly do koncepce školství a do systému vzdělání
- byla započata etapa postupných změn, tzv. transformace školství
- za hlavní tendence v rozvoji čes. vzdělávacího systému v 90. letech lze považovat posun k decentralizaci řízení, projevující se v posílení administrativní, ekonomické a ped. autonomie škol
dochází k posílení samostatnosti škol zavedením tzv. právní subjektivity státních škol
účast různých zřizovatelů na rozvoj systému
- institucionální diverzifikace (rozrůzňování) a restrukturalizace (změna nevyhovující struktury) školství
- rozmanitost v nabídce vzdělávacích možností prostřednictvím zakládání nových typů škol, tj. soukromých a církevních škol na všech úrovní vzdělávání vyjma VŠ
- vznikla víceletá gymnázia, integrovaná střední odborná škola
VŠ na tento trend reagovalo zavedením víceletých stupňů - bakalář, magisterské
- diverzifikace financování školství
- rozmanité získávání finančních prostředků
- kurikulární změny na základních a středních školách uvolněna striktní, normativní zavislost kurikula
ředitelé (státní) škol mohou:
- upravit učební plán v rozsahu 10% hodinové dotace
- upravit obsah jednotlivých učebních předmětů do 30% dotace
- vytvořit vlastní vzdělávací program (musí být schválen MŠMT)
- volit učebnice..."
Další práce od tohoto autora | ||
---|---|---|
1. | České školství | 1563x |
2. | Pedagogika dospělých | 710x |
3. | Pedagogika volného času | 623x |
4. | Hodnocení ve škole | 596x |
5. | Základy pedagogické a sociální psychologie | 503x |
6. | Základní vyrovnávací prostředky k ovlivňování svalových disbalancí | 500x |
7. | Zvláštnosti přípravy dětí a mládeže, aplikace základů sportovního tréninku | 482x |
8. | Pedagogická komunikace | 426x |
9. | Poznávání a učení - příprava na SZZ | 424x |
10. | Metodiky práce s dětmi s poruchami učení a chování | 390x |
Zaregistrujte se a dostávejte nejlepší nabídky jako první.