Vývoj automobilového průmyslu do roku 1927 - maturitní otázka
Kategorie: Dějepis
Typ práce: Maturitní otázky
Škola: nezadáno/škola není v seznamu
Charakteristika: Jedná se vypracovanou maturitní otázku z dějepisu na téma vývoj automobilového průmyslu. Formou stručných hesel informuje nejen o prvních konstruktérech, parních strojích a spalovacích motorech, ale také o výhodách a nevýhodách elektromobilů, i dalších konstruktérech. Dále se věnuje počátkům automobilového průmyslu na našem území. Zmiňuje parní automobil Josefa Blažka, Františka Križíka, i první automobil, včetně firmy Tatra a firmu Laurin a Klement. Závěr popisuje situaci ve světě. Důraz je kladen na seznámení s životem a dílem Henryho Forda.
Obsah
1. | Vývoj automobilového průmyslu
|
1.6. | Výhody a nevýhody elektromobilů
|
2.1. | Parní automobil Josefa Božka
|
2.3. | První automobil - Präsident
|
2.5. | Firma Laurin a Klement
|
Úryvek
" automobil - z řeckého áuto = samostatně + latinského mobilis = pohyblivý
počátky - konec 18. století -> první úspěšné pokusy s vozidly poháněnými parním strojem
první konstruktéři - Skot James Watt, Francouz Nicolas Joseph Cugnot
první parní stroj uvezl v roce 1769 čtyři pasažéry a dokázal vyvinout rychlost až 4,5 km za hodinu (1)
o rok později dosáhl rychlosti 7,5 km/h
počátek 19. století - doména parních strojů -> postupně se zlepšovaly a zrychlovaly
avšak byli provozně náročné a těžkopádné
hledání dalších alternativ na pohon
souboj páry a elektřiny
zvrat - druhá polovina 19. století – podařilo se zprovoznit první spalovací motor
80. léta – Německo se stalo kolébkou prvních spalovacích motorů a prvního automobilu
Proč zrovna Německo??? Stálo v popředí prům. odvětví jako např. chemickým (barviva)a elektroprůmysl
1862 - 1866 vyvinul Nicolaus Otto první čtyřdobý spalovací motor
spousta odpůrců
rekordy páry – 1900 rychlost 94 km/h, 1903 – 160 km/h, 1906 – překonána magická hranice 200 km/h
výhoda elektromobilů – méně hlučné, snadno a jednoduše ovladatelné, lépe a rychleji se rozjížděly a jízda vzad
nevýhoda elektromobilů – nemohli jet na delší vzdálenosti
další konstruktéři – Rusko – Jevgenij Alexandrovič Jakovlev (pokusy se spalovacími motory), Amerika – Henry Ford (quadracykl), Německo – Karel Benz (tricykl)(2), …
v roce 1885 v německém Mannheimu si nechal Benz patentovat svoji motorovou tříkolku
první dálkovou jízdu s automobilem - Bertha Benzová 5. srpna 1888 - cestu z Mannheimu do Pforzheimu
1887 zcela nezávisle na Karlu Benzovi začal automobily stavět také Gottlieb Daimler
při výrobě motorů spolupracoval s Wilhelmem Maybachem
1897 Rakušan Rudolf Diesel sestrojil první provozuschopný vznětový motor"
Vlastnosti
Číslo práce: | 16008 |
---|
Autor: | redisha - redisha na seznam.cz |
Typ školy: | SŠ |
Počet stran:* | 2 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2008 |
Počet stažení: | 162 |
Velikost souboru: | 12 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x4988af940e42d.zip (12 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.
Diskuse