Seminarky.cz > Maturitní otázky > > > Obchodní provoz

Obchodní provoz

Kategorie: Ekonomie

Typ práce: Maturitní otázky

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce je zpracováním studijních materiálů z oboru marketingu, přímo se jedná o marketingový mix. Práce je zaměřena na základní okruhy a rozebrání 5P, tedy zaměření na distribuci, propagaci, výrobek, lidi a cenu. Práce je přehledem základních okruhů obchodování tvořících základnu pro další marketingové teorie a postupy.
Obsah:
1. Výrobek
a) Marketingová struktura výrobku
b) Životní cyklus výrobku a jeho etapy
c) Výrobková politika
d) Vývoj a zavádění nových výrobků
2. Distribuce
a) Distribuční kanály - distributoři, velkoobchody, maloobchody
3. Cena
a) Význam ceny
b) Stanovení úrovně cen a jejich diferenciace
c) Vztah mezi poptávkou, náklady a ziskem
d) Určení metod tvorby cen
e) Stanovení cen nových výrobků
f) Stanovení pravidel pro cenové změny
g) Stanovení pravidel slevy a srážky z cen
h) Cena průmyslových výrobků
i) Cenové výzkumy
4. Marketingová komunikace (propagace)
a) Komunikační mix
b) Komunikační proces komunikace
c) Rozpočet marketingové komunikace
d) Tvorba komunikačního mixu
e) Měření účinků marketingové komunikace
Úryvek z práce:
"Určení metod tvorby cen
- východiskem při hledání ceny je cenový cíl
- hlavní faktory ovlivňující stanovení ceny 1) Poptávka – používáme nízkou cenu
2) Náklady – nelze sestoupit s cenou (ztrátám)
3) Konkurence – její pozice a strategie
Nákladové oceňování – vycházíme z celkových nákladů na výrobek, náklady zvýšíme o určitou přirážku a tím určíme výslednou cenu. Přirážka by měla zajistit zisk. Často používána v maloobchodě (zde cena není určena přirážkou nýbrž srážkou -rabat- z výsledné prodejní ceny). Má své výhody i nevýhody. Umožňuje rychlé určení ceny, zajišťuje potřebný zisk pro firmu. Nevýhodou je malý ohled na zákazníka a konkurenci. Není vhodná pro plné novinky a módní výrobky.
Poptávkové oceňování – obrací se přímo k zákazníkovy. Vychází z jeho hodnocení, zjišťuje jak vnímá výrobek, jak jej porovnává s nabídkou a nabídkou konkurence, jaké výhody u něj nachází a kolik je ochoten za tyto výhody zaplatit. Výsledky výzkumu vždy mluv o minulé době a my připravujeme budoucí období.
Soutěživé oceňování – vychází z cen konkurentů.
Stanovení cen nových výrobků
- průnikové penetrační oceňování – z nízké ceny výrobku a jeho smyslem je (získání vysokého tržního podílu, získání výhody nad konkurencí, snížení nákladů)
- vycházíme z analýzy bodu zvratu
- zákazníci pokládají výrobky na trhu za velmi podobné, žádný nemá výraznou výhodu
- zaváděcí ceny, kdy výrobek je uveden na trh s nízkou, časově omezenou cenou
- sbírání smetany je metoda kdy se volí vyšší vstupní cena nového výrobku, v prvé řadě uspokojeni zákazníci proinovačně zaměřeni, fandící novinkám
- jakmile poptávka ochabuje, cena se snižuje, aby byli získání další zájemci
- při realizaci je důležité sledovat objemy prodeje a pružně reagovat snížením ceny na jejich pokles
Stanovení pravidel pro cenové změny
- cena se často mění a důvody se dělí:
- Výrobkové změny – stížnost zákazníků, změna dodavatele, inovace
- Nákladové změny – změn vstupů
- Tržní změny – elasticita poptávky, průběh životního cyklu výrobku
Stanoveni pravidel pro slevy a srážky z cen
- představuje snížení ceny, při prodeji distributorům někdy i konečným zákazníkům
- Množstevní slevy – při větším odběru je cena kusu nižší, bývají nekumulativní (sleva za jednotný nákup, jednu fakturu). nebo kumulativní (určité období)
- Sezónní slevy – období poklesu prodeje mimo hlavní sezónu
- Funkční slevy – poskytuje výrobce distributorům jako odměnu za určité marketingové a obchodní činnosti
- Cenová srážka je odměna za rychlé proplácení faktur..."

Poznámka

Obsahuje grafy.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera4251
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse