Úryvek
POZORUJ A NEPTEJ SE
Jakmile zákazník překročí práh obchodu, je tradiční výzkum v koncích. Ano, můžeme zákazníka zastavit a nakupovat s ním, můžeme si počkat, až nakoupí, a potom se ho vyptávat. Vždy ale narazíme na stejný problém: chceme po zákaznících, aby racionálně vysvětlili chování, které je rituální a podvědomé - a to je paradox.
Musíme se přestat ptát a začít pozorovat. Unilever v minulém roce ve Velké Británii uzavřel dohodu s Tescem a v několika obchodech Tesco Extra, kde se odehrávají hlavní nákupní mise, umístil kamery nad regály s deodoranty. Agentura Idmagasine pak analyzovala nekonečné hodiny filmu a došla k některým obecným závěrům:
80% zákazníků nakupuje ve stejném obchodě každý týden. Tito zákazníci si vytvoří pevnou mentální mapu části obchodu, jejíž hlavní body tvoří regály s kategoriemi, které jsou pro ně důležité: jen 2 % zákazníků projde více než 50 % prodejní plochy. Pouze 4 % zákazníků se nějakým způsobem věnuje více než 30 z 86 kategorií, které jsou v obchodě k dispozici. Zákazníci v obchodech nečtou: důležité jsou známé značky a jejich barvy, ty ohlašují novou kategorii (červeno-hnědé láhve Coca-Coly jsou pro zákazníka signálem toho, že se ocitl před regálem s nealko). 80 % POS reklamních materiálů je tapetou, kterou zákazníci ignorují.
Poznámka
Práce je velmi krátká. Má sice titulní stranu, ale chybí seznam použité literatury.
Vlastnosti
Číslo práce: | 6094 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 1 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2006 |
Počet stažení: | 363 |
Velikost souboru: | 8 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x448291fc7a52b.zip (8 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.