přečtěte si zdarma nové číslo časopisu |
Recentní suroviny: skripta
Základní překladatelské termíny - rusky
Huntington, Samuel: Politický řád v měnících se společnostech
Finanční řízení podniku: otázky ke státní zkoušce
Karel Čapek a kol.: Hovory s Antonínem Švehlou (a o něm)
Kategorie: Pedagogika
Typ práce: Otázky k Mgr. SZZk
Škola: nezadáno/škola není v seznamu
Charakteristika: Tato práce je přípravou na SZZ z pedagogicko-psychologického základu, která se zaměřuje na sociální učení dětí od narození po dospělost. Co a jak přebírají děti ze svého okolí, jaký vliv má na jejich vývoj dění v okolí. Práce čerpá z několika publikací - Čáp, Jan: Psychologie výchovy a vyučování, Fontana, David: Psychologie ve školní praxi, Geist, Bohumil: Sociologický slovník, Řezáč, J.: Sociální psychologie, Helus, Zd.: Sociální psychologie pro učitele.
Obsah:
1.Socializace
a) Definice socializace
b) Předpoklady socializačních dějů
2. Fáze socializačních dějů
a) Fáze základní (bazální) důvěry: počáteční období života dítěte
b) Fáze rodící se autonomie: 6 měsíců až 3 roky
c) Fáze převahy iniciativy: přelom 2./3. roku až 6 let = předškolní věk
d) Fáze převahy pracovité snaživosti: 6 až 11 let
e) Fáze převahy osobní identity: puberta a adolescence
3.Sociální učení
4.Formy sociálního učení
a) Učení sociálním posilováním - je založeno na užití odměny a trestu
b) Sociální učení napodobováním a ztotožňováním - Regresní, Závislé, Odreagovávající, Kompenzační
c) Sociální učení observační
d) Učení sociální anticipací
e) Sociální učení identifikací
f) Co se dítě v sociálním styku učí
Úryvek z práce:
"1) Učení sociálním POSILOVÁNÍM (ZPEVŇOVÁNÍM):
je založeno na užití odměn a trestů. Rodiče odměňují nebo chválí dítě za chování, které odpovídá normám, za takové chování, které normám neodpovídá pak dítě trestají. Posílení tedy pochází od druhé osoby, popř. od soc. skupiny.
Odměny a tresty vedou ke tvarování chování. (Je-li každá požadovaná reakce vždy odměněna, naučí se jedinec takto reagovat velice rychle)
Zpevňování působí vždy v určitých souvislostech. Vychovatel, dříve než přistoupí ke zpevňování, by si měl předem zajistit jeho náležité socializační souvislosti, tj. zajistit okolnosti a podmínky k tomu, aby trest či odměna měly jednoznačné výchovné působení. (Jestliže např. pokárá pubescenta před skupinou jeho vrstevníků, může to mít přesně opačný účinek. Pubescent pak bude vyhledávat takové situace, aby byl kárán, a tím se pak stal ve skupině populárním.)
Výchovná tradice přeceňuje odměny a tresty, výzkumy však dokazují, že již v průběhu předškolního věku (mezi 3 - 6 rokem) napodobování získává převahu nad sociálním posilováním (dítě se chová spíše podle toho, jak se fakticky chová jeho matka než podle toho, co a jak matka odměňuje a trestá.
Morální zpevňování aktivizuje takové procesy, jako jsou např. výčitky svědomí po přestupku, čestné zavázání se k určitému činu atd. Značný význam zde má kvalitativně vyšší, ale také náročnější forma zpevňování - hodnocení. To zahrnuje hlubší náhled na osobnost a jednání dítěte..."
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
Další práce od tohoto autora | ||
---|---|---|
1. | České školství | 1563x |
2. | Pedagogika dospělých | 710x |
3. | Pedagogika volného času | 623x |
4. | Hodnocení ve škole | 596x |
5. | Základy pedagogické a sociální psychologie | 503x |
6. | Základní vyrovnávací prostředky k ovlivňování svalových disbalancí | 500x |
7. | Zvláštnosti přípravy dětí a mládeže, aplikace základů sportovního tréninku | 482x |
8. | Pedagogická komunikace | 426x |
9. | Poznávání a učení - příprava na SZZ | 424x |
10. | Metodiky práce s dětmi s poruchami učení a chování | 390x |
Zaregistrujte se a dostávejte nejlepší nabídky jako první.