Obsah
2 | Definování zájmové oblasti
|
2.1 | Koncepce totálního výrobku
|
2.3 | Maslowova pyramida potřeb
|
2.4 | Cyklus tržní životnosti
|
4 | Analýza konkrétního trhu
|
4.1 | Charakteristika subjektů a objektů trhu
|
4.2 | Porterova analýza konkurenčních sil
|
7.2 | Potvrzení či vyvrácení hypotéz
|
8 | Závěrečná doporučení managementu
|
8.1 | Vypovídají hodnota marketingového výzkumu
|
8.2 | Závěrečná doporučení managementu
|
Úryvek
"Hypotéza: 75% zákazníků tvoří finální rozhodnutí o značce výrobku pleťové kosmetiky až v prodejně
Tato hypotéza se nepotvrdila, je sice pravda, že značná část zákazníků si konkrétní výrobek vybere až na místě prodeje bez zdlouhavějších úvah, aniž by se o své volbě předtím s někým radila, ale převládá jiná alternativa. Nejvíce si lidé při výběru kosmetiky cení vlastní zkušenosti s daným produktem. 34% zákazníků se nechává ovlivnit názorem svých kolegyň a stejné množství si svůj produkt zvolí až na místě prodeje. Tento údaj by měl být jasným signálem pro pracovníky propagačního oddělení podniku. Pokud mám totiž šanci přesvědčit přímo v prodejně jednu třetinu zákazníků o tom, že právě můj produkt je ten nej, a že jej musejí mít, měl bych se této šance chytit a pracovat tak, aby se mi to podařilo. Nejlepší volbou, podle našeho názoru, je umístění dostatečného množství kvalitně zpracovaných POS materiálů, jako jsou například různé brožury, katalogy, ceníky, stojany se zbožím, případně testovací vzorky výrobků, přímo v prodejnách. Nepochybně budou úspěšné i různé předváděcí akce a testy.
Hypotéza: Současným trendem je přírodní bylinná kosmetika
Dle našeho názoru se v dá v posledních letech postřehnout citelný a stále se zvětšující zájem zákazníků o bylinnou kosmetiku. Příčin může být řada, my se domníváme, že hlavními impulzy jsou především hojivé a léčivé účinky těchto přípravků, dále to může být i přírodní složení bez uměle vyrobených prvků, jedním z ovlivňujícím faktorem je snad i zájem o zdravější život blíže přírodě, o kterém v poslední době tak často slýcháme.
Jak prokázal náš výzkum, zájem o „zdravou“ kosmetiku je mezi lidmi značný – 13% tuto kosmetiku používá pravidelně jako alternativu k tradičnímu typu kosmetiky, dalších 27% zákazníků využívá hojivých účinků bylinné kosmetiky, pokud mají problémy s pletí. Pouze 6% respondentů uvedlo, že jim bylinná kosmetika nevyhovuje. Dalších 27% se chystá tento typ přípravků vyzkoušet. Ve zbývajících 27% jsou obsaženy hlasy těch zákazníků, kteří by tuto kosmetiku rádi využívali, ale vzhledem k její vyšší cenně si ji nemohou dovolit, dále těch, kteří jsou rozhodnuti tuto kosmetiku používat, ale nemohou ji nikde sehnat, a také těch, kteří ji kupují jen k odzkoušení.
Jedna z otázek se také týkala současného sortimentu bylinné kosmetiky. Závěry jsou takovéto – pouze 26% respondentů se domnívá, že sortiment je dostatečný, 41% se však domnívá, že je naopak příliš úzký a chybí více značek. 33% si nevzpomíná, kolik výrobků tohoto typu se na trhu prodává.
Své místo tedy bylinná kosmetika na trhu jistě má, doposud se ale její produkcí zabývali pouze specializovaní výrobci a producenti tradiční kosmetiky se o to sice pokoušejí, ale považují to hlavně za doplněk svého sortimentu (Oriflame). Řada tradičních výrobců ale už začala zařazovat do svého programu výrobky, které nejsou stoprocentně přírodní, ale obsahují výtažky z léčivých rostlin, a získávají tak některé vlastnosti bylinných přípravků. Ano, toto je také jedna z možných cest, avšak tento typ výrobků nejspíš nebude vyhovovat těm nejnáročnějším zákazníkům, a tak musejí svou šanci využít ti producenti, kteří se nebojí a budou se na tento trh snažit proniknout."
Poznámka
Obsahuje tabulky, grafy a schémata. Čistého textu v práci je cca 17 stran.
Vlastnosti
Číslo práce: | 974 |
---|
Autor: | Katka a spol. - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 22 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2000 |
Počet stažení: | 331 |
Velikost souboru: | 255 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
Náhled
STÁHNOUT PRÁCI
-
SMS platba (ČR) 45 Kč
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
- Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
- Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
- Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
- Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
- Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
- Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
- Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
- Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
- Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
- Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
- Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
- Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
- Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
-
Platit kartou 38 Kč
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
-
Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
-
SMS platba (Slovensko) - 1,70
Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
Zašlete SMS zprávu ve tvaru:
SEMmezera974
- na telefonní číslo: 8877
Cena jedné SMS je 1,70 včetně DPH.
Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS.
Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je
použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
Důležité informace:
Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s
Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete
přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy
najdete zde nebo kontaktujte
naší podporu.