Cena

Kategorie: Marketingový mix

Typ práce: Zápisky z přednášek

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce se věnuje problematice cen a cenových strategií. Věnuje se tvorbě cen a faktorům, které o ní rozhodují, dále stanovení ceny, cenovým změnám a cenovým strategiím. Práce dobře shrnuje problematiku ceny a cenových strategií, včetně vysvětlení základních pojmů a termínů.

Obsah

1.
Rozhodování o cenách
2.
Externí faktory
3.
Interní faktory
4.
Procedura tvorby cen
5.
Upřesnění poslání ceny
6.
Metody cenové tvorby
7.
Přizpůsobení ceny a cenové hladiny
8.
Cenová strategie

Úryvek

"Propagační tvorba ceny
Jsou především techniky ke stimulování předčasných nákupů. Jedná se především o tyto formy:
- Tvorba cen na úkor vedoucích firem – velkoprodejny a obchodní domy prudce snižují ceny známých značek, aby přilákaly další zákazníky. Výrobci zpravidla s takovým snížením cen nesouhlasí, protože to může oslabit dobrou pověst značky.
- Tvorba cen pro zvláštní příležitosti – např. slevy cen oděvů po sezóně vedou ke zvýšenému zájmu zákazníků o toto zboží.
- Hotovostní rabaty – umožňují výrobcům vyprázdnit sklady, aniž by museli měnit ceny (balené spotřební zboží).
- Financování s nízkým úrokem – je nabídka prodeje zboží na úvěr s nižším úrokem, než je obvyklé, což může přilákat další zákazníky (automobily).
- Záruky a servisní služby – představuje podporu prodeje tím, že firma poskytne na výrobek bezplatnou záruku nebo smlouvu na opravy.
- Psychologická sleva – víceméně nelegální nabídka výrobku za přemrštěnou cenu a následné poskytnutí výrazné slevy.

· Geograficky orientované ceny
Představuje rozhodování firmy o tom jak pokrýt přepravní náklady do vzdálenějších míst, např.:
- zákazník v ceně produktu hradí přepravní náklady sám (opravy v domácnostech)
- firma účtuje jednotnou cenu, která v sobě zahrnuje průměrné přepravní náklady.

Dalším problémem je, jak by měly být organizovány platby. To přichází v úvahu zejména tehdy, když zákazníci nemají dostatek peněz v hotovosti na zaplacení svých nákupů. V těchto případech je možno uplatnit výměnný obchod. V současné době představuje zhruba 15 % světového obchodu.
Jedná se především o tyto formy: barterový obchod, kompenzace, zpětné odkoupení nebo protipohledávky.


V praxi se firmy často ocitají v situaci, kdy je nutné dříve stanovenou cenu změnit – snížit nebo zvýšit?

Snížení ceny
Základní příčinou může být nadbytečná kapacita nebo situace, která se z hlediska výrobce nedá vyřešit dalším zdokonalením výrobku, zvýšením prodejního úsilí nebo změnou ostatních prvků marketingového mixu.
Jiným případem je snižování ceny v okamžiku silné cenové konkurence. Podniky jsou nuceny ke snížení cen v důsledku poklesu tržního podílu. Zvyšuje se však riziko ztráty zákazníků, kteří se obávají nízké kvality.
Snožování cen může být rovněž motivováno snahou o ovládnutí trhu s cílem zvýšit objem výroby a snižovat jednicové náklady.

Zvýšení ceny
Jednou z příčin může být inflace, přičemž podniky zvyšují ceny o něco více, protože očekávají její další nárůst.
Další příčinou může být převaha poptávky nad nabídkou.

Zvyšování nebo snižování cen se projeví v chování zákazníků, konkurence i firmy.
- Zákazníci nemusí při snížení cen reagovat vždy pozitivně, tedy zvýšenou poptávkou. Mohou se obávat zhoršené kvality nebo zastaralosti výrobku nebo těžkostí firmy. V případě zvýšení ceny se mohou domnívat, že se jedná o mimořádnou kvalitu zboží, výhodný obchod apod.
- Konkurence reaguje na změnu ceny nejrychleji v těch případech, když se jedná o malý počet konkurentů, o standardizovaný výrobek a v případě dobře informovaných zákazníků.
Konkurence může reagovat obdobným pohybem ceny, nebo ji chápe jako výzvu a bude se snažit viditelnějším snížením získat zákazníky.
- Z hlediska firmy je třeba zvažovat důvody, proč konkurence změnila cenu. Jedná-li se o krátkodobé či dlouhodobé opatření, je-li příčina v konkurenčním podniku nebo v situaci celého odvětví. Je také třeba odhadnout, jak budou na tuto změnu reagovat ostatní konkurenti."

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera8553
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse