
přečtěte si zdarma nové číslo časopisu |
Recentní suroviny: skripta
Základní překladatelské termíny - rusky
Huntington, Samuel: Politický řád v měnících se společnostech
Finanční řízení podniku: otázky ke státní zkoušce
Karel Čapek a kol.: Hovory s Antonínem Švehlou (a o něm)
Kategorie: Ekonomie
Typ práce: Maturitní otázky
Škola: nezadáno/škola není v seznamu
Charakteristika: Práce je zpracováním studijních materiálů z oboru marketingu, přímo se jedná o marketingový mix. Práce je zaměřena na základní okruhy a rozebrání 5P, tedy zaměření na distribuci, propagaci, výrobek, lidi a cenu. Práce je přehledem základních okruhů obchodování tvořících základnu pro další marketingové teorie a postupy.
Obsah:
1. Výrobek
a) Marketingová struktura výrobku
b) Životní cyklus výrobku a jeho etapy
c) Výrobková politika
d) Vývoj a zavádění nových výrobků
2. Distribuce
a) Distribuční kanály - distributoři, velkoobchody, maloobchody
3. Cena
a) Význam ceny
b) Stanovení úrovně cen a jejich diferenciace
c) Vztah mezi poptávkou, náklady a ziskem
d) Určení metod tvorby cen
e) Stanovení cen nových výrobků
f) Stanovení pravidel pro cenové změny
g) Stanovení pravidel slevy a srážky z cen
h) Cena průmyslových výrobků
i) Cenové výzkumy
4. Marketingová komunikace (propagace)
a) Komunikační mix
b) Komunikační proces komunikace
c) Rozpočet marketingové komunikace
d) Tvorba komunikačního mixu
e) Měření účinků marketingové komunikace
Úryvek z práce:
"Určení metod tvorby cen
- východiskem při hledání ceny je cenový cíl
- hlavní faktory ovlivňující stanovení ceny 1) Poptávka – používáme nízkou cenu
2) Náklady – nelze sestoupit s cenou (ztrátám)
3) Konkurence – její pozice a strategie
Nákladové oceňování – vycházíme z celkových nákladů na výrobek, náklady zvýšíme o určitou přirážku a tím určíme výslednou cenu. Přirážka by měla zajistit zisk. Často používána v maloobchodě (zde cena není určena přirážkou nýbrž srážkou -rabat- z výsledné prodejní ceny). Má své výhody i nevýhody. Umožňuje rychlé určení ceny, zajišťuje potřebný zisk pro firmu. Nevýhodou je malý ohled na zákazníka a konkurenci. Není vhodná pro plné novinky a módní výrobky.
Poptávkové oceňování – obrací se přímo k zákazníkovy. Vychází z jeho hodnocení, zjišťuje jak vnímá výrobek, jak jej porovnává s nabídkou a nabídkou konkurence, jaké výhody u něj nachází a kolik je ochoten za tyto výhody zaplatit. Výsledky výzkumu vždy mluv o minulé době a my připravujeme budoucí období.
Soutěživé oceňování – vychází z cen konkurentů.
Stanovení cen nových výrobků
- průnikové penetrační oceňování – z nízké ceny výrobku a jeho smyslem je (získání vysokého tržního podílu, získání výhody nad konkurencí, snížení nákladů)
- vycházíme z analýzy bodu zvratu
- zákazníci pokládají výrobky na trhu za velmi podobné, žádný nemá výraznou výhodu
- zaváděcí ceny, kdy výrobek je uveden na trh s nízkou, časově omezenou cenou
- sbírání smetany je metoda kdy se volí vyšší vstupní cena nového výrobku, v prvé řadě uspokojeni zákazníci proinovačně zaměřeni, fandící novinkám
- jakmile poptávka ochabuje, cena se snižuje, aby byli získání další zájemci
- při realizaci je důležité sledovat objemy prodeje a pružně reagovat snížením ceny na jejich pokles
Stanovení pravidel pro cenové změny
- cena se často mění a důvody se dělí:
- Výrobkové změny – stížnost zákazníků, změna dodavatele, inovace
- Nákladové změny – změn vstupů
- Tržní změny – elasticita poptávky, průběh životního cyklu výrobku
Stanoveni pravidel pro slevy a srážky z cen
- představuje snížení ceny, při prodeji distributorům někdy i konečným zákazníkům
- Množstevní slevy – při větším odběru je cena kusu nižší, bývají nekumulativní (sleva za jednotný nákup, jednu fakturu). nebo kumulativní (určité období)
- Sezónní slevy – období poklesu prodeje mimo hlavní sezónu
- Funkční slevy – poskytuje výrobce distributorům jako odměnu za určité marketingové a obchodní činnosti
- Cenová srážka je odměna za rychlé proplácení faktur..."
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
Zaregistrujte se a dostávejte nejlepší nabídky jako první.