přečtěte si zdarma nové číslo časopisu |
Recentní suroviny: skripta
Základní překladatelské termíny - rusky
Huntington, Samuel: Politický řád v měnících se společnostech
Finanční řízení podniku: otázky ke státní zkoušce
Karel Čapek a kol.: Hovory s Antonínem Švehlou (a o něm)
Kategorie: Komunikace
Typ práce: Seminárky/referáty
Škola: nezadáno/škola není v seznamu
Charakteristika: Patří budoucnost nadnárodním společnostem - problematika interkulturální komunikace, dnešní svět. Význam poznání mezikulturních rozdílů - komunikace různých kultur. Neverbální projevy - kultury monochronické, polychronické, důležité neverbální projevy. Verbální projevy - mimoverbální narázžky. Etnocentrismus. Závěr.
Obsah:
1. Patří budoucnost nadnárodním společnostem?
2. Význam poznání mezikulturních rozdílů
3. Neverbální projevy
4. Verbální projevy
5. Etnocentrismus
6. Závěr
Úryvek z práce:
Etnocentrismus, neboli kulturní centrismus, je domněnka nebo předpoklad, že kultura určité doby, skupiny nebo společnosti je centrem, podle něhož se posuzují kultury ostatní. Lidé ve většině případů žijí v rámci kultury, ve které se narodili a kulturu mění spíše za okolností mimořádných (válka, emigrace). Lidé žijící v dané kultuře ve většině případů přistupují k příslušníkům jiné kultury s pohledem MY a ONI.
Základním etnocentrickým přístupem je, že to, co činí osoba, skupina nebo společnost příslušející k určité kultuře, jejímž jsem členem, je správné. A naopak to, co činí příslušníci jiných kultur je nesprávné. Tento přístup vede často k nadřazenosti a vyvyšování jedněch nad druhými. A obzvláště ti nadřazení mají často tendenci vytvářet svůj obraz o jiných zemích tak, aby odpovídal názorům a momentálním náladám, které si učinili s minimálním pochopením pro skutečnost.
Stereotypy jsou zjednodušeným vnímáním jiných národů, podávající do značné míry zkreslený nebo deformovaný pohled na jiné. Vyzvedávají jednu nebo několik často povrchních zvláštností, výrazných, charakteristických nebo specifických pro znaky nebo rysy konkrétní skupiny, zejména pro jiné národy. Zjednodušení je nesprávné a je v podstatě i nebezpečné, neboť snižuje či omezuje rozdíly mezi jednotlivými národy v rámci dané skupiny nebo národa.
Čím větší počet osob určitého národa posuzujeme na základě stereotypu, tím se zdá být takový pohled správnější . Naopak setkáváme-li s menším počtem osob nebo s jedinci daného národa, tím zřetelnější je nesprávnost stereotypu.
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
Další práce od tohoto autora | ||
---|---|---|
1. | SWOT analýza společnosti Viessmann | 450x |
2. | Motivační dopis - německy | 305x |
3. | Kvantitativní metody v rozhodování | 252x |
4. | Komunikační prostředí firmy a řízení | 181x |
5. | Životopis v angličtině | 175x |
6. | Životopis v němčině | 149x |
7. | Interkulturální komunikace | 148x |
8. | Zásobování dceřinné společnosti | 69x |
9. | Marketing obchodu a služeb | 48x |
10. | Jazyk politiky reklamy a inzerce | 17x |
Zaregistrujte se a dostávejte nejlepší nabídky jako první.