přečtěte si zdarma nové číslo časopisu |
Recentní suroviny: skripta
Základní překladatelské termíny - rusky
Huntington, Samuel: Politický řád v měnících se společnostech
Finanční řízení podniku: otázky ke státní zkoušce
Karel Čapek a kol.: Hovory s Antonínem Švehlou (a o něm)
Kategorie: Pedagogika
Typ práce: Otázky k Mgr. SZZk
Škola: nezadáno/škola není v seznamu
Charakteristika: Práce je přípravou na SZZ z pedagogicko-psychologického základu. Trendy v současném školství ve světě. Jejich srovnání se současnými inovacemi ve školství u nás, které práce popisuje. V práci se objevují jména P. H. Coombs, Célestin Freinet, A.S.Maslow, C.R.Rogers a F.Perls. Práce zabývá jednotlivými pohledy, na výuku jak se s tím seznamovali Nemecko, USA a další státy. Popisuje vývoj od klasických tříd po open education nebo informal education.
Obsah:
1. Základní charakteristika
a) Celosvětový problém
b) Proč je škola předmětem kritiky?
c) Výhrady ke škole jako instituci
d) Výhrady k vnitřnímu životu školy
2. Řešení
a) Alternativní školy
b) Pedagogické inovace - otevřené vyučování, Bielefeldské školní projekty, Freinetova pedagogika a aktualizace jeho myšlenek, projektové vyučování, skupinové a kooperativní vyučování, integrativní a celostní pedagogika v praxi, celostní pedagogika
Úryvek z práce:
"C) FREINETOVA PEDAGOGIKA A AKTUALIZACE JEHO MYŠLENEK
Autor: francouzský učitel vesnické školy Célestin Freinet ( 1896 - 1966)
Od roku 1923 rozvíjel v rámci hnutí moderní školy (École moderne) tzv. národní nebo lidovou pedagogiku jako alternativu k tradiční škole.
Freinetovská pedagogika se obrací na učitele všech druhů škol a chápe moderní školy jako školní obce.
Jejich hlavními východisky jsou spojení školy a života, tělesné a duševní práce, pedagogická spolupráce žáků a učitelů a spolupráce učitelů navzájem.
Základní body: 1) začlenění okolního světa do školního života a práce
2) PRÁCE jako těžiště všech činností
3) svobodné vyjadřování myšlenek a citů
4) individuální odpovědnost
5) demokratické hledání rozhodnutí
6) spolupráce a pracovní orientace učitelů
Ve své aktivní škole rozvinul Freinet vlastní vyučovací techniky a pracovní materiály. Nejznámější se stala Freinetova školní tiskárna, která byla v jeho škole základní pomůckou ke čtení a psaní. Pro jazykové vyučování zejm. sloh vypracoval metodu tzv. svobodných textů, pro vyučování matematiky zavedl tzv. živé počty atd.
Pro aktivizaci žáků měly velký význam vydávání školního časopisu a korespondence mezi školami. Místo školních učebnic si žáci sami sestavovali a tiskli učební texty, měsíční a roční plány apod.
Důležitými momenty Freinetova hnutí se stala spolupráce a výměna zkušeností mezi učiteli a otevření školy vlivům a působení vnějšího prostředí a zřetel ke společenským podmínkám školy..."
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
Další práce od tohoto autora | ||
---|---|---|
1. | České školství | 1563x |
2. | Pedagogika dospělých | 710x |
3. | Pedagogika volného času | 623x |
4. | Hodnocení ve škole | 596x |
5. | Základy pedagogické a sociální psychologie | 503x |
6. | Základní vyrovnávací prostředky k ovlivňování svalových disbalancí | 500x |
7. | Zvláštnosti přípravy dětí a mládeže, aplikace základů sportovního tréninku | 482x |
8. | Pedagogická komunikace | 426x |
9. | Poznávání a učení - příprava na SZZ | 424x |
10. | Metodiky práce s dětmi s poruchami učení a chování | 390x |
Zaregistrujte se a dostávejte nejlepší nabídky jako první.