Seminarky.cz > Studijní podklady > Zápisky z přednášek > > Nástroje strategického managementu

Nástroje strategického managementu

Kategorie: Strategický management

Typ práce: Zápisky z přednášek

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce formou výpisků doprovázených schématy a grafy vysvětluje základní pojmy, fungování a náležitosti strategického managementu.

Obsah

1.
Strategické řízení (SŘ)
2.
Tvorba strategie
3.
Objekt SŘ
4.
Vývoj strategického plánování (SP) k SŘ
5.
Koncepce, která vychází z výchovy strategickému myšlení
6.
Faktory strategického řízení
6.1
Účastníci SŘ
6.2
Vnitřní prostředí
6.3
Vnější prostředí
7.
Strategie na období (t + 1 + n)
8.
Základy úspěchu a výkonnosti
9.
Controlling
10.
Podnikatelské prostředí, strategické změny organizace
10.1
Kompetitivní model
10.2
Dynamika strategické změny
10.3
Projektový cyklu
11.
Postup strategického řízení v podniku
11.1
V normálních podmínkách
11.2
v krizových podmínkách
12.
Strategické analýzy
12.1
Typy okolí
12.2
Postup
13.
Strukturní analýzy konkurenčního prostředí
14.
Analýzy vnitřních strategických schopností organizace
15.
Analýza zdrojů (audit zdrojů)
15.1
Analýza efektivnosti nákladů
16.
Analýza zdrojů a schopností
16.1
Analýza potenciálů
16.2
Analýza mezer = „gap analysis“
17.
Strategická analýzy na úrovni (celé) společnosti
18.
Metody, které hodnotí tržní mezeru a tržní růst = portfoliové metody
18.1
Matice BCG
18.2
Matice GE (9-dílná plánovací matice)
18.3
Hoferova matice (růstu a trhu)
18.4
Program PIMS (Profit Information of Market Strategies)
19.
Metody, které vážou k výběru strategie
19.1
Konkurenční výhoda
19.2
Typy konkurenční výhody a jak jí dosáhnout
19.3
Výběr strategie
19.3.1
Hlavní faktory volby strategie
19.3.2
Techniky volby strategie
19.4
Strategická kontrola

Úryvek

“Analýza zdrojů a schopností
 základ strategie založené na schopnostech
 klasický pohled na strategické analýzy si klade výchozí otázky typu: jaké je naše podnikání, kdo jsou naši zákazníci, komu sloužíme
 vedl k tendencím chápat trh (odvětví) šířeji, tzn. Diverzifikovat tak, aby organizace poskytla veškeré spektrum služeb
 docházelo však k poklesu zisku (náklady na diverzifikaci byly vyšší než efekt)
 některé firmy byly schopny se adaptovat na nové podmínky
 strategie se začaly více zaměřovat na zdroje založené na schopnostech organizace
 otázka strategických schopností byla dopracována v 90. letech Hamelou a Praladem
 opírá se o čtyři základní zásady:
1.) strategie není plně závislá na produktech a trzích
2.) klíčové procesy slouží k vytvoření vyšší hodnoty pro zákazníka
3.) investice se rozdělují na základě hodnocení schopností, ne podle funkčních oblastí nebo SPJ, tzn. pro přidělování investic není klíčové portfolio, ale schopnosti vedení
4.) vedení musí být přesvědčeno, že strategie založená na schopnostech je správná

Analýza zdrojů
 zdrojová stránka se projevila při některých adaptacích organizace na změny
 jak hodnotíme zdroje pro podporu strategií
 hodnotíme zdroje:
• kvantifikovatelné
 hmotné – velikost závodu, rozmístění, technické vybavení, flexibilita vybavení, možnost využití budov, rezervy surovin
 finanční – kapitál, cash flow, úvěry, …; určují, kolik můžeme investovat, a jak jsme schopni přežít snížení finančních prostředků
 jak můžeme využít existující zdroje
 jaké jsou příležitosti jejich zhodnocení v budoucnu
• nekvantifikovatelné
 technologické
• zvlášť se vyčleňují personální zdroje (kvalita, trénink, adaptabilita, loajálnost, flexibilita,…)
• zdroje z venku organizace a vytypovat ty nejdůležitější"

Poznámka

Obsahuje schémata a grafy. Práce se často odkazuje k vypracovaným výpiskům z jiných předmětů a někdy i k nepřítomným obrázkům.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera7437
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse