Seminarky.cz > Maturitní otázky > > > Marketing a management - maturitní a státnicové otázky (SZZk)

Marketing a management - maturitní a státnicové otázky (SZZk)

Kategorie: Ekonomie

Typ práce: Maturitní otázky

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce se zabývá marketingem a managementem. Věnuje se základním pojmům marketingu, jeho koncepcím, vývoji názorů na marketing, cílenému marketingu i portfolio analýze. Rozebírá marketingový plán, makro a mikroprostředí, MIS (Management Information Systems), způsoby sledování, druhy konkurence, marketingový výzkum, dotazník, kupní chování a rozhodování a
trh a jeho druhy. Sleduje měření a předpovídání poptávky, životní cyklus výrobku, výrobek jako složku marketingového mixu, cenu a cenovou politiku, podporu prodeje a distribuci. Všímá si segmentace trhu a segmentačních kritérií, maloobchodu a velkoobchodu, přímého marketingu a reklamy. Závěr patří 7 stěžejním principům marketingu a nekontrolovatelným faktorům.

Obsah

1.
Marketing – základní pojmy, marketingové koncepce
2.
Vývoj názorů na marketing
3.
Cílený marketing
4.
Portofolio analýza
5.
Marketingový plán – fáze, analýza SWOT
6.
Makro a mikroprostředí
7.
MIS (Management Information Systems)
8.
Způsoby sledování, druhy konkurence
9.
Marketingový výzkum – fáze, pozorování
10.
Dotazník – struktura, druhy otázek
11.
Kupní chování a kupní rozhodování
12.
Trh, druhy trhu
12.1.
Obchodní trh
12.2.
Průmyslový trh
12.3.
Státní trh
13.
Měření a předpovídání poptávky
14.
Životní cyklus výrobku
15.
Výrobek jako složka marketingového mixu
16.
Cena a cenová politika
17.
Podpora prodeje
18.
Distribuce
19.
Segmentace trhu – segmentační kritéria
20.
Maloobchod a velkoobchod
21.
Přímý marketing
22.
Reklama
22.1.
Jak postupovat při tvorbě účinné reklamy
22.2.
Působení barev v reklamě
22.3.
Erotika v reklamě
22.4.
Humor v reklamě
22.5.
Kulturní tradice a hodnoty
22.6.
Reklamní kampaň
23.
7 stěžejních principů marketingu
24.
Nekontrolovatelné faktory
24.1.
10 smrtelných hříchů

Úryvek

"25. Nekontrolovatelné faktory
1. Konkurence
2. Legislativa a právní omezení
3. Ekonomické prostředí ( inflace, nezaměstnanost, recese)
4. Technologie –mezník změn
5. Společenské a kulturní prostředí
6. Organizační cíle a zdroje ( jasnost organizace, omezenost zdrojů)

Rozšířené:
10 smrtelných hříchů ( = nekontrolovatelných faktorů)
- problémy marketingu současnosti – dochází k redukci marketingové činnosti např. marketingový mix není chápán jako celek, ale je zúžen na podporu prodeje
- marketingový pracovníci nemají schopnost identifikovat obchodní příležitosti a vymezit potřeby zákazníků

1. Nedostatečná analýza trhu, firma není řízena zákazníky
-nevhodně provedená segmentace trhu ( neprodávat komukoli)
- nesprávně vymezené priority u segmentů – musím zjistit návratnost investice u jednotlivých segmentů ( návratnost investice= N na investici / zisk z investice)
- nejsou jmenování manažeři pro jednotlivé segmenty
- hledat nová kritéria segmentace trhu – nepoužívat tradiční, ale i netradiční ( užitek )
- návaznost sítě prodejců na segmenty ( volit vhodný čas, místo, druh nabízeného zboží)
- nedostatečná podpora potřeb zákazníků ( zvyšovat zájem o zákazníky, proškolování pracovníků, vyhodnocujte spokojenost zákazníků)
- usnadněte zákazníkům kontakt s naší firmou

2. Firma neporozuměla svým cílovým zákazníkům
-nedostatečné informace o cílových zákaznících – musím je přesně vymezit
-skutečné prodeje zůstávají za očekáváním – příčina:
- vysoký počet stížností ( na hrubé chování, špatné doklady ) = řešení – diskusní panely, software pro zákazníky
- formy výzkumu zákazníků – řízený skupinový rozhovor ( diskuse), dotazník
- hloubkové rozhovory – psychologické
- výzkum chování v domácnostech ( sledování)
- výzkum chování v obchodech – možnost sáhnout si na zboží
- stimulováné nakupování – najatí pracovníci"

Poznámka

Práce má heslovitou formu.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč
  2. Platit kartou 38 Kč
  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse

TOPlist