Obsah
1. | Základní podnikatelské koncepce
|
Úryvek
"Základní podnikatelské koncepce
1. Výrobní koncepce
- je založena na výrobních možnostech podniku - technický rozvoj a vysoká produktivita práce snižují ceny a zvyšují prodej
- podnik předpokládá, že kupující dává přednost hlavně nízkým cenám
- zdrojem zisku je zvýšený objem prodeje
- typickými představiteli této koncepce byli H. Ford a T. Baťa
2. Výrobková koncepce
- je založena na předpokladu, že kupující dává přednost kvalitnějším výrobkům
- podnik se soustřeďuje na technickou úroveň výrobků
- zdrojem zisku jsou vyšší ceny
3. Prodejní koncepce
- je založena na předpokladu, že výrobek se neprodává sám (i když je levný a kvalitní), je mnohem úspěšnější na trhu, pokud je podpořen reklamou
- zdrojem zisku je vysoký objem prodeje
při koncepcích 1, 2 a 3:
je podnik uzavřen do sebe, uzavírá se před okolím
konkurence je chápána jako nežádoucí, zbytečný faktor
koncepce 1, 2 a 3 - spíše starší přístup
4. Marketingová koncepce
- vychází z potřeb zákazníků
- podle potřeb zákazníků podnik utváří nástroje marketingu
- je založena na současném uplatnění 2 principů:
• orientace na potřeby zákazníků - podnik se snaží potřeby poznávat, uspokojovat a ovlivňovat…, úspěšnější je ten podnik, který potřeby zákazníků uspokojí lépe než konkurence
• dosažení přiměřeného a dlouhodobého zisku - marketing spojuje cíle podniku s cíli zákazníků
5. Sociálně-marketingová koncepce
- podnik zohledňuje také potřeby celé společnosti, uvědomuje si dopady výroby a spotřeby na životní prostředí, etiku a sociální vztahy
při koncepcích 4 a 5:
je podnik otevřený k okolí
konkurence je hodnocena kladně - je motorem změn a měřítkem zdokonalování podniku
Marketingový plán
- podklady pro sestavení marketingového plánu:
1. stav trhu
- technika, technologie (pokrok)
- právní předpisy
- hospodářská a politická situace
- obyvatelstvo (počet, věk, vzdělání, kupní síla)
2. výběr cílové skupiny zákazníků (= segmentu trhu)
- každý zákazník má jiné potřeby -> je třeba najít skupiny zákazníků, se stejnými nebo podobnými potřebami = segment trhu
- segmentem trhu může být:
věková skupina
pohlaví
sociální vrstva
zeměpisná oblast
3. analýza konkurence
- konkurence:
a) cenová
b) necenová (konkurence v ostatních nástrojích marketingu)
- pozice produktu udává místo mezi ostatními produkty
- multibranding = jeden podnik nabízí produkty více značek, často určené pro jiné segmenty trhu (a jsou tedy i na jiné pozici)
4. analýza stavu podniku
- cíle podniku
- silné a slabé stránky podniku
- příležitosti, hrozby (z okolí)
Marketingová strategie
= způsob, jakým podnik bude působit na trhu a jak se vymezí vůči konkurenci
a) strategie při stimulaci trhu (= strategie vůči zákazníkům):
1. zvyšování spokojenosti zákazníků - základem pro prosazování podniku na trhu je - kvalita produktů, úroveň služeb, …
2. příznivé ceny - za nejdůležitější se považuje příznivá cena, je nutné snižovat náklady
b) strategie vůči konkurenci:
1. strategie vůdce trhu
2. strategie odvozená od vůdce trhu - podnik napodobuje produkty vůdce trhu, uspoří část nákladů
3. strategie odlišení - podnik se zaměřuje na odlišení svého podniku od vůdce trhu
4. strategie tržní mezery - podnik najde neobsazenou část trhu
Průzkum trhu
- informace potřebné pro sestavení marketingového plánu podnik získá průzkumem trhu
zjišťuje informace:
a) o produktech
- konkurenčních podniků (užitné vlastnosti, sortiment, prodej, …)
- vlastního podniku (přednosti a nedostatky podle zákazníků)
b) o konkurenci - u podniků, které se zabývají stejnou činností, se hodnotí, jaké používají marketingové nástroje
c) o spotřebitelích - proč, kdy a kde kupují zákazníci produkty podniku
d) o cenách - z ceníků, veletrhů a výstav, od obchodních partnerů
- informace lze získat:
1. studiem materiálu lze najít informace, které již byly zveřejněny v tisku, ve statistických ročenkách, na internetu, na veletrzích, …
2. samostatným zjišťováním se informace zjišťují poprvé dotazováním, nebo pozorováním
- výhoda samostatného zjišťování: získají se informace přesně na daný problém
- nevýhoda samostatného zjišťování: finančně i časově náročné
- u studia materiálu - naopak"
Poznámka
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 28779 |
---|
Autor: | gezic - gezic na seznam.cz |
Typ školy: | SŠ |
Počet stran:* | 9 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Ano |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2014 |
Počet stažení: | 155 |
Velikost souboru: | 22 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x53559a9ae5d84.zip (22 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.