přečtěte si zdarma nové číslo časopisu |
Recentní suroviny: skripta
Základní překladatelské termíny - rusky
Huntington, Samuel: Politický řád v měnících se společnostech
Finanční řízení podniku: otázky ke státní zkoušce
Karel Čapek a kol.: Hovory s Antonínem Švehlou (a o něm)
Kategorie: Pedagogika
Typ práce: Otázky k Mgr. SZZk
Škola: nezadáno/škola není v seznamu
Charakteristika: Práce je přípravou k SZZ z pedagogicko-psychologického základu. Zabývající se současnými trendy ve vzdělávání učitelů ve světě a v ČR, učitelskou profesí, subjektivními a objektivními determinanty ovlivňujícími učitelskou profesi, profesními dovednostmi a rolí učitele.
Obsah:
1. Trendy v přípravě učitelů v Západní Evropě
a) V oblasti mateřských škol
b) Primárních-základních škol
c) Nižších středních škol
d) Vyšších středních škol
e) Odborných technických škol
f) Další vzdělávání učitelů
2. Učitelská profese
a) Struktura pracovníků ve školství - pedagogičtí a nepedagogičtí pracovníci
b) Aktuální problémy učitelských sborů u nás
c) Charakteristika profese učitele - hlavní rysy profese, prestiž
d) Profesionální kompetence učitele - jak se vytvářejí, dělení
e) Vyučovací chování a autorita učitele
f) Profesionální činnosti učitele
g) Objektivní determinanty (objektivně působící vlivy) pracovní čin. učitele: ekonomické, politické a kulturní prostředí společnosti, společenská komunita, rodinné prostředí pracovníka a jeho osobní život, podmínky pracovního zařazení na pracovišti (styl řízení a způsob práce, technologie postupu práce, organizace práce v instituci, hodnocení práce, soc. vybavení pracoviště, vnější pracovní podmínky, situační vlivy)
h) Tvořivé prvky v práci učitele
i) Subjektivní determinanty činnosti učitele
3. Profesní (didaktické) dovednosti učitele
a) Rysy osobnosti učitele
b) Pedagogický talent
c) Pedagogická dovednost
d) Teoretické základy didaktických dovedností: čím se odlišují didaktické dovednosti od dovedností v jiných oborech?, jak vytvářet didaktické dovednosti, typ osobnosti vhodný pro učitelské povolání, operativní vědomosti, zkušenost
4. Shrnutí
a) V čem se projevuje podstata didaktických dovedností?
b) Čím se liší didaktické dovednosti od dovedností v jiných povoláních?
c) Jak vytvářet didaktické dovednosti?
Úryvek z práce:
" Příprava učitelů vyšších středních škol
předně, někde se nečiní rozdílu mezi nižším a vyšším středním vzděláním, obvyklé uspořádání přípravy pro tento stupeň je založen na studiu odborných předmětů na univerzitě
délka studia závisí na požadovaném stupni kvalifikace
- celková tendence je prodlužování délky studia na všech kvalifikačních úrovních
- celková tendence je snižování počtu předmětů, které se mají vyučovat
běžná praxe dva předměty, někde jsou možné jiné varianty
- ve Švédsku a Švýcarsku tři předměty
- v Turecku humanitní větev a technická větev
- dále je možno rozlišovat instituce, na nichž se realizuje ped. profesní příprava: ve většině případů katedra pedagogiky na univerzitách
- je diskutovanou otázkou: jakou váhu má mít ped. teorie ve srovnání s praktickou stránkou počáteční přípravy
- obecně se pociťuje, že příprava na vyuč. a výchovu potřebuje posílit čili posilování didaktických a ped. aspektů
problémem je spojení zařízení pro učitelské vzdělávání se školským systémem nebo školskou komunitou
- ve Velké Británii a Nizozemí program zaměřen na pozdvižení kvality vzdělání:
a) rozvíjením nového systému kontroly
b) zaměření pozornosti na individuální kurzy počáteční učitelské přípravy
- celkově lze říci, že reformy vzdělávání učitelů vyšších střed. škol odrážejí rostoucí rozmanitost soc. původu a schopností žáků, kteří se dostanou na tento stupeň vzdělání, a tak též i potřebu vyrovnat se se změnami v požadavcích na dovednosti a kompetence ve společnosti založené na "vysoké technice"
- výsledky tohoto působení vedou ke vzdělávání učitelů dvěma směry:
1) k intenzifikaci profesního prvku - pedagogického, psychologického, didaktického, školní praxe
2) k posílení spojení se školní komunitou, při čemž je jedno, zda jde o vládní zásahy nebo individuální iniciativy jednotlivých institucí
- rovněž je důležité hledání kritérií a cílů sloužící k obnově spojení k obsahu učitelského vzdělání s požadavky školských systémů..."
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
Další práce od tohoto autora | ||
---|---|---|
1. | České školství | 1563x |
2. | Pedagogika dospělých | 710x |
3. | Pedagogika volného času | 623x |
4. | Hodnocení ve škole | 596x |
5. | Základy pedagogické a sociální psychologie | 503x |
6. | Základní vyrovnávací prostředky k ovlivňování svalových disbalancí | 500x |
7. | Zvláštnosti přípravy dětí a mládeže, aplikace základů sportovního tréninku | 482x |
8. | Pedagogická komunikace | 426x |
9. | Poznávání a učení - příprava na SZZ | 424x |
10. | Metodiky práce s dětmi s poruchami učení a chování | 390x |
Zaregistrujte se a dostávejte nejlepší nabídky jako první.