Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Consumer Insights - nové trendy v hodnocení trhu

Consumer Insights - nové trendy v hodnocení trhu


Kategorie: Spotřebitelské chování

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce představuje nové trendy v hodnocení zboží zákazníkem. Jedná se o výzkum poptávky trhu a způsobů reklamy na základě pouhého pozorování spotřebitelského chování zákazníků.

Úryvek

POZORUJ A NEPTEJ SE
Jakmile zákazník překročí práh obchodu, je tradiční výzkum v koncích. Ano, můžeme zákazníka zastavit a nakupovat s ním, můžeme si počkat, až nakoupí, a potom se ho vyptávat. Vždy ale narazíme na stejný problém: chceme po zákaznících, aby racionálně vysvětlili chování, které je rituální a podvědomé - a to je paradox.
Musíme se přestat ptát a začít pozorovat. Unilever v minulém roce ve Velké Británii uzavřel dohodu s Tescem a v několika obchodech Tesco Extra, kde se odehrávají hlavní nákupní mise, umístil kamery nad regály s deodoranty. Agentura Idmagasine pak analyzovala nekonečné hodiny filmu a došla k některým obecným závěrům:
80% zákazníků nakupuje ve stejném obchodě každý týden. Tito zákazníci si vytvoří pevnou mentální mapu části obchodu, jejíž hlavní body tvoří regály s kategoriemi, které jsou pro ně důležité: jen 2 % zákazníků projde více než 50 % prodejní plochy. Pouze 4 % zákazníků se nějakým způsobem věnuje více než 30 z 86 kategorií, které jsou v obchodě k dispozici. Zákazníci v obchodech nečtou: důležité jsou známé značky a jejich barvy, ty ohlašují novou kategorii (červeno-hnědé láhve Coca-Coly jsou pro zákazníka signálem toho, že se ocitl před regálem s nealko). 80 % POS reklamních materiálů je tapetou, kterou zákazníci ignorují.

Poznámka

Práce je velmi krátká. Má sice titulní stranu, ale chybí seznam použité literatury.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x448291fc7a52b.zip (8 kB)
Nezabalený formát:
Consumer_Insight.doc (36 kB)
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.

Diskuse