přečtěte si zdarma nové číslo časopisu |
Recentní suroviny: skripta
Základní překladatelské termíny - rusky
Huntington, Samuel: Politický řád v měnících se společnostech
Finanční řízení podniku: otázky ke státní zkoušce
Karel Čapek a kol.: Hovory s Antonínem Švehlou (a o něm)
Kategorie: Filozofie
Typ práce: Výpisky z knih, recenze
Škola: nezadáno/škola není v seznamu
Charakteristika: Konspekt z publikace od I. Kanta K věčnému míru O obecném rčení: Je-li něco správné v teorii, nemusí se to ještě hodit v praxi. Práce je výtahem z této publikace. První část publikace se věnuje světovému míru a doporučením, která Immanuel Kant směřoval na vnitřní i vnější politiku států. Přičemž součástí světového míru jsou i určité morální kodexy na poli politiky. V úvahu se však musí brát skutečnost, že Kantova práce byla napsána v druhé polovině 18. století, což dává práci určitý ráz.
Obsah:
Díl první
- Obsahuje preambuli k věčnému míru mezi státy
Díl druhý
- Obsahuje definitivní články k věčnému míru mezi státy
1. První definitivní článek věčnému míru : Občanské zřízení v každém státě má být republikánské
2. Druhý definitivní článek k věčnému míru : Mezinárodní právo má být založeno na federalismu svobodných států.
3. Třetí definitivní článek k věčnému míru : Světoobčanské právo má být omezeno na podmínky všeobecné pohostinnosti
4. První dodatek : O záruce věčného míru
5. Druhý dodatek: Tajný článek k věčnému míru
6. Příloha
a) O neshodě mezi morálkou a politikou
b). O shodě politiky s morálkou podle transcendentálního pojmu veřejného práva
Díl třetí
O obecném rčení: Je-li něco správné v teorii, nemusí se to ještě hodit v praxi
1. Předmluva
2. O vztahu teorie k praxi v morálce vůbec
3. O vztahu teorie k praxi ve státním právu
4. Závěr
a) O vztahu teorie k praxi v mezinárodním právu pojato z hlediska všeobecně filantropického, tj. kosmopolitního
b) Závěr - můj názor na publikaci
Použitá literatura
Úryvek z práce:
"O obecném rčení: Je-li něco správné v teorii , nemusí se to ještě hodit v praxi
Předmluva
Teorií se nazývá dokonce i souhrn praktických pravidel a to tehdy jsou-li pro tato pravidla myšlena v jisté obecnosti jako principy.Avšak ne každá činnost se označuje jako praxe, nýbrž je jí pouze takové dosahování účelu , které lze myslet jako zachování jistých obecně představených principů.
Je zjevné , že mezi praxí a teorií je nutný ještě střední člen spojení a přechodu od jedné k druhé, ať už je teorie jakkoliv úplná;neboť k rozvažovacímu pojmu, který obsahuje pravidla, musí přistoupit akt soudnosti, kterým jednající rozlišuje zda daný případ spadá pod pravidlo či nikoliv; a protože pro soudnost už nemohou být dána žádná další pravidla , podle nichž by se při subsumpci měla řídit, mohou existovat teoretikové, kteří se ve svém životě nikdy nemohou stát praktiky, nebo´t se jim nedostává soudnosti,( např. lékař, nebo právník, který byl dobrým studentem,ale pokud má dát konkrétní radu neví jek se zachovat).
Nikdo se tedy nemůže vydávat za prakticky zběhlého v nějaké vědě, a přece pohrdat teorií, aniž by tím dával najevo , že je ve svém oboru ignorant : a to tím , že věří , že dále nežli s pomocí teorie může dojít tápání v pokuse a zkušenostech, aniž by nashromáždil jisté principy( které vlastně tvoří to , co se nazývá teorií).
1.O vztahu teorie k praxi v morálce vůbec
Morálka je úvod do vědy , která pojednává nikoli o tom , jak se máme stát šťastnými , nýbrž o tom , jak se máme stát hodnými blaženosti. Tím od člověka není očekáváno , že by se měl, pokud jde o splnění povinností, vzdát svého přirozeného účelu, kterým je blaženost; neboť toho ani není schopen, stejně jako žádná konečná rozumová bytost. Když však jde o povinnost , musí od tohoto hlediska zcela abstrahovat a nesmí je vůbec činit podmínkou uposlechnutí zákona , který mu předepisuje rozum a pokud může , musí usilovat o to aby si uvědomil , zda se do určování povinností nepozorovatelně nevmísila žádná pohnutka od blaženosti odvozená.
Nejprve musím vůbec vědět , že je něco dobré, než se mohu zeptat , zda splnění morálních povinností spadá pod kritérium dobra; člověk musí mít nějakou pohnutku ,která jej uvádí do pohybu , nežli je možné mu vytyčit nějaký cíl, ke kterému má být tyto pohnutka nasměrována.( Garve ) Pohnutkami , které může mít člověk předtím , než je mu vytyčen nějaký cíl, nemůže přece zjevně být nic jiného , než zákon sám , skrze úctu , kterou vzbuzuje( aniž by bylo určeno , jaké účely člověk ve shodě se zákonem může mít a dosahovat).
Každý člověk jakožto bytost podřízená svým rozumem jistým povinnostem je tedy vždy praktikem ; a proto že jako člověk školy přece nikdy neodroste moudrosti, nemůže například jakožto někdo , kdo je domněle prostřednictvím prostřednictvím zkušeností lépe poučen o tom , co je člověk a co od něj lze požadovat, odkazovat příznivce teorie s pyšným opovržením zpět ke škole.Neboť veškerá jeho zkušenost mu může pomoci k tomu, aby se naučil , jak by mohla být lépe a obecněji uskutečněna , pokud ji přijal mezi své zásady; pouze o těch tu je také řeč, a nikoli o oné pragmatické dovednosti..."
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
Zaregistrujte se a dostávejte nejlepší nabídky jako první.