Obsah
1. | Integrální andragogika
|
2. | Akční pole integrální andragogiky
|
2.2.1. | Vzdělávání dospělých
|
2.2.3. | Oblast sociální pedagogiky
|
2.2.4. | Kulturní a kulturně výchovná práce
|
Úryvek
"Integrální andragogika – její koncept vymezuje andragogiku v jejím širším pojetí. Tvůrcem pojmu integrální andragogika je Vl. Jochmann a termín je užíván od r. 1992. Tentýž autor svému konceptu udělil 8 základních rysů, kdy jedním z nich je i akční pole integrální andragogiky.
Akční pole integrální andragogiky tvoří:
• Oblast vzdělávání dospělých (tradiční andragogika) – vzdělávání školské, mimoškolské, zájmové, podnikové
• Oblast výchovy v užším slova smyslu (edukace) – do této oblasti řadíme výchovu občanskou, politickou, ekologickou, sexuální, kulturní, tělesnou, vojenskou, podnikovou, dále propagaci a reklamu, lékařskou andragogiku, prevenci a výchovnou práci a prakticky jakékoli ovlivňování lidí
• Oblast péče – do této oblasti zařazujeme péči o lidské zdroje, personalistiku, sociální péči a práci, gerontologii, volný čas, zábavu a rekreaci
• Oblast funkcionálního (nezáměrného) působení – působení prostředí, masové komunikační prostředky, sociální ekologie, bydlení aj.
Výše zmíněné oblasti následně navrhuje Vl. Jochmann rozčlenit do několika úseků, které si následně podrobněji vysvětlíme:
1. Vzdělávání dospělých
2. Podniková sféra
3. Oblast sociální pedagogiky
4. Kulturní a kulturně výchovná práce
Vzdělávání dospělých („klasická andragogika“, adult education) - zahrnuje veškeré vzdělávací aktivity, vytváření vědomostí a dovedností a dotváření osobnosti dospělého člověka. Formou školské výuky dospělých je studium na různých typech a stupních státních či soukromých škol, ať už jde o studium kombinované, večerní, externí, distanční či další. Ke vzdělávání dospělých užíváme metod didaktických, teoretických, prakticko-teoretických či praktických. Mezi prostředky vzdělávání dospělých řadíme v širším slova smyslu vše, co umožňuje dosažení plánovaných cílů vzdělávání. Co se týče cílů vzdělávání dospělých, tak tyto bychom mohli odvozovat jak od individuálních tak i společenských potřeb, kdy samotné vzdělávání nemá však úzký vztah pouze k vědění či poznávání nových skutečností, ale mělo by vést i k osvojování si sociálních dovedností, morálních či estetických hodnot."
Vlastnosti
Číslo práce: | 9913 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 2 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2007 |
Počet stažení: | 280 |
Velikost souboru: | 8 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x4663017b079ff.zip (8 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.