Obsah
1. | Historický vývoj poznatků o podnikání
|
2. | Typologie definic podnikání
|
2.2. | Psychologická definice
|
2.3. | Sociologická definice
|
2.5. | Evropská komice definuje podnikání
|
3. | Význam pojmu podnikavost, jeho charakteristika
|
4.1. | Rozdělení z praktického hlediska
|
4.2. | Rozdělení z funkcioláního hlediska
|
7. | Podnikatelské prostředí
|
7.1. | Dělení podnikatelského prostředí
|
OBSAH:
1. | Historický vývoj poznatků o podnikání
|
2. | Typologie definic podnikání
|
3. | Význam pojmu podnikavost, jeho charakteristika
|
7. | Podnikatelské prostředí
|
Úryvek
"2.6. Podnikavec
S pojmem podnikavec se setkáváme v negativním slova smyslu. Společnost často tímto pojmem nazývá a také chápe člověka – podnikatele, jeho cílem je obohatit se v rozporu s pravidly etiky v podnikání, nebo často také v rozporu se zákonem Stává se vlastně protikladem pojmu podnikatel jež je spíše chápán proaktivně, pozitivně.
2.7.Podnikatelské prostředí
Definujeme ho jako souhrn podstatných vlivů působících jak na podnikatele, tak i na podnik a podnikání. Zahrnuje vlivy, které působí na soustavnou činnost prováděnou podnikatelem nebo podnikem vlastním jménem a na jeho vlastní zodpovědnost za účelem zhodnocení podnikatelského potenciálu, např. v podobě dosaženého zisku. Vedle složek ekonomických a přírodních v podnikatelském prostředí mají významnou roli i složky nehmotného prostředí (kultura, právo, sociální vztahy, vědecké poznatky apod.)
Podnikatelské prostředí je pestré a strukturované. Má dimenzi: věcnou, časovou, prostorovou, efektivnostní, účelnostní. Vytváří podmínky pro start, rozvoj a kvalitu podnikání, pro realizaci business podnikavým způsobem. Kritérium se dá charakterizovat následovně: jakmile se vynoří poptávka, pak je uspokojena účelně, účinně a co nejrychleji.
Znaky podnikatelského prostředí:
business je realizován, vlastněn a organizován osobami, které mají právo k získání zisku a povinnost kompenzovat ztráty
odpovídající politické podmínky, tj. ochrana lidských práv, soukromého majetku, vymezení legislativních pravidel
v prostředí existuje konkurence, která vede k tomu, že business produkuje služby, které lidé chtějí, prodává za ceny, které jsou lidé ochotni zaplatit a při tom tvoří zisk, jako odměnu za své úsilí
v prostředí existují lidé, kteří mají „profit motiv“ a mohou jej uplatnit
Dělení podnikatelského prostředí:
makro – je to vnější podnikatelské prostředí, které zahrnuje celospolečenské podnikatelské
klima. Patří zde výkonnost ekonomiky, zaměstnanost, inflace nebo deflace, státní
rozpočet a mimoekonomické parametry, politika, demografie, příroda, legislativa
mezzo - toto prostředí je spojeno s působením regionálních a místních faktorů. Patří zde
přírodně-ekologické faktory, technická a dopravní infrastruktura, všeobecná
ekonomická kultura, ekonomická a podnikatelská infrastruktura, zákazníci, konkurence, odběratelé, dodavatelé, je nejdůležitější
mikro - vnitřní podnikatelské prostředí, které zahrnuje umění vlastnit, uspokojovat potřeby,
umění komunikace, vést lidi, formulovat podnikatelskou filosofii, peníze (kapitál), systém odměňování, technika, technologie, plánování, strategie, know-how (nejbližší okolí podniku)"
Poznámka
Tato práce je kompilačního charakteru. Čerpá ze zdrojů: http://www.k3.silesnet.cz/Materialy/STATNICE/Podnikani/12a-b.doc; http://www.ronge.cz/dokumenty/skripta_VS/M_1_podnikani_a_podnik_II.pdf. Část práce je shodná s prací Podnikatel - dostupná na http://www.seminarky.cz/-5911 a prací Role podnikatele - dostupná na http://www.seminarky.cz/-5912.
Vlastnosti
Číslo práce: | 5909 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 5 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Ne |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2006 |
Počet stažení: | 69 |
Velikost souboru: | 16 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
Náhled
STÁHNOUT PRÁCI
-
SMS platba (ČR) 45 Kč
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
- Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
- Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
- Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
- Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
- Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
- Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
- Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
- Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
- Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
- Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
- Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
- Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
- Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
-
Platit kartou 38 Kč
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
-
Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
-
SMS platba (Slovensko) - 1,70
Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
Zašlete SMS zprávu ve tvaru:
SEMmezera5909
- na telefonní číslo: 8877
Cena jedné SMS je 1,70 včetně DPH.
Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS.
Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je
použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
Důležité informace:
Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s
Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete
přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy
najdete zde nebo kontaktujte
naší podporu.