Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Desatero manažera

Desatero manažera

Kategorie: Osobnost managera

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce postihuje deset bodů týkající se managementu, především pak osobnosti manažera. Uvádí principy při stanovení vizí a priorit, radí, jak si co nejlépe zorganizovat čas a charakterizuje zásady při vedení lidí a při jejich motivaci. Zabývá se hodnocením pracovníků a určováním výše finančních odměn, zmiňuje se o psychologii při ovlivňování partnerů a také se věnuje manažerovi jakožto obchodníkovi. Dále představuje zásady prezentace a v poslední části se zaobírá krizovými situacemi a popisuje postup při zvládání konfliktů.

Obsah

1.
Stanovení osobní vize a priorit
1.1.
Jak stanovit osobní vizi
1.2.
Jak stanovit priority
2.
Organizování a vybírání společníků
2.1.
Jak si zorganizovat čas a práci
2.2.
Jak vyhledávat a vybírat spolupracovníky
3.
Efektivní tým
3.1.
Jak dosáhnout, aby tým byl efektivní
3.2.
Jak upevňovat tým
4.
Práce s lidmi
4.1.
Jak poznat lidi a jejich potenciál
4.2.
Jak motivovat lidi
4.3.
Jak koučovat pracovníky
4.4.
Jak chválit pracovníky
4.5.
Jak zadávat úkoly
5.
Hodnocení pracovníků
5.1.
Jak hodnotit práci ostatních
5.2.
Jak kritizovat a postihovat
5.3.
Jak stanovit finanční odměnu
6.
Manažer a komunikace
6.1.
Jak organizovat a vést poradu
6.2.
Jak naslouchat druhým
6.3.
Jak klást otázky
7.
Chování a ovlivňování lidí
7.1.
Jak poznat typ chování
7.2.
Jak ovlivnit různé typy lidí
8.
Manažer jako obchodník
8.1.
Jak vést obchodní jednání
8.2.
Jak řešit námitky a reklamace
9.
Prezentace a kreativní myšlení
9.1.
Jak prezentovat názor
9.2.
Jak stimulovat kreativní myšlení
10.
Krizové situace a problémy
10.1.
Jak řešit problém
10.2.
Jak zvládnout krizovou situaci
10.3.
Jak řešit konflikty
10.4.
Jak se ubránit nátlaku

Úryvek

"2. Organizování a vybírání společníků

A) Jak si organizovat čas a práci

Velká část dnešních manažerů uvádí nedostatek času jako svůj největší problém. Přesto si velkou část svých problémů vytvářejí manažeři sami nevhodným přístupem k organizování práce vlastní a práce ostatních.

Principy efektivního řízení času
1) Vize je základem plánování našeho času – Od ní se odvíjí hlavní (strategické cíle), od těch se odvíjí dílčí (operativní) cíle.
2) Vizi rozpracováváme do dílčích cílů – Tyto cíle jsou užší a konkrétnější.
3) Plánujeme pouze šedesát procent svého času – Zbytek je třeba ponechat pro nepředpokládané aktivity. Záleží ovšem na druhu práce, kterou dotyčný jednotlivec vykonává. V takových oblastech jako je výroba, kde život přináší neustále nové nečekané události, lze plánovat snad jen třicet procent času.
4) Náročné aktivity naplánujeme do doby s minimálním rušením – Obtížnou práci ponecháváme na dobu relativního klidu. Doba klidu bývá v době oběda a ke konci pracovní doby.
5) Bráníme si svůj čas před narušením zvenčí – Ostatní lidé mají sklon podsouvat nám své úkoly a jejich řešení. Úkoly, které nám nepřísluší, bychom měli odmítat, nedodržení času ihned vytknout tak aby se podobná situace už neopakovala.
6) Vytvořit se prostor pro relaxaci, rodinu a přátele

Problémy, které vznikají při špatné organizaci práce
- Nezvládání časových nároků se často projeví nestíháním termínů, jindy sníženou kvalitou práce.
- Důsledkem nestíhání je odkládání.
- Zanedbání rodiny, přátel a obchodních partnerů bývá výsledkem špatného řízení času.
- Ztráta důvěryhodnosti vzniká tehdy, když přestaneme plnit termíny.
- Pocit přetížení je výsledkem všech předchozích jevů.

Užitečné pomůcky:
Osobní diář postavený na principech řízení času
Elektronický organizér
Plánovací tabule – Umožní přehledné plánování práce vlastní i práce ostatních lidí.

B) Jak vyhledávat a vybírat spolupracovníky

Správný výběr spolupracovníků ovlivní úspěšný výkon práce jednotlivých útvarů a tím i výsledky organizace. Chyba v rozhodování nebo řízení může znamenat značný finanční dopad na firmu. Dnes už se většina organizací snaží řešit otázky výběru zaměstnanců systematicky a odpovědně.

Zásady vyhledávání a vybírání pracovníků"

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč
  2. Platit kartou 38 Kč
  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse

TOPlist