Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Hodnocení strategické změny společnosti Autoplach

Hodnocení strategické změny společnosti Autoplach

Kategorie: Strategický management

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tento projekt se zaměřuje na hodnocení a rozbor strategického vývoje ve společnosti Autoplach. Jeho cílem je vytvořit strategický plán, který by integroval hlavní cíle a postup činností firmy do jednotného celku.

Obsah

1.
Úvod
2.
Výběr organizace a její charakteristika
2.1.
Identifikace firmy
2.2.
Historie společnosti
2.3.
Vize, poslání a podstata podnikání
2.4.
Vymezení stakeholders
2.5.
Rozdělení produktů
3.
Analytická část
3.1.
Analýza účastníků
3.2.
PEST analýza
3.3.
Analýza konkurence
3.4.
SWOT analýza
3.4.1.
SWOT analýza - rozepsaná
3.4.2.
SWOT analýza - heslovitě
3.4.3.
SWOT analýza – vyhodnocení
4.
Strategický záměr
5.
Studie proveditelnosti
6.
Závěr
7.
Seznam použité literatury

Úryvek

“3.2. PEST analýza

• Politické vlivy
Před vstupem ČR do EU, byla politická rozhodnutí velice zásadní pro prosperitu firmy, konkrétně daňová politika státu. A to v důsledku toho, že mohla firma Autoplach prodávat své výrobky s 5 % DPH, pokud prodávala své produkty i s montáží. Dnes je tento faktor bezvýznamný, protože si musí firma účtovat 19 % DPH bez výjimky. Další možné ohrožení v důsledku změny politického rozhodnutí se jeví u možnosti zaměstnávat zdravotně postižené osoby. Firma má v současné době 2 takové zaměstnance v administrativní sféře. Pro firmu je výhodné mít zaměstnané zdravotně postižené zaměstnance a také chce podporovat a dát šanci k uplatnění této skupině lidí.
Dále by firmě pomohla podpora politiků, při vyjednání a zařazení autoplachet jako velice speciálního produktu do nižší daňové skupiny. A také lobováním za české výrobce plachet v zahraničí při zahraničně-obchodních cestách.

• Ekonomické vlivy
V současné době Česká Republika zažívá silný ekonomický růst, především díky automobilovému průmyslu. Což se příznivě projevuje v obratech firmy Autoplach. Především v dodávkách autoplachet pro užitkové vozy (pickupy). Má to však své úskalí a to především s úzkým sepjetím a závislostí na výkonnosti a funkčnosti českého automobilového průmyslu. Nicméně díky tomuto trendu růstu v celé střední Evropě (mimo ČR především Slovensko a Maďarsko) se projevuje na růstu obratu, zvýšený zájem o produkty, právě z těchto zemí.
Tak jako většina exportérů v ČR, tak i Autoplach čelí silné koruně. Což ji znevýhodňuje především na západních trzích. Protože zdražením, které doprovází sílící korunu, by se firma stala nekonkurence schopnou a tak se dobrovolně vzdává části svých zisků za cenu zachování klientely.
Nezaměstnanost v kraji působnosti firmy se pohybuje v rozmezí 11-14 %. Inflace je v roce 2006 v očekávaném normálu.

• Socio-kulturní vlivy
Tím, že do ČR a okolních zemí přišlo nemálo zahraničních investorů (automobilových závodů), zvýšily se tímto i požadavky na kvalitu našich výrobků a služeb. Také neustále se zvyšující životní úroveň, sebou přináší větší poptávku po výrobcích. Bohužel se zákazníci často orientují cenou a proto upřednostňují nekvalitní výrobky z východu, na což odpovídáme vysokou kvalitou a službami (servis, konzultace u klienta, dopravu, montáž atp.). Tento trend, tj. nároky na vysokou kvalitu a špičkové služby, očekáváme i do budoucna.
S náborem pracovníků - dělníků musí firma nabídnout o něco vyšší plat, než je v tomto odvětví běžný, protože v ČR při současném velkorysém sociálním systému to může být někdy problém a to v situacích, kdy se lidem nechce pracovat kvůli pár tisíci-korunám navíc, než by dostali bezpracně od státu.
Nicméně firma se potýká i s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků, zejména na pozicích grafiků - specialistů, o které je v kraji nouze a nepomáhá ani nabídka nadstandardního platu, protože v regionu zkrátka chybí. Také s nedostatkem specialistů - řezačů plastu se firma musí vypořádat. Většinou to řeší tak, že nabízí zaškolení lidem z dělnických pozic."

Poznámka

Obsahuje tabulky a schémata.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč
  2. Platit kartou 38 Kč
  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse

TOPlist